עונה סוערת במיוחד: כל המאבקים הפנימיים בברצלונה

ליונל מסי
ליונל מסי | Alex Caparros/Getty Images

לאחר שהנשיא דרש את התפטרותם של חלק מהמנהלים, בספרד נזכרו בכל "השריפות" בין המועדון לשחקנים. מאי החתמתו של ניימאר ועד לקיצוץ. מהי התקרית הבאה?

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה הנוכחית רחוקה משיאה. לעתים נראה שהיכולת המדהימה של ליאו מסי היא מנקודות האור היחידות של אלופת ספרד. אך עם כל הכבוד לבעיות המקצועיות, הקבוצה סובלת בעיקר ממשברים פנימיים, אחד אחרי השני. ב"אס" הספרדי ניצלו את המצב, לאחר המאבק האחרון של הנשיא ג'וזף ברתומיאו שדרש את התפטרותם של שני חברי ההנהלה, והציגו את כל המחלוקות הקשות שהיו במועדון השנה.

 
 
ראשיתו של הסיפור התרחשה קצת אחרי הקיץ. השחקנים קיבלו בספקנות מסוימת את הצטרפותו של אנטואן גריזמן. הם רצו לראות את ניימאר חוזר. ב-12 בספטמבר מסי הצהיר: "הייתי שמח שניימאר יגיע. בכנות, אני לא יודע אם בארסה עשתה הכל כדי שיחזור". כבר בסוף אותו חודש הגיע עימות נוסף, בעקבות ראיונות שונים של השחקנים שהתלוננו על קדם העונה (בארסה ביצעה שני סיורים – ביפן ולאחר מכן בארה"ב). לא לקח זמן רב עד שג'רארד פיקה תקף: "אנחנו מכירים את המועדון ואת העיתונאים הקשורים למועדון. אנחנו יודעים הרבה פעמים מי כתב את הידיעות גם אם מישהו אחר חתום עליהן". הבלם הזהיר: "אם נמשיך כך – נפגע בעצמנו".
 
 
ב-28 בנובמבר החליטו שחקני בארסה שלא להשתתף בהצגה של הסרט הדוקומנטרי "המשחק". יש מי שפרש זאת כחוסר הסכמה לשידורו. הסיבה העיקרית, נראה, שהם לא קיבלו את העמלה על השימוש בחייהם הפרטיים.
 

משבר גדול נוסף הגיע ב-11 בינואר. ברצלונה הפסידה לאתלטיקו מדריד בסופרקופה הספרדי. אריק אבידל הגיע לקטאר וניסה לשכנע את אגדת המועדון, צ'אבי, לקחת את המושכות. העניין דלף לתקשורת במהירות והמאמן אז, ארנסטו ואלוורדה, שמע על פיטוריו רק לאחר שקיקה סטיין כבר מונה לתפקיד. זה היה חוסר כבוד כלפי האיש על הקווים שהוביל את הטבלה באותו הזמן וזכה עם ברצלונה בשתי אליפויות.
 
 
בתחילת חודש פברואר, אבידל סיפק ראיון עשיר לעיתון "ספורט" שם טען כי השחקנים עצמם לא היו מרוצים מהמאמן ומתח ביקורת על רמת האימונים הירודה. הקפטן מסי מיהר לכתוב באינסטגרם שלא כך פני הדברים: "קח אחריות ותספק שמות", אמר. הנשיא ברתומיאו נטש את הטיסה לבריסל ונסע לבילבאו כדי לשוחח עם השחקנים בתקווה לסיים את המשבר.
 
 
נראה שהמקרה המוזר ביותר התרחש בהמשך. לפי תחנת הרדיו "קדנה סר", ברצלונה שכרה את שירותיה של חברת "I3 Ventures" המתמחה ברשתות החברתיות, כדי לשפר את התדמית של ההנהלה הנוכחית ולהשמיץ את אגדות העבר של המועדון וכן את שחקני הסגל הנוכחיים כמו מסי ופיקה. גם הסערה הזו חלפה לבסוף. ב-30 במרץ הסכימו שחקני בארסה ללכת לקראת המועדון ובגדול כשקיצצו 70% משכרם. מסי העביר מסר ברור, אותו העתיקו כל חבריו לקבוצה: "אנו מופתעים מכך שבתוך המועדון הכניסו אותנו לזכוכית מגדלת וניסו להוסיף עלינו לחץ".


פיקה. לא חשש לתקוף את ההנהלה (Francois Nel/Getty Images)
 

 
בשבוע האחרון ברתומיאו דרש את התפטרותם של מנהלים אותם הוא מחשיב כבלתי הוגנים ואיים שאם לא יעשו כך הוא יקצץ בסמכויות שלהם (אין לו סמכות לפטרו).  אמילי רוסאוד ואנריקה תומאס היו מאלה שספגו את החיצים. "אני מרגיש שבגדו בי", אמר רוסאוד. הוא מכחיש בתוקף שידע על עניין החברה לרשתות חברתיות, ומנהלים נוספים אמרו שבעת משבר הקורונה על אחת כמה וכמה אסור להתנהל ככה.
 
 
ברצלונה, רק נזכיר, בעמדה מצוינת להעפיל לרבע גמר ליגת האלופות אחרי שסיימה בתיקו 1:1 בנאפולי. היא חזרה די מהר לפסגת הטבלה בספרד למרות ההפסד בקלאסיקו. ובכל זאת, נראה שעם כל הכבוד לגאונות של מסי ולפנטזיות על לאוטרו מרטינס או ניימאר – האוהדים רק מחכים לבחירות ב-2021.

בכל זאת יזכו באליפות? (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי