אופ"א: ליגה שלא תחודש, לא תשלח נציגות לאלופות ולאירופית

אלכסנדר צ'פרין
אלכסנדר צ'פרין | JOHN THYS/AFP via Getty Images

אחרי שכבר הועברו ל-55 התאחדויות הכדורגל באירופה איומים באשר לעונש אם עונת 2019/20 לא תחודש, כעת ההנחיה נמסרה רשמית. הדד-ליין לסיום העונה צפוי להימשך עד אוגוסט

(גודל טקסט)

אופ"א החלה היום (שלישי) במרתון שיחות וידאו שיימשך עד יום חמישי מול חברי הוועד המנהל וכל ראשי 55 ההתאחדויות באירופה בניסיון להשיב את ענף הכדורגל ולהיערך מחדש לקיום התחרויות, אולם כבר בפתיחת הישיבה הראשונה הועבר מסר ברור לכולם: המטרה היא לסיים את הליגות המקומיות עד חודש אוגוסט, והתאחדדות שתחליט מראש על ביטול עונת 2019/20 תישא בתוצאות.

והתאחדות שתבחר לקחת את הסיכון, תיענש כך: ליגה שתתבטל בה עונת המשחקים על ההתאחדות המקומית, לא תזכה לשלוח את נציגותיה לליגת האלופות ולליגה האירופית. ההנחיה הזו הועברה כעת באופן רשמי, אולם כבר דווח כי בבלגיה, שם החליטו לסיים את העונה ולהכריז על ברוז' לאלופה, חזרו בהם לאחר איומי אופ"א כי הקבוצות לא יזכו לשחק במפעליה. גם בסקוטלנד חשבו לסיים את העונה ולהכתיר את סלטיק, אך עד כה, על אף שגיחכו על איומי אופ"א, רק ליגת המשנה ומטה הסתיימו.

כאמור, למרות ציר הזמן הראשוני של אופ"א לפיו יש לסיים את הליגות עד חודש יולי, התפשטות המגפה ברחבי היבשת הובילה לכך שגם במהלך חודש אוגוסט ניתן יהיה לסיים ליגות שהתאוששו מאוחר יותר מנגיף הקורונה. באשר לליגת האלופות והליגה האירופית, באיטליה כבר חשפו השבוע את לוח הזמנים החדש למפעלי אופ"א, מה שמסתדר עם ההנחה שייתכן שליגות אכן יתקיימו גם בחודש אוגוסט במידת הצורך.

כפי שפרסמנו כבר אתמול (שני), בגרמניה מצפים להפוך לראשונים באירופה שמחדשים את עונת 2019/20, בוודאי מבין הליגות הבכירות, וייתכן שכבר בסוף השבוע יתקבל אישור רשמי לכך שהבונדסליגה תחזור כבר ב-9.5.


(FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי