לחץ עצום בבארסה: "חייבים להגיב", גם השחקנים חוטפים

שחקני ברצלונה מאוכזבים
שחקני ברצלונה מאוכזבים | Aitor Alcalde/Getty Images

בתקשורת בברצלונה מנו את הגורמים לפתיחת העונה הקשה, כשהמאמן ואלוורדה במוקד, כמובן. צ'אבי רומז? "לא תהיה לי בעיה לאמן את מסי". גריזמן לא משתלב, "אל מונדו": "מה עם ביקורת עצמית?" וגם: איפה הכל התחחיל

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
בברצלונה ממשיכים ללקק את הפצעים לאחר ההפסד 2:0 בגרנדה ביום שבת, הפסד שהותיר אותה אמנם רק ארבע נקודות מהמוליכה ריאל מדריד אך עם לא מעט סימני שאלה לקראת ההמשך, בפתיחת העונה הגרועה של המועדון מזה 25 שנה. "תגובה דחופה" נכתב בשער ה"ספורט" כששני המשחקים הקרובים נגד חטאפה ו-ויאריאל יהיו המפתח. בשער "אל מונדו" נכתב: "למה?" על רקע השחקנים המאוכזבים. נכתב על מיעוט ההזדמנויות, קצב המשחק הנמוך והעדר לחץ וכן שהשחקנים צריכים לבצע ביקורת עצמית.


מעבר לכך, בארסה נקלעה לרצף של שבעה משחקי חוץ רצופים ללא ניצחון – הרצף השחור ביותר שלה מאז סיום עונת 2000/01. לאחר המשחק השישי ללא ניצחון – לורנצו סרה פרר פוטר. הרצף החל, כמובן, בתבוסה הקשה באנפילד בגומלין חצי גמר ליגת האלופות.


מאז, לא מדובר באותה הקבוצה. ב"ספורט" הציגו רשימה של חמישה גורמים למשבר של האלופה. על המשחק נגד ליברפול נכתב – "שם החלה הטרגדיה, שם החלו הרחמים", ונמתחה ביקורת על הנשיא ג'וזף ברתומיאו שבחר שלא לבצע החלטות דרמטיות. כמובן שגם המאמן ארנסטו ואלוורדה "זכה" לביקורת על כך שהוא מתקשה להוביל את הפרויקט בשנתו השלישית והשחקנים רכים מדי. גם ג'וניור פירפו שפתח בהרכב לראשונה ביום שבת – ספג את האש. "הטעות שלו בשער הראשון היא בלתי נסלחת, אך כזו גם ההחלטה להחליף אותו במחצית". על אנטואן גריזמן נכתב שהוא שחקן נפלא והוא באמת נלחם אבל ההשתלבות שלו בברצלונה היא דבר אחד. עוד צוין כי בשנה שעברה כשמסי היה פצוע, השחקנים ידעו להתגבר על חסרונו ובין היתר ברצלונה הביסה 1:5 את ריאל מדריד בלעדיו, השנה זה לא קורה.




פרנקי דה יונג צוין כנקודת אור ברורה אך יחד עם זאת נכתב כי העובדה שואלוורדה משנה את העמדות שלו בקישור ממשחק למשחק – מקשה עליו מאוד. על אף ההשתלבות הנהדרת של אנסו פאטי נכתב כי הקבוצה חייבת לשמור עליו בצמר גפן, להגן עליו ולשלב אותו כשהקבוצה תהיה טובה יותר, שלא יחזור מקרה ויניסיוס.


לגבי עתידו של ארנסטו ואלוורדה אין חדש תחת השמש, אך מי שהתראיין אתמול בספרד הוא צ'אבי, מאמנה של אל סעד הקטארית שנחשב למי שעשוי ביום מן הימים לעמוד על הקווים בקאמפ נואו. "אני לא יודע אם אל סעד היא גשר, אני מרוכז בקבוצה שלי", אמר קשר העבר אך כשנשאל על ברצלונה ועל האם קיים קושי לאמן את חבריו לשעבר, ענה: "זו בכלל לא תהיה בעייה. אני יודע איך ליאו משחק, בוסי (בוסקטס), ג'ורדי אלבה, פיקה. אני יודע איך הם מתאמנים, מהי יכולת המנהיגות שלהם".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי