מה בוער? אי אפשר לקיים משחק בתנאים לא שווים

אדוארדו גררו, צ'רון שרי | אריאל שלום

העיקרון הישראלי לפיו ההצגה חייבת להימשך ואסור לתת פרס לטרור גובר כאן על העיקרון הבסיסי והמהותי בתחרות ספורטיבית - עיקרון הפייר-פליי

(גודל טקסט)

ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות גיבשו מתווה לסיום העונה בליגה ובגביע, עד לסוף החודש וזאת למרות שמבצע "שומר החומות" לא קרוב אפילו לסיום, מדי יום משוגרים מאות רקטות מעמק יזרעאל בצפון ועד לקיבוץ אילות בדרום ובערים גדולות בישראל יש אלימות חסר תקדים. ההחלטה של הרגולטורים עיקשת למדי: אחרי עונה שנפגעה ממשבר הקורונה, הם נחושים לסיים אותה לפני סוף מאי, בעוד שבעונה שעברה, שהופסקה בגלל הקורונה, הם היו נחושים לסיים אותה, גם בתוך יולי.

מה שברור הוא שהמציאות אחרת מפי שהיא מצטיירת ממגדלי השן בצומת הרחובות בן גוריון ואבא הלל ברמת גן: קבוצות לא מתאמנות סדיר, אם הן מתאמנות בכלל. בחלק מן המתקנים אין אמצעי מיגון, וברור גם שהדרך לאימון חשופה לסכנות – בין אם בנשק תלול מסלול או כתוצאה מפעילות פורעים בתוך ערי ישראל; חלק מן הזרים עזב את ישראל, כלומר שינה לחלוטין את סגל הקבוצות ובחלקן אף פגע בחוזקן; גם המאבק לחדש פעילות אחרי הקורונה עם קהל, הופך לאבק יותר מהר מהבניינים רבי הקומות ברצועת עזה. הרי ברור שאם סכנת הטילים תישאר, המשחקים ייערכו ללא קהל ואפשר גם לומר בוודאות שזה מה שיקרה ביום שני בערב, כשתתחדש הפעילות.

אני לא נכנס כלל לשיקולים הזרים שמתערבים בהחלטות הרגולטורים – הסכמים כלכליים כאלה ואחרים עם מועצת ההימורים עם זכייני השידור – אבל המשחקים האלה לא בורחים לשום מקום והם ייערכו בסוף. המלחמה תסתיים, והחיים ישובו למסלולם. תארו לעצמכם כי ההתאחדות היתה ממשיכה את המשחקים לאחר פרוץ מלחמת ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים – למרות גיוס חלק מהשחקנים – כשערי ישראל היו אז בטוחות יותר מאשר במלחמת המפרץ (שגם במהלכה הופסקו המשחקים).

סאן מנחם, דן גלזר | אריאל שלום

לא יתכן שבחצי הגמר ביום שני בין מכבי ת"א למכבי חיפה (ללא קהל) תופיע קבוצה אחת עם זרים – כי הרקטות מגיעות ברובן המכריע רק עד איזור השרון – וקבוצה אחת בלי זרים, כי הם נבהלו ועזבו את הארץ. לא יתכן כי שחקנים יופיעו למשחקים ללא פעילות סדירה של אימונים ויהיו חשופים לפציעות. הרי אחד המאבקים הכי גדולים של המנהלת בגל השלישי של הקורונה בסוף 2020 היה לאפשר קיום אימונים כדי שניתן יהיה לחדש את המשחקים מיידית כשהקבוצות מוכנות מבחינה גופנית למאמץ של 90 או 120 דקות. מה קרה למאבק הזה היום?

בעונה שעברה גלש הכדורגל ליוני ויולי, בתחילת שנות ה-70 התקיימו מאבקי ההכרעה בגביע בספטמבר, בתוך העונה הבאה. אופ"א צריכה שם של מחזיקת גביע? מי אמר את זה? היא מבקשת שלוש קבוצות לקונפרנס ליג, תשלחו לה את הקבוצה שבמקום הרביעי. בלאו הכי הגמר יהיה בין קבוצה שהבטיחה את מקומה באירופה לקבוצה שלא יכולה לשחק במפעל בגלל היעדר רישיון להשתתפות בתחרויות המאורגנות על ידי אופ"א, כך שאף קבוצה המשתתפת בגביע לא תיפגע מההחלטה שלא לתת פרס נוסף למחזיקת הגביע. אסור לשחק במהלך היורו? מי אמר? אופ"א עצמה תחל במשחקים המוקדמים לליגת האלופות עוד במהלך שלב הבתים של היורו.

העיקרון הישראלי לפיו ההצגה חייבת להימשך ואסור לתת פרס לטרור גובר כאן על העיקרון הבסיסי והמהותי בתחרות ספורטיבית – עיקרון הפייר-פליי. אי אפשר לקיים משחק בתנאים לא שווים ובוודאי שעגום לסיים את העונה כפי שהתחילה – ללא קהל – ומסיבות אחרות לגמרי.

סמי עופר
סמי עופר | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי