סארי: "ליובנטוס, בניגוד לצ'לסי, יש היסטוריה בת מאה שנה"

מאוריציו סארי
מאוריציו סארי | טוויטר

המאמן החדש של האלופה ערך ראיון ראשון לאתר המועדון ושיבח את הסרייה א': "הרבה מאמנים טובים, הרגשה של מגמה חדשה". על הסגנון: "נשמר הרבה דברים מהקבוצה של אלגרי". וגם: על מידת ההשפעה של האיש על הקווים

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)
לפני שבוע הוצג רשמית מאוריציו סארי כמאמנה החדש של יובנטוס. לא רק בארץ המגף תוהים איך תיראה הגברת הזקנה מודל 2019/20, כשהשמועות על מהפכה במועדון לא פוסקות, הן בסגל השחקנים והן בסגנון המשחק. המאמן האיטלקי בן ה-60 העניק היום (חמישי) ראיון ראשון לאתר הרשמי של הקבוצה בו הסביר את הבחירה ביובנטוס  והבטיח שהגברת הזקנה תשמר לא מעט ממה שעשתה תחת המאמן הקודם מאסימיליאנו אלגרי. 


סארי יודע שמצפים ממנו להוביל את הביאנקונרי לאליפות, אך פתח במחמאות לליגה האיטלקית. סארי אמר: "בליגה הזו יש מאמנים מצוינים. אנטוניו קונטה חוזר, קרלו אנצ'לוטי כבר ישנה, צריך לקחת בחשבון גם את פונסקה ומרקו ג'מפאולו, ואני לא רוצה לשכוח אף אחד. ההרגשה היא שיש מגמה חדשה בכדורגל האיטלקי, זה יקרה העונה".


המאמן המשיך: "הקבוצה זכתה בהרבה תארים, יהיה קשה לחזור על ההישגים האלה, אפילו ברמה המספרית. כמובן שאנחנו רוצים להאריך את רצף הניצחונות והתוצאות. כמובן שגם אירופה מעניינת את יובנטוס, אבל באירופה זה לא אותו דבר, יובנטוס היא אחת מעשר הקבוצות המובילות, גם אם המטרה היא אחת: לנצח".




על תפקיד המאמן: "קל יותר לשחקן גדול להפוך את המאמן למאמן גדול מאשר למאמן גדול להפוך שחקן רגיל לשחקן נהדר. בגיל 35 אתה חושב שאתה יכול לעשות הכל, עם הניסיון אתה מבין שאתה משפיע עד לנקודה מסוימת, השאר נעשה על ידי השחקנים".


על סגנון המשחק: "ננסה לגעת יותר בכדור, זו הפילוסופיה של המשחק. אבל כמובן שאני רוצה לשמר כמה מהתכונות של הקבוצה. לפעמים יובה נתנה את התחושה שהיא פגיעה, ולאחר מכן היא מחצה את היריבות. יובנטוס ידעה איך לשחק נגד קבוצות איכותיות. 90% מהדברים היו חיוביים והייתי משמר".


על ההבדלים בין יובנטוס וצ'לסי: "התחושה הראשונה שלי כשהגעתי ליובנטוס היא שמדובר במועדון ענק, חשוב מאוד. היה לי המזל לאמן גם בצ'לסי, שזו קבוצה מפוארת, אבל כאן יש סיפור ארוך בין מאה שנה, היסטוריית ענק בניגוד לצ'לסי, רגשות עצומים לאנשים. ראיתי קבוצה מלוכדת עם מנטליות ונחישות. זה מה ששכנע אותי".

סארי במדי צ'לסי. איזו טקטיקה הוא מתכנן? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי