0:4 אדיר לפ.ס.ז' על סט אטיין, אמבפה כבש צמד וניימאר החמיץ פנדל

ניימאר, קיליאן אמבפה
ניימאר, קיליאן אמבפה | JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP via Getty Images

לאחר הניצחון הגדול בליגת האלופות, אלופת צרפת הגדילה את הפער בפסגה לשבע נקודות. הכוכב הברזילאי בישל פעמיים לחברו הצרפתי בהתקפה, פארדס ואיקרדי הוסיפו. דפאיי נפצע בהפסד 1:0 של ליון מול ראן

(גודל טקסט)

אחרי שריימס ניצחה את טולוז ומארסיי מעדה בחוץ נגד מץ, המחזור ה-18 בליגה הצרפתית הבכירה יינעל הערב (ראשון) עם שלושת המשחקים האחרונים. האלופה והמוליכה פריז סן ז'רמן גברה 0:4 אדיר על סט אטיין. קודם לכן הייתה זו בורדו של פאולו סוזה שנוצחה 1:0 בבית מול שטרסבורג ואיבדה גובה. ראן הפתיעה את ליון עם 0:1 מאוחר בדסאן-שרפיו.

סט אטיין – פריז סן ז'רמן 4:0
לאחר ה-0:5 המרשים על גלאטסראיי בליגת האלופות, אלופת צרפת חזרה הערב לליגה המקומית וגברה 0:4 חלק על סט אטיין, בדרך להגדלת הפער בפסגה לשבע נקודות. תומאס טוכל פתח עם מאורו איקרדי וקיליאן אמבפה בחוד, כשניימאר ואנחל די מריה תופקדו בכנפיים. בדקה התשיעית היא גם מצאה שער היתרון המהיר, כשלאנדרו פארדס הארגנטינאי הפציץ את השער של סטפן רופייה לאחר בעיטה מסוכנת של ברנרד.

בדקה ה-27 התרחש אירוע מרכזי מאוד במשחק, כאשר המארחת נותרה בעשרה שחקנים לאחר גלישה ברוטלית של ז'אן-אודס אהולו, לשעבר במונאקו, שראה כרטיס אדום ישיר. על סף הירידה למחצית ניימאר זיהה את אמבפה בפריצה טובה לרחבה, ובישל לצרפתי את ה-0:2 של קבוצתם.


חגיגה גדולה של הקבוצה מהבירה (JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP via Getty Images)

בדקה ה-62 ניימאר עצמו קיבל הזדמנות לעלות על לוח התוצאות, לאחר שהכוכב הברזילאי סחט כדור עונשין וניגש לבעוט, אך הוא לא היה מדויק ובעט לעמוד השער. בדקה ה-72 לאבין קורזאווה הגביה כדור מסוכן מאוד למרכז הרחבה של סט אטיין ומצא את איקרדי, והחלוץ הלוהט של הפריזאים סיים ללא בעיות. בדקה ה-89 הצמד ניימאר-אמבפה הבריק פעם נוספת, כאשר הצרפתי השלים צמד לאחר בישול נוסף של חברו מנבחרת ברזיל וקבע 0:4 בסיום.

ליון – ראן 1:0
ראן השישית וליון השמינית נפגשו בבדסאן-שרפיו במומנטום חיובי ובידיעה שניצחון יקרב את אחת מהן לכרטיס לליגת האלופות. המשחק לא התעלה לרמה גבוה, אך האורחת דווקא עלתה ליתרון מאוחר בדקה ה-89 עם סללום אדיר של אדוארדו קמאבינגה בן ה-17, שהדהים את הקהל הביתי והוביל את קבוצתו למקום הרביעי. לאחר המשחק נודע שממפיס דפאיי, הכוכב הגדול של ליון קרע ככל הנראה את הרצועה הצולבת והוא בספק גדול ליורו 2020.


בורדו – שטרסבורג 1:0

שערו השישי העונה של לודוביק אורקה (11) סידר לשטרסבורג ניצחון ליגה שני ברציפות והרחיק אותה ממאבקי התחתית כשבמאזנה 24 נקודות. מנגד, החבורה של פאולו סוזה רשמה הפסד שני ברציפות ואיבדה גובה במאבק על אירופה כשהיא עם 26 נקודות בלבד מתוך 54 אפשריות.
 
 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי