לילארד: "השחקן הטוב בליגה לצידי, לא יודע איך שומרים נגד זה"

הגארד מתרגל למילווקי, נרגש מהחיבור ליאניס ומודה: "בהגנה לא אהיה כמו ג'רו הולידיי, אבל אלחם". מנהלים בליגה: "זה משמעותי שלא הגיע למיאמי, השליטה חוזרת לקבוצות"

קבוצות: מילווקי באקס
(גודל טקסט)

הטרייד הגדול של פגרת ה-NBA התרחש ימים ספורים לפני תחילת ההכנה לעונה, כאשר פורטלנד נפרדה מדמיאן לילארד אחרי 11 שנים ושלחה אותו למילווקי. אצל הבאקס חובר הגארד ליאניס אנטטוקומפו, ויחד הם יצרו את אחד הצמדים המפחידים בליגה כולה.

כפי שקרה בכל קבוצות הליגה, גם הבאקס קיימו את המדיה דיי וזו הייתה הזדמנות ראשונה לראות את לילארד במדים החדשים ולשמוע ממנו אחרי הטרייד: "ביליתי כל הקריירה בפורטלנד, 11 שנים זה הרבה זמן. אני אסיר תודה לארגון, לעיר ולאוהדים שנתנו לי את החוויה הזו. נרגש להיות חלק מהארגון ולשחק לצד השחקן הטוב בליגה. זו הפעם הראשונה שעברתי בטרייד, אתה לא יודע למה לצפות, קיבלו אותי נהדר ואני מעריך את זה".

הבאקס העבירו בשביל לילארד את ג'רו הולידיי, מהגארדים הטובים בליגה בצד ההגנתי, ו"דיים" יודע שמהבחינה הזו יהיה לו קשה למלא את החלל: "אני השתפרתי בהגנה משנה לשנה. אני יודע איפה להיות, איך לבצע חילופים ואיך לשחק הגנה קבוצתית. אני לא היה כמו ג'רו, אבל אני אלחם". על השיתוף הפעולה בהתקפה עם אנטטוקומפו אמר: "חשבתי על הפיק אנד רול איתו, אני לא יודע איך שומרים נגד זה".

לילארד מחכה לשיתוף הפעולה עם יאניס

עוד ב-NBA

דוראנט יגיע לאולימפיאדה, לברון: "זה לא נטל פיזי גדול מדי" בגלל דני אבדיה: דנילו גלינארי ישחק עם המספר שמזוהה עם נאציזם אבדיה: "אני מרגיש ותיק, זה משוגע. רוצה לשפר את אחוזי הקליעה" הארדן לא התייצב למדיה דיי: "מאוכזב שלא הועבר לקליפרס"

יאניס עצמו נרגש משיתוף הפעולה, שכן בעשור שלו במילווקי לא היה אף שחקן ברמתו של לילארד: "הוא מאוד רעב, עשר שנים במילווקי עשינו דברים בשקט ומתחת לרדאר. מהלך כזה יביא הרבה הייפ ותשומת לב. יאמינו שאנחנו אחת הקבוצות הטובות במזרח, אבל זה לא מה מאמינים, אלא מה נעשה".

הג'נרל מנג'ר ג'ון הורסט הוסיף על המהלך הגדול: "קשה להשיג שחקן ברמה הזאת כשכבר יש לך אחד כזה. מקווה שתהיה לכך השפעה. אי אפשר לקבל משהו בלי לתת, כולנו מודעים לאיכויות כשחקן וכאדם שיש לג'רו הולידיי, אבל אנחנו גם נרגשים מהשינוי ומהדרך שנשחק בה".

דמיאן לילארד
"אי הגעתו למיאמי – מסר חשוב". לילארד עם ילדיו במילווקי | אימג'בנק GettyImages, Patrick McDermott

כשלילארד דרש מהבלייזרס טרייד בתחילת הפגרה, הוא כזכור רצה קודם כל להגיע לאלופת המזרח מיאמי. ההיט לא הצליחו להגיע לעסקה עם פורטלנד, וכשלילארד אמר שהוא מוכן להישאר וללא לעבור לקבוצה שאינה מיאמי, הבלייזרס הבהירו שאין עוד דרך חזרה.

בשיחה עם "בליצ'ר ריפורט" אמר בעל תפקיד באחת מקבוצות המזרח שנשאר אנונימי שהמהלך הזה הוא סימן לכך שהקבוצה משיגות בחזרה את השליטה אחרי שנים שהיו ב"שליטת השחקנים". ג'נרל מנג'ר נוסף מהמזרח אמר כי "זה משמעותי" שלילארד לא הגיע בסופו של דבר למיאמי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי