פיקה: "נפלנו בפרטים הקטנים, אבל עדיף להפסיד בתחילת העונה"

אריץ אדוריס
אריץ אדוריס | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

בברצלונה מנסים להרגיע את הרוחות אחרי ה-1:0 לבילבאו: "קשה להסתדר בלי מסי ברחבה", טען ואלוורדה. סוארס ייבדק, גריזמן ספג ביקורת על יכולתו: "המשחק יכול היה להסתיים אחרת". וגם: השער שאדוריס לא יישכח בחייו

(גודל טקסט)

הליגה הספרדית יצאה אתמול (שישי) לדרך עם משחק מסקרן במיוחד שהסתיים בדרמה גדולה. האלופה ברצלונה הגיעה ל"סן מאמס" של אתלטיק בילבאו ולראשונה אחרי 10 שנים לא הצליחה לפתוח את ה"לה ליגה" עם ניצחון, ולא רק שהיא מעדה – היא גם הפסידה אחרי שאריץ אדוריס, בגיל 38, בנגיעה הראשונה שלו בכדור, כשהוא עם הגב לשער, ביצע בעיטת מספרת שלא הותירה שום סיכוי למארק אנדרה טר שטגן ובדקה ה-89 העניק 0:1 לבאסקים.

ב"אס נתנו את הכבוד לאדוריס: "זה שער שהוא יזכור כל החיים. זה ביצוע שצריך לשים במוזיאון", נכתב אחרי שהוא הכניע את האלופה אחרי דקה על כר הדשא. מנגד, מאמן ברצלונה, ארנסטו ואלוורדה, הגיע לקטלוניה מבילבאו ונראה שקבוצתו עוד רחוקה מלהתחבר, למרות שבועות של הכנה לעונה, כשבעיקר היה חסר לו על המגרש את ליאו מסי.

ב"מארקה" הצהירו ש"אדוריס קבר את האלופה" ובמקביל גם העבירו ביקורת על יכולתה של ברצלונה, כשבין השאר הופנו החיצים לעבר אנטואן גריזמן שכמעט ולא השפיע על המשחק, כשבנוסף לרכש היקר מאתלטיקו מדריד גם לואיס סוארס היה רחוק מלהבריק עד שבדקה ה-37 רשם החמצה מזעזעת מול שער ריק, ביקש להתחלף והוא צפוי לעבור MRI שיכריע את חומרת הפציעה.


אדוריס קובר את האלופה (Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)

"הבעיות של ואלוורדה נראות קשות מאוד", המשיכו ב"מארקה" בהמשך ישיר לכך שאם לא די בפציעות מסי וסוארס והקושי של גריזמן להשתלב עד כה, גם פיליפה קוטיניו יצא אתמול מהסגל רגע לפני המשחק והותיר את הקבוצה ללא מחליף משמעותי על הספסל. בשעת לילה מאוחרת התברר כי הוא יגיע מחר או מחרתיים למינכן כדי להצטרף לבאיירן בהשאלה, על פי הדיווחים תמורת כ-15 מיליון יורו – ואם יחליטו הבווארים לרכוש אותו ישלמו 120 מיליון יורו נוספים.

ואלוורדה נשאל אם קבוצתו ערכה הכנה לקויה לעונה והבהיר: "זה לא קשור להכנה, זה היה עניין של משחק. לא שיחקנו כפי שרצינו, למרות שהגענו למצבים. עלינו להיות יותר אגרסיביים. במחצית השנייה שלטנו אחרי חצי ראשון לא טוב, אבל התקשינו ליצור מצבים. אדוריס שחקן מסוכן שיכול להבקיע מכל מצב והוא עשה זאת. לא הופתעתי מהביצוע שלו בכלל".

כשנשאל על יכולתו של גריזמן השיב המאמן: "זה לא רע בשבילו לשחק בשמאל, לא? כל עוד הוא קרוב לרחבה זה בסדר, אבל בשביל שהוא יהיה יעיל אנו צריכים להיות דומיננטיים והוא צריך להיות יותר מעורב. במחצית השנייה גם היה חסר לנו את לואיס סוארס. נצטרך גם לדעת להסתדר ללא מסי, זה קשה מאוד בלעדיו ברחבה".


לא צריך להשפיע. גריזמן (Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)

ומה אמר גריזמן על הבכורה שלו? "עלינו להשתפר. רק אם נעבוד נשתפר. הנענו כדור והיינו דומיננטיים, אבל התקשינו לפצח את אתלטיק וכך קשה לפגוע בהם. היה לנו קשה, אבל המשחק יכול היה להסתיים אחרת (אם הבעיטות של סוארס וראפיניה היו נכנסות)". 

ג'רארד פיקה היה נחרץ יותר: "עדיף להפסיד עכשיו מאשר בסוף העונה. תמיד קשה בסן מאמס, הם ניצחו אותנו בפיזיות וגם טעינו בשמירה על אדוריס, נפלנו בפרטים הקטנים ולפעמים זה מה שעושה את ההבדל".

הבלם גם נשאל על ניימאר וטען: "השאלות עליו כבר מעייפות. הוא שחקן מעולה ואנחנו נחכה עד סוף חלון ההעברות. זה שחקן שנתן את הכי טוב שלו והחליט לעזוב, אבל אם הוא יחזור נשמח מאוד".

פיקה. מחכה לסגירת חלון ההעברות (ANDER GILLENEA/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי