דיווח: ליגת האלופות תוכרע בפיינל פור, טורקיה לא תארח

קווין דה בריינה
קווין דה בריינה | David Ramos/Getty Images

אחרי ההכרזה על חזרת הליגות הבכירות, אופ"א מעבירה הילוך בהיערכות להשלמת המפעלים היוקרתיים. אצטדיון אטאטורק באיסטנבול אמור לארח את הגמר הגדול, אך נראה כי העונה תוכרע על אדמת גרמניה

(גודל טקסט)

ביום שאחרי ההכרזה על חזרת הליגות באנגליה ובאיטליה וסיכום ראשי כל 42 המועדונים בשתי הליגות הראשונות בספרד על חזרת הכדורגל במדינה, הבוקר (שישי) מ מתפרסמות ידיעות על כך שאופ"א דובקת ברעיון לקיים "פיינל פור" להכרעת מפעלי ליגת האלופות והליגה האירופית, אולם עשויה לשנות את מיקום משחק הגמר.

כפי שדווח לא אחת בחודשיים האחרונים, אופ"א מתכוונת להשלים את המפעלים במהלך חודש אוגוסט, במטרה שהליגות בכל רחבי אירופה יגיעו לסיומן עד סוף יולי ואז יוכלו המפעלים היוקרתיים לשוב לפעילות החל משלב שמינית הגמר בו נעצרו. מכיוון שתרחיש בו מגפת הקורונה נעלמת מחיינו עד חודש אוגוסט נראה דמיוני לכל הפחות, אופ"א מתכוונת לפחות את משחקי חצי הגמר והגמר לקיים תוך ימים בודדים בעיר אחת.

המטרה היא שב-7/8 באוגוסט ייערכו משחקי גומלין שמינית הגמר שלא הספיקו לקיימם, במוקד המפגשים בין ברצלונה לנאפולי, בין מנצ'סטר סיטי לריאל מדריד ובין יובנטוס לליון. מיד לאחר מכן, כבר ב-11/12 באוגוסט, ייערכו המשחקים הראשונים של רבע הגמר והגומלין כעבור ארבעה ימים במטרה שכל קבוצה תארח בארצה, אולם אם לא תהיה ברירה יימצאו מגרשים חלופיים וניטרליים – הקבוצות הצרפתיות, למשל, כלל לא מורשות להתאמן וייתכן שיערכו מחנות אימונים בקטאר ויצטרכו למצוא מדינה שתארח את משחקיהן בליגת האלופות. אפשרות נוספת ואולי אף סבירה יותר היא שגם משחקי רבע הגמר ייערכו בשיטה של משחק אחד מכריע באצטדיון נייטרלי.

לפי לוח הזמנים שנחשף לפני כשלושה שבועות, הכוונה הייתה שחצאי הגמר ייערכו ב-17/18 באוגוסט ומשחקי הגומלין ב-21/22, במטרה שהגמר הגדול ייערך ב-29.8, אלא שהרעיון לקיים פיינל פור יוביל לשינוי התאריכים וכמובן לוויתור על גומלין. יתרה מכך, האצטדיון האולימפי אטאטורק באיסטנבול אמור היה לארח השנה את גמר ליגת האלופות, אבל ייתכן ששני מפגשי חצי הגמר וכן הגמר הגדול של ליגת האלופות יועתקו לגרמניה, טרם ברור לאיזה מגרש.


הגמר יילקח מטורקיה? אצטדיון אטאטורק (OZAN KOSE/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי