יאניס: "הייתי יכול ללכת לסופר-טים, אך עשיתי את זה בדרך הקשה"

יאניס אנטטוקומפו | Jonathan Daniel/Getty Images

אנטטוקומפו התרגש אחרי שהוביל את מילווקי באקס לאליפות ה-NBA: "גרמתי לאנשים בכל העולם לחלום". הקשיים בילדות, הדרך לטופ והתמיכה מהמשפחה ומקובי: דבריו של היווני לאחר הזכייה בתואר

קבוצות: מילווקי באקס
(גודל טקסט)

50 שנה חיכו במילווקי לרגע הזה. הבאקס חגגו הלילה (בין שלישי לרביעי) את זכייתם השנייה אי פעם באליפות ה-NBA והראשונה מאז 1971, כאשר מעל כולם, מי שראוי לקרדיט על הגשמת החלום הוא יאניס אנטטוקומפו. הכוכב היווני סיים את סדרת הגמר עם נתונים בלתי נתפסים ונבחר כמובן לשחקן המצטיין, כשגם בנאומו על הפרקט לאחר הניצחון וגם במסיבת העיתונאים שהגיעה לאחר מכן, הוא סיפק הופעה לא פחות מוצלחת.

עם הישמע הבאזר, אנטטוקומפו בכה מאושר והאמוציות התפרצו ממנו בראיון לאחר המשחק: "אני מודה למילווקי שהאמינה בי. סמכתי על הקבוצה הזו. רציתי לעשות את זה בעיר הזאת, עם האנשים שאני אוהב. אין מאושר ממני שהצלחנו לעשות את זה", אמר. הכוכב החמיא לכינור השני שלו, כריס מידלטון: "הוא דחף אותי בכל יום. כיף לשחק עם חבר כזה. אנחנו שמונה שנים ביחד ואני מאושר שעשיתי את זה יחד איתו. עכשיו נצטרך לעשות את זה שוב".

בהמשך, כששוחח עם העיתונאים, יאניס נזכר בכל הדברים שנתנו לו את המוטיבציה להצליח: "לא דמיינתי שאגיע לאן שהגעתי בגיל 26. התחלתי לשחק כדורסל כי רציתי לדאוג למשפחה שלי, להורים, לאחים. כשהייתי ילד לא ידעתי מאיפה נשיג ארוחת צהריים. אמא שלי נאלצה למכור כל מיני שטויות ברחוב. לעזאזל, לא הייתי מסוגל לעלות על דעתי שאגיע לכאן. אני יודע שאני מודל לחיקוי עבור הרבה אנשים, אבל מה שקרה לי צריך לגרום לכל אחד בעולם להאמין בחלומות שלו. כשאתה למטה, כשאתה מתחיל להטיל ספק בעצמך, תאמין ותמשיך לעבוד קשה. אל תיתן לאף אחד לומר לך למה אתה מסוגל ולמה לא. אמרו שאני לא מסוגל לקלוע מקו העונשין. היום קלעתי ואני פאקינג אלוף!".

אנטטוקומפו. התרגש מהזכייה | Jonathan Daniel/Getty Images

היווני שחזר את הדרך לטופ: "עשיתי הכל כדי להגיע לכאן. עליתי מהספסל, כמעט שיחקתי בליגת הפיתוח, שיחקתי כרכז, שיחקתי כסנטר. הכל בא לידי ביטוי היום – נאלצתי לעשות הגנה, התקפה, הכל מהכל. היום העבודה הקשה השתלמה".

קובי בראיינט הציב מטרות לכוכב מילווקי בשנים האחרונות: זכייה ב-MVP ובאליפות. על הראשונה יאניס סימן וי כבר לפני שנתיים ואחרי שהשיג את השנייה, הוא סיפר על חלקו של אגדת הלייקרס בכך: "יש לו הרבה משמעות. זו הייתה סתם בדיחה בהתחלה, אבל הוא העמיד בפניי אתגרים והאמין בי. אם קובי חשב שאני מסוגל להיות MVP ולהוביל קבוצה לאליפות, כנראה שזה נכון. כנראה שאני צריך לעבוד קשה ולהשיג את זה. אני אחד שאוהב לרצות אנשים, אני לא אוהב לאכזב אף אחד. זו הסיבה שחתמתי על חוזה חדש במילווקי. לא רציתי לאכזב אותם ולעזוב בלי שעמדתי ביעד".

אנטטוקומפו התרגש כשהקדיש את ההישג למשפחתו ולאביו שהלך לעולמו: "כמה שההורים שלי סבלו כדי שאגיע לרגע הזה, זה לא ייאמן. ראיתי את זה מדי יום בחיי. התואר הזה הוא בשביל אמא שלי, שעבדה כל כך קשה. בשביל אבא שלי שצופה מלמעלה וגאה. בשביל איתי, שעוזרת לי כל כך. בשביל האחים שלי. אני יכול להיות טיפש לפעמים ולהתנתק מהעולם כי אני כל כך רוצה להצליח, אבל אנשים עזרו לי להגיע לזה. לא עשיתי את זה לבד".

היווני שאב השראה מקובי | Jonathan Daniel/Getty Images

הפורוורד, שיכול היה לעזוב את הבאקס ולחתום בקבוצה אחרת אחרי הכישלונות בשנתיים האחרונות, אך בחר להאריך את חוזהו, שלח מסר להרבה כוכבים אחרים בליגה: "הייתי יכול ללכת לסופר-טים ופשוט לזכות באליפות, אבל זאת הדרך הקשה לעשות את זה וזאת הדרך שבה אנחנו עשינו את זה".

מאמנו, מייק בודנהולזר, אמר: "אני כל כך מבורך על הזכות לעבוד איתו. לפני שהוא שחקן מדהים, הוא בן אדם מדהים. אני כל כך גאה בו, למדתי ממנו הרבה, מהמנהיגות שלו. כריס ויאניס הנהיגו את הקבוצה הזאת וזה היה יפהפה".

בודנהולזר מחבק את יאניס | Jonathan Daniel/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי