מותו של קובי בראיינט השפיע על עולם הספורט כולו, גם בפן העסקי. בעקבות הטרגדיה, חברת נייקי, שפיתחה את מותג ה"ממבה" האישי של אגדת הלייקרס, החליטה להוריד את כל מוצרי הקו של קובי מהאתר שלה עד להודעה חדשה. הסיבה? בחברת ההלבשה וההנעלה האמריקאית מרגישים שאין זה מוסרי מבחינתם להרוויח מדמותו של קובי, כאשר אינספור בקשות למוצריו נשלחו מצד אוהדים ברחבי העולם מאז פטירתו של הכדורסלן.
רשתות נוספות החליטו לאמץ את אותו קו. מטעם חנות RIF לוס אנג'לס נמסר ל-ESPN כי כלל המוצרים של קובי הוסרו מהמדפים וכל הלקוחות שביצעו הזמנות ברשת קיבלו החזר כספי. בהודעה הרשמית של נייקי נכתב: "קובי היה אחד האתלטים הגדולים בדורו והייתה לו השפעה בלתי ניתנת לתיאור בעולם הספורט ובקהילת הכדורסל. הוא היה חבר אהוב במשפחת נייקי. נתגעגע אליו מאוד. ממבה לנצח".
בחברה תכננו להשיק מהדורה מיוחדת של דגם "קובי 5 פרוטרו" בשבועות הקרובים, נעל שעוצבה לפי צבעי הנעליים שאיתן קובי זכה באליפות החמישית שלו ב-2010. בנייקי מתלבטים כרגע האם לשווק את המוצר כמתוכנן או שמא לדחות את ההשקה.
במקביל, בשווקים אחרים, מחיר המוצרים של קובי נסק ב-300% בשעות לאחר חשיפת החדשות הנוראיות על מותו.
קובי בראיינט. מיליונים מבקשים את מוצריו מאז הטרגדיה (EMMANUEL DUNAND/AFP via Getty Images)
זוכרים את קובי בראיינט:
– פרידה מאגדה: המורשת שהשאיר אחריו קובי בראיינט תיזכר גם בעוד 100 שנים
– מותו של אדם: שרון דוידוביץ' נפרד מקובי בראיינט
– התרסקות המסוק של קובי בראיינט: הנספים האחרים
– לברון ספד לבראיינט: "אמשיך את המורשת שלך, ממבה לנצח"
– הדרבי של לוס אנג'לס נדחה: "ההחלטה נעשתה מתוך כבוד ללייקרס"
מה דעתך על הכתבה?