Sport1 Banner

אנטטוקומפו ביקש "להמשיך הלאה" מהחסימה על אייטון, פול לא מתרגש מהאיבודים

הבלוק של יאניס אנטטוקומפו על דיאנדרה אייטון | Stacy Revere/Getty Images

לקראת המשחק החמישי החשוב בסדרת גמר ה-NBA, היווני הדגיש שצריך לשכוח מהמהלך המנצח שלו במשחק הקודם. רכז הסאנס שלל בעיה בריאותית והתייחס לירידה ביכולתו: "זה קרה לי המון בעבר. אמצא את הפתרון"

(גודל טקסט)

לראשונה מאז 2015, התוצאה בסדרת גמר ה-NBA עומדת על 2:2 לאחר ארבעה משחקים והמתח בשיאו לקראת משחק מספר 5 הלילה (בין שבת לראשון), אותו תארח פיניקס סאנס בתקווה לנצל הביתיות כדי להחזיר לעצמה את היתרון אחרי שני הפסדי חוץ רצופים, כאשר לנגד עיניהן של שתי הקבוצות עומד הנתון הבא: ב-72% מהמקרים שבהן סדרת הגמר הגיעה לשוויון 2:2, המנצחת במשחק החמישי המשיכה לזכייה באליפות.

מי שמושך תשומת לב רבה בצד של הסאנס הוא כריס פול, שסבל מירידה ביכולתו במשחקים האחרונים לאחר שהצטיין במהלך הפלייאוף, כשבמשחק הרביעי הוא תרם רק 10 נקודות ואיבד חמישה כדורים – כמות חריגה מבחינתו, מה שעורר תהיות לגבי כשירותו של הרכז שסובל מקרע חלקי ברצועות כף ידו הימנית. הכוכב הוותיק של פיניקס דאג להרגיע לקראת המשחק הקרוב.

"אני בסדר", אמר פול על מצבו הבריאותי והתייחס ליכולתו בהפסד האחרון למילווקי. "זה לא משהו שאני מתעכב עליו. אולי זה לא משהו שכיח, אבל זה קורה. איבדתי את הכדור המון פעמים בעבר. בסופו של דבר, אנחנו צריכים לנצח את המשחק. כשאני מאבד כדורים אנחנו לא מגיעים למספיק זריקות. אמצא את הפתרון".

פיניקס לא הייתה בפיגור מאז הסיבוב הראשון, כשהלייקרס הובילו 1:2 בסדרה נגדה. לסיטואציה ההיא הסאנס הגיבו בתשעה ניצחונות רצופים, אך גם להם ברור שאם ייקלעו לפיגור במשחק הבא הסיכויים יהיו לרעתם באופן ברור, שכן הבאקס ישובו למגרשם הביתי עם הזדמנות להכריע את הסדרה ולחגוג אליפות. "זה מה שקורה בסדרות. לכן השיטה היא הטוב משבעה משחקים. אנחנו בגמר, זה דרמטי. אנחנו צריכים לשמור על הבית ולנצח את המשחק הקרוב", הוסיף CP3.

כריס פול | Stacy Revere/Getty Images

בצד של מילווקי, השיח עדיין סובב בעיקר סביב החסימה יוצאת הדופן של יאניס אנטטוקומפו על דיאנדרה אייטון ברגעי ההכרעה של משחק מספר 4, שהפכה את היווני לשחקן ראשון מזה 25 שנים שחוסם ניסיון להטבעה בדקות הקלאץ' בסדרת הגמר. אנטטוקומפו, מצדו, ביקש להשאיר את המהלך מאחור: "מטורף מה שהגוף מסוגל לעשות. כשאתה חושב על ניצחון, אתה מביא את עצמך לקצה. אני לא יכול להסביר את המהלך, אבל בסופו של דבר זה שייך לעבר. וכשאתה מדבר על העבר, זה מתוך אגו. זה נגמר. צריך להמשיך הלאה".

ה"גריק פריק" ושותפו הבכיר במילווקי, כריס מידלטון, קלעו עד כה 227 נקודות משותפות בסדרה הנוכחית. מדובר בכמות השנייה בגובהה אי פעם לצמד שחקנים בארבע ההופעות הראשונות שלהם בגמר, כשרק קווין דוראנט וראסל ווסטברוק קלעו יותר (237 ב-2012).

"אני צריך להמשיך לבצע מהלכים מנצחים, להמשיך להתחרות ולמצוא דרכים כדי שהקבוצה שלי תצליח", אמר יאניס לתקשורת, לפני שהעביר דף באופן סופי מהחסימה המדוברת על אייטון: "זה היה רגע אדיר ואני מעריך אותו. רגע אדיר. אבל אנחנו צריכים להמשיך הלאה".

הבלוק של יאניס אנטטוקומפו על דיאנדרה אייטון | Garrett Ellwood/NBAE via Getty Images
עוד באותו נושא: יאניס אנטטוקומפו, כריס פול

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי