הרומן יסתיים? הסיכוי שליאו מסי יעזוב מסעיר את עולם הכדורגל

ליאו מסי
ליאו מסי | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

מופרך ככל שיהיה לדמיין את הפרעוש נוטש את מועדון חייו, חרושת השמועות הולכת וגוברת ומנצ'סטר סיטי עוקבת בעניין. "זו הפעם הראשונה שהוא הסתכל עליי כאילו רגל אחת שלו בחוץ", סיפר שחקן עבר של ברצלונה

(גודל טקסט)

ליונל מסי וברצלונה זה רומן שנמשך כבר כמעט שני עשורים מלאים. אחרי תקופה של יותר מ-16 עונות, שהיו ללא ספק המוצלחות ביותר בתולדות המועדון הקטלוני, קשה לדמיין את הסופר-סטאר עוזב דווקא לקראת גיל 33 וכשעל הנייר, הקבוצה עדיין מסוגלת להתחרות על כל התארים. אולם נראה כי הסערה המתחוללת בברצלונה בתקופה האחרונה, מאיימת להביא לעזיבתו של הכוכב. אחרי שהפרעוש "נכנס" במנהל הספורטיבי אריק אבידל, בעקבות התבטאויותיו של האחרון בנוגע למאמץ שהשחקנים השקיעו תחת המאמן המפוטר ארנסטו ואלוורדה, הגיעה גם הדחה מהדהדת ברבע גמר גביע המלך עם הפסד 1:0 לאתלטיק בילבאו בדקה ה-93.

עצם העובדה שמסי מחזיק בחוזהו סעיף המאפשר לו לעזוב את ברצלונה ללא תמורה בסוף כל עונה עוררה חרושת שמועות, שהעיקרית שבהן מקשרת את קפטן נבחרת ארגנטינה לאיחוד היפותטי עם פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי. זו לא הפעם הראשונה בה סימני שאלה מרחפים מעל עתידו של הפרעוש בבארסה, אך נדמה שבמקרה הנוכחי הנרטיב שונה, עד כדי כך ששחקן העבר של הבלאוגרנה, לובו קראסקו, אמר השבוע לתקשורת בספרד: "זו הפעם הראשונה שמסי הסתכל עליי כאילו רגל אחת שלו מחוץ לדלת".

מעבר לעימות עם אבידל והסטירה הכואבת שספגה אלופת ספרד מבילבאו, ניתן לשער שמסי מאוכזב מחוסר התפקוד של המועדון בגזרת הרכש. הכוכב הודה בעצמו כי כבר בקיץ ציפה מהנהלת ברצלונה להחזיר את ניימאר, ומשמקבלי ההחלטות נכשלו במשימה, ליאו ציין שהוא "לא בטוח שהם עשו כל מה שביכולתם".

גם בחלון ההעברות של ינואר נכשלה הקבוצה במציאת מחליף ללואיס סוארס הפצוע ואם מוסיפים לכך את פציעתו של עוסמאן דמבלה, שככל הנראה גמר את העונה בדיוק כמו האורוגוואי, בחולייה הקדמית של הקטלונים אין צוות מסייע איכותי מספיק שיעזור לפרעוש לזכות בליגת האלופות לראשונה מאז 2015. וכשמסי מתקרב לגיל 33, אליו יגיע בקיץ הקרוב, אין ספק שהזמן לעמוד שוב על הבמה הגדולה מכולן הולך ואוזל עבורו.

בינתיים, ב"דיילי אקספרס" הבריטי הבהירו שמנצ'סטר סיטי צפויה לשים בצד את כל תכניות הרכש שלה לקיץ הקרוב, אם אכן יתברר שהסיכוי לצרף את מסי ממשי. יחד עם זאת, פרשן ESPN סטיב ניקול הבהיר לאוהדי אלופת הפרמיירליג שלמרות הסעיף המדובר בחוזהו של הארגנטינאי, הנאמנות שלו לברצלונה גדולה מכדי שיעזוב ללא לדאוג לפיצוי עבור המועדון ששימש כביתו לאורך כל הקריירה.

"קשה מאוד לשים את עצמך בנעליים של מסי", אמר ניקול, "כשהבחור הזה אומר שהוא לא רוצה לעזוב את ברצלונה, אתה חושב שהוא לויאלי. אין סיכוי שהוא יחצה את פתח את הדלת והמועדון לא יקבל תמורה. הוא לא טיפוס כזה. אני חושב שמסי יודע שאם הוא עוזב, זה יעלה למי שתחפוץ בו 300 מיליון. אני לא אומר שכל מועדון ישלם סכום כזה עבור שחקן בן 33, אבל אם אכן יעבור, הוא ימצא את הדרך לסדר לברצלונה איזשהו פיצוי".

ליאו מסי. האם הרומן בדרך להסתיים? (JOSE JORDAN/AFP via Getty Images)
ליאו מסי. האם הרומן בדרך להסתיים? (JOSE JORDAN/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי