לופטגי: "חבל שדאבור לא ניצל מצבים". בספרד החמיאו: "יותר לב מאשר שכל"

מואנס דאבור
מואנס דאבור | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

החלוץ הישראלי זכה לבכורה בהרכב סביליה והעסיק את התקשורת המקומית: "הראה שהוא יודע לקרוא מהלכי התקפה בשלמות". האוהדים תמכו בו: "נותן דברים שאחרים לא יכולים לתת", והמאמן הבטיח: "יהיו לו עוד הזדמנויות"

קבוצות: סביליה
(גודל טקסט)
אוהדי סביליה וחובבי הכדורגל בישראל חיכו 11 משחקים רשמיים מפתיחת העונה, ואתמול (חמישי) זה קרה: מונאס דאבור עלה להופעת בכורה בהרכב סביליה ואף השלים 90 דקות ב-0:3 על דודלאנז' בליגה האירופית, וכעת אפשר לקוות שהוא גם יקבל דקות ראשונות בליגה הספרדית ואולי יבקיע שער בכורה במהרה.


ההחמצות הרבות של חלוץ נבחרת ישראל לא נעלמו מעיניהם של עיתוני הספורט הגדולים בספרד, שציינו לטובה את העובדה שסוף סוף זכה ליותר מאשר דקות סיום אך סיפרו שהיה קרוב להבקיע יותר מפעם אחת. ב"אס" נכתב: "דאבור ניסה ללא הרף, אך היה לו יותר לב מאשר שכל. סביליה החמיצה יותר מחצי תריסר הזדמנויות במחצית הראשונה, מה שהזכיר את המשחק בשבת נגד לבאנטה".


ב"מארקה" לא התביישו להחמיא לדאבור: "החלוץ הישראלי ששיחק בצד שמאל לצד דה יונג הראה שהוא יודע לקרוא מהלכי התקפה בשלמות והגיע למקומות הנכונים בקלות. היו לו שני מצבים קרובים, השני שבהם ממש קרוב, לכבוש עבור סביליה. הוא הראה שהוא רוצה את חולצת ההרכב הראשון".


דאבור חוגג עם חבריו.
דאבור חוגג עם חבריו. "חשוב שהוא עשה מאמץ" (CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)


ב"ספורט" בעיקר מתחו ביקורת על ההחמצות שלו, וכתבו: "הוא כשל בלהשלים התקפה נהדרת וסיים אותה עם בעיטה גבוהה מדי". "מונדו דפורטיבו": התייחס לכוכב זלצבורג לשעבר במשפט אחד בו ציין שהיריבה הקלה איפשרה ללופטגי לשתף כמה מהשחקנים שפחות זוכים לדקות, ביניהם דאבור ש"האוהדים דרשו לתת לו הזדמנות".


ז'ולן לופטגי עצמו דיבר על דאבור לאחר המשחק: "הוא עשה מאמץ וזה חשוב, היה לו משחק טוב. חבל שהוא לא ניצל אף הזדמנות שהיתה לו, זה תמיד עדיף לחלוץ להבקיע. יהיו לו עוד הזדמנויות".


למרות ההחמצות, אוהדי סביליה המשיכו בקו התמיכה בחלוץ שהפך לסמל המאבק והקריאה ללפוטגי ללכת: "דאבור נותן לך דברים ששחקני ההתקפה האחרים לא יכולים לתת. הוא מספק כל כך הרבה אופציות למסירה ולתנועה בקו הקדמי, בנוסף למהירות בתנועה עם הכדור. הוא חייב לשחק יותר", נכתב עליו. אוהד אחר כתב: "כולם רואים שדאבור או מוניר עדיפים על נוליטו".




דאבור אמנם לא הבקיע, אבל כאמור סביליה ניצחה 0:3 מצמד של פרנקו ואסקס ושער מאוחר של מוניר אל חדאדי. הניצחון, השלישי של סביליה במפעל בו עדיין לא ספגה העונה ולא איבדה נקודות, העלה אותה באופן מעשי לשלב הבא כאשר תיקו בגומלין בלוקסמבורג בעוד שבועיים יספיק כדי להפוך את זה לרשמי. האנדלוסים זכו בתואר חמש פעמים בעבר, ואמורים להגיע רחוק גם העונה אם לא יקרה משהו קיצוני.


לופטגי סיכם את המשחק: "זה היה משחק צפוי בשלב הזה של הליגה האירופית, למרות שהחמצנו הרבה המשכנו לנסות להבקיע. במשחקים כאלה מסוכן להפסיק להתעקש, אז לא עשינו את זה והצלחנו להשיג שלושה שערים".


עוד לפני משחק החוץ נגד דודלאנז', לסביליה מצפה משחק פשוט יחסית נגד חטאפה בבית ביום ראשון ולאחר מכן שני משחקים קשים נגד ולנסיה ואתלטיקו מדריד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי