לברון ישמע לעצות? "הוא צריך לפרוש, אחרת יפגע במורשת שלו"

בארקלי לא רוצה לראות את ג'יימס משחזר את ימי ג'ורדן בוושינגטון, פרקינס: "כל עוד ישחק - יפגע בקייס שלו בדיון הגדול אי פעם"

(גודל טקסט)

לברון ג'יימס יחגוג בדצמבר הבא את יום הולדתו ה-40, אך גם בגילו המתקדם, כוכב לוס אנג'לס לייקרס ממשיכים להוכיח שהוא אחד השחקנים הטובים בעולם. ג'יימס סיים את העונה עם 25.7 נקודות, 7.3 ריבאונדים ו-8.3 אסיסטים (הכי הרבה שלו מאז 2019/20) למשחק, תוך שהוא מדייק ב-54 אחוז מהשדה (הכי הרבה מאז 2017/18) ו-41 אחוז מחוץ לקשת (שיא קריירה).

על אף היכולת העילאית הזו, יש שגורסים כי לברון צריך לפרוש, ויפה שעה אחת קודם לכן – בעיקר כדי לא לפגוע במורשת ההיסטורית שלו. "אני מקווה שהוא יפרוש בקרוב, כי אני שונא את הצורה בה אני פרשתי – הייתי גרוע", הודה צ'ארלס בארקלי. "זה תמיד נגמר גרוע, בכל עבודה. האגו שלך אומר שאתה עדיין מסוגל. אני זוכר שאמרתי לעצמי בשנתיים האחרונות שלי, 'בסדר, אני איכנס לכושר מצוין בקיץ, אחווה שנה טובה ואז אפרוש. ואז הבנתי שלשחק מול אוויר – כולם טובים מול אוויר. אבל כשבן ה-25 מסתכל עליך ומלקק שפתיים, אתה מבין. ואין מה לעשות".

שחקן העבר האגדי הוסיף והסביר: "אני מקווה שלברון יפרוש כל עוד הוא מסוגל לשחק. ראיתי את פטריק יואינג בסיום הקריירה שלו, את מייקל ג'ורדן בוושינגטון – אני לא רוצה לראות את לברון עושה דבר כזה".

קנדריק פרקינס השמיע דברים דומים: "אני מקווה שלברון יפרוש, ולא בגלל שאני לא רוצה לראות אותו. ככל שהוא ימשיך לשחק, כך הוא יפגע במורשת שלו ובקייס שלו להיות השחקן הטוב אי פעם. אין לו עוד מה להוכיח. כשאנחנו מדברים על המורשת שלו, זה רק הדיון לגבי השחקן הגדול אי פעם. אני לא אומר שהוא לא יכול לקלוע 25 או 28 נקודות למשחק, אבל למה לא לפרוש בשיא? קובי יכול היה להמשיך עוד שנתיים-שלוש, אבל הוא עזב בתנאים שלו".

סוכנו של ג'יימס, ריץ' פול, נדרש לסוגיה הזו לא מזמן וטען כי "מבחינה גופנית, יש לו עוד חמש שנים בערך. מבחינת איך הוא מבין את המשחק, הוא יכול לשחק לנצח. אני מניח שאם לוקחים בחשבון גם את הרצון להיות עם המשפחה שלו, בטח יש לו עוד שנתיים-שלוש".

לברון צפוי להפוך שחקן חופשי בקיץ הקרוב, אך לפי כל ההערכות הוא יחתום על חוזה חדש בלייקרס – שם אולי ישתף פעולה עם בנו, ברוני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי