סטיין על סוגיית הרכש: "הסגל נחלש? דמבלה יחזק אותנו"

קיקה סטיין
קיקה סטיין | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מאמן ברצלונה לא מודאג מכך שלא הוחתם חלוץ ותלה את התקוות בחזרתו של הצרפתי: "זה תמריץ גדול לכולם". על טרינקאו: "החלטת מועדון, נראה לי בסדר". על נתוני המסירות: "לא אוהב להחזיק בכדור ללא תכלית"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

אחרי שהתאוששה מההפסד המאכזב לוולנסיה עם 0:5 מוחץ על לגאנס בגביע המלך, ברצלונה תחזור מחר (ראשון) לליגה הספרדית ותארח את לבאנטה, כשהיא זקוקה לנקודות על מנת למנוע מריאל מדריד לברוח בפסגה. הקבוצה מהעיר ולנסיה אמנם ניצחה את האלופה המכהנת 1:3 בסיבוב הראשון, אך מעולם לא השיגה נקודות בקאמפ נואו.

הקטלונים, שניצחו רק שניים מתוך ששת משחקי הליגה האחרונים, יחסרו כמובן את לואיס סוארס ונטו הפצועים, וגם עוסמאן דמבלה ייעדר למרות שכבר חזר לאימונים מלאים עם הקבוצה. קיקה סטיין עשוי להחזיר להרכב את סמואל אומטיטי, סרג'י רוברטו וארתור, שפתחו על הספסל במשחק הגביע שלשום. לאחר שעלה במערך 3-5-2 בשלושת משחקיו הראשונים על הקווים, המאמן צפוי להמשיך בשיטת 4-3-3 המסורתית של המועדון, שהצליחה נגד לגאנס.

סטיין דיבר היום במסיבת העיתונאים לקראת המשחק והתייחס למהלכי המועדון בשוק ההעברות של ינואר, שכללו בין השאר את החתמתו של טרינקאו הפורטוגלי, ליכולת של בארסה במשחקי חוץ ולסיכויי הקבוצה לזכות בליגת האלופות העונה.


"דמבלה יחזק אותנו". סטיין במסיבת עיתונאים (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

האם חלון החורף החליש את הסגל: "זה נכון שיש לנו פחות שחקנים, אבל יש גיבוי. הרבה שחקנים צעירים מוכנים לעזור לנו במקרה הצורך. יכול להיות שאנחנו חלשים יותר אבל אי אפשר לדעת, אלו השערות בלבד ולא שווה לדבר עליהן. דמבלה יחזק אותנו וזה תמריץ גדול לכולם. טרינקאו? זו עסקה שנודע לי עליה כשהגעתי. זו החלטה שהמועדון קיבל והיא נראית לי בסדר. בשנה הבאה נעבוד איתו".

על נתוני המסירות של הקבוצה: "זה לא אומר לי הרבה, רק שאתה שולט במשחק בדרך הזו. אם אתה מחזיק בכדור שמונים דקות, זה מונע מהיריבה לפגוע בך ולהבקיע. אבל אני לא אוהב להחזיק בכדור ללא תכלית. לפעמים צריך לתת מסירה אחורה, אתה שומר על עצמך כשאתה מחזיק את הכדור ולכן חשוב למסור. אבל אם אתה מחזיק בכדור וסופג, זה עוד יותר גרוע".

דמבלה. ברצלונה כמהה לחזרתו (Alex Caparros/Getty Images)
דמבלה. ברצלונה כמהה לחזרתו (Alex Caparros/Getty Images)

האם בארסה פייבוריטית לזכייה בליגת האלופות: "מתוך השמונה שיכולות לזכות, רק אחת תעשה זאת בסופו של דבר. אני בטוח שנהיה שם ויש לנו בדיוק את אותם סיכויים כמו לשאר הקבוצות שיהיו שם".

היכולת במשחקים מחוץ לקאמפ נואו: "זה נושא שעלה על הפרק וננסה לשנות את הדינמיקה הזאת, כך שלא יהיה הבדל מבחינתנו אם אנחנו משחקים בחוץ. יהיו לנו שני משחקים אינטנסיביים (אצל בילבאו בגביע ובטיס בליגה) ונקווה להגיע אליהם אחרי ניצחון ביתי".

טרינקאו. החיזוק היחיד להתקפה בינואר (VLADIMIR SIMICEK/AFP via Getty Images)
טרינקאו. החיזוק היחיד להתקפה בינואר (VLADIMIR SIMICEK/AFP via Getty Images)

האם אפשר לשלוט בקצב כשארתורו וידאל בקישור: "ברור שכן. אולי השחקנים מתקשים להבין שהם יכולים לעשות הרבה דברים יותר טוב, יש דברים שאפשר לתקן ולהוסיף לכישורים שכבר יש להם. לא נבקש מארתורו לעשות את מה שגריזמן עושה, אבל בטוח שהוא ישתפר ויתן לנו תפוקה יוצאת דופן. האסיסט בעקב הוא הוכחה למה שווידאל מסוגל לעשות, בנוסף ליכולת שלו להרים את הקצב כי יש לו אנרגיות".

באיזה מערך יעלה מחר: "כבר אמרתי שיש לנו שלושה בלמים שמאליים שמתאימים לנו מאוד ונמשיך להשתמש בהם. לנגלה עשה משחק טוב, הקפיד על מה שדיברנו איתו, כפי שעשה גם אומטיטי. זה יהפוך אותם לתחרותיים יותר, אני מרוצה משניהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי