CR9: כריסטיאנו רונאלדו מחפש הערב חצי גמר תשיעי ברציפות

כריסטיאנו רונאלדו חוגג
כריסטיאנו רונאלדו אתלטיקו מדריד | AFP

רגע לפני הגומלין נגד אייאקס, הגברת הזקנה יודעת מי האיש למשימות מיוחדות. מלך שערי ליגת האלופות בכל הזמנים הבקיע יותר מכל אחד אחר בשלב רבע הגמר (24 שערים) חצי הגמר (13 שערים) והגמר (4). מספרים של אלוף

(גודל טקסט)

יובנטוס תארח הערב את אייאקס בגומלין רבע גמר ליגת האלופות לאחר תיקו 1:1 במשחק הראשון. 'הגברת הזקנה' שחולמת על הגביע עם האזניים הגדולות מאז ניצחה את ההולנדים בגמר ב-1996, מאמינה בכריסטיאנו רונאלדו ורוצה שהערב CR7 יהפוך ל-CR9. הפורטוגלי, מלך שערי המפעל עם 125 שערים עד היום, שכבש את השער לזכות יובה במשחק הראשון, מחפש חצי גמר תשיעי ברציפות. בעונת הבכורה שלו בריאל מדריד, 2009/10, רונאלדו הודח בשלב שמינית הגמר ע"י ליון. מאז, בכל עונה, הוא הגיע לפחות לחצי הגמר.

אם ניקח בחשבון גם את התקופה במנצ'סטר יונייטד, בה זכה בגביע האלופות ב-2008 לאחר ניצחון על צ'לסי בפנדלים, הפסיד בגמר שנה לאחר מכן נגד ברצלונה, הודח בחצי הגמר ב-2007 מול מילאן, הרי שכריסטיאנו רונאלדו יוכל לחצי גמר ה-12 שלו. במבט קדימה, החלוץ מחפש את הגביע השישי שלו, בדיוק כמו פאקו חנטו מריאל מדריד, שיאן הזכיות.

כאשר ליגת האלופות נכנסת לשלב המכריע, כריסטיאנו רונאלדו תמיד שם. הוא הבקיע 64 שערים בשלבי הנוק אאוט, יותר מכל אחד אחר. הוא כבש הכי הרבה שערים במשחקי הגמר – ארבעה, הכי הרבה שערים בחצי הגמר – 13 שערים (סגנו: רוברט לבנדובסקי עם שישה), והכי הרבה שערים בשלב רבע הגמר – 24 שערים (ב-21 משחקים), כשליאו מסי הוא השני אחריו עם עשרה שערים. בשלב שמינית הגמר כריסטיאנו הצליח פחות מליאו מסי שכבש 26 שערים ב-28 משחקים, לעומת הפורטוגלי שהבקיע 23 שערים ב-30 משחקים, אך אסור לשכוח את השלושער שלו מול אתלטיקו מדריד העונה.


כריסטיאנו רונאלדו. מספרים של אלוף (Gettyimages)

במשחק ביוהאן קרויף ארינה כבש רונאלדו את שערו ה-23 בנגיחה במפעל, יותר מכל אחד אחר. "הוא שחקן ברמה אחרת, הוא מצליח תמיד יותר מכולם ויודע איך לפגוע ביריב", אמר המאמן מאסימיליאנו אלגרי לאחר המשחק. אפילו המגן הימני של אייאקס, נוסייר מזראווי, שלא שיחק, הודה: "הוא חייזר". אייאקס מציגה עונת יוצאת דופן בליגת האלופות, אבל כריסטיאנו רונאלדו הוא זה שרוצה לקלקל לה את החלום להעפיל לחצי גמר ראשון מאז 1997. רונאלדו הבקיע נגד אייאקס שמונה שערים בשישה משחקים, ובליגת האלופות הוא כבש יותר רק נגד יובנטוס (עשרה שערים) ובאיירן מינכן (תשעה שערים).

המאמן מאסימיליאנו אלגרי אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו מצפים למשחק, זה לילה גדול בו אנחנו יכולים להשיג משהו ענק. רונאלדו במצב הרבה יותר טוב בהשוואה למשחק הראשון, יש לו את האיכויות הגבוהות כדי לנצח משחקים". האיטלקי הוסיף שהוא מצפה משחקניו ליותר אגרסיביות מאשר המשחק הראשון.

ביובנטוס לא לקחו קשה מדי את ההפסד ביום שבת שדחה את הבטחת האליפות השמינית ברציפות. הגברת הזקנה מגיעה למשחק ללא הבלם הפצוע ג'ורג'יו קייליני שהחמיץ גם את המשחק הראשון, וגם מריו מנדז'וקיץ' לא ישחק. באיטליה משוכנעים שזה יהיה הזמן של פאולו דיבאלה שנמצא בעונה מאכזבת, למרות שמויזה קן נמצא בכושר מצוין. הארגנטינאי כבש העונה עשרה שערים בלבד, עם חלוקה זהה בין ליגת האלופות לליגה האיטלקית. הקשרים בלז מאטווידי ופדריקו ברנרדסקי צריכים להיזהר מכרטיס צהוב שימנע מהם לשחק בחצי הגמר אם יובה תגיע לשם.


פאולו דיבאלה. יקבל הזדמנות בהרכב (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי