דה ליכט: "סארי אמר לי שהחודש הראשון הוא שינוי גדול"

מתייס דה ליכט
מתייס דה ליכט | יובנטוס

הבלם ההולנדי של יובה בראיון: "זה תהליך טבעי עבור שחקן שהגיע לקבוצה ענקית. אני משתפר בכל יום". על רונאלדו: "הוא מייעץ לי הרבה, תמיד מקדיש זמן לאוהדים". וגם: הבדיקות הרפואיות הארוכות והשיעורים באיטלקית

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)
מתייס דה ליכט החל את דרכו ביובנטוס על הספסל כשלא שותף במהלך הניצחון על פארמה במחזור הפתיחה. הבלם ההולנדי הודה שהופתע מאוד מההחלטה אך קיבל אותה כמו מקצוען. כעת, לאחר פציעתו של הקפטן ג'ורג'יו קייליני, הבלם יערוך הופעת בכורה במשחק העונה נגד נאפולי הערב. בינתיים, ההולנדי שנרכש בתמורה ל-75 מיליון יורו, התראיין ל"טלחרף" בארצו ונשמע מפויס יותר. דה ליכט סיפר על ההתאקלמות במדי המדינה החדשה והקבוצה של מאוריציו סארי וגם דיבר על כריסטיאנו רונאלדו. 


משתפר מיום ליום: "אני מופתע כשאני קורא ביקורות על כך שלא שיחקתי, מכיון שזה חלק מתהליך טבעי עבור שחקן צעיר שהגיע למועדון ברמה הכי גבוהה באירופה. לפני שהגעתי לאן ניהלתי שיחה עם המאמן מאוריציו סארי. הוא אמר לי מה הוא רוצה ממני ושהחודש הראשון יהיה זמן של שינוי גדול עבורי, וזה נכון לגבי כל אחד". אני מבין את זה, אני נהיה חזק יותר. יש כל כך הרבה טורנירים במהלך העונה וזה חיובי שיש חמישה שחקני הגנה מעולים בסגל. אני צריך לדאוג לעצמי ולעשות הכל כדי להשתפר.


מבדקי הכושר והרפואה: "זה שונה מאוד ממה שהורגלתי אליו באייאקס. הבדיקות לבדן לקחו שעה וחצי, בדקו אפילו את השיניים שלי. מה שהכי מרתק היה שראיתי שהם יכולים לבדוק את הפוטנציאל הגופני שלה. הופתעתי לטובה ממה שנאמר כי אני ממשיך לצמוח. אני רוצה להגיע ל-100% מהפוטנציאל שלי. אני מעדיף לדעת שאני רק ב-60% ממימוש הפוטנציאל ושיש לי הרבה לאן להתקדם".



דה ליכט על הספסל (MARCO BERTORELLO/AFP/Getty Images)


המורים הטובים ביותר: "כולם רוצים לנצח בכל משחק באימון. העבודה שלנו היא בעיקר טקטית בעוד באייאקס התעסקנו בהנעת כדור. ביובנטוס כולם מרוכזים ויש משמעת. התיאום עם חבריי הקבוצה צריך להיות מושלם. זה מועיל להתפתחות האישית שלי, אני הופך לשחקן הגנה טוב יותר ולומד מהמורים הטובים ביותר. זו הייתה הבחירה הנכונה עבורי. מה שדומה הוא עניין קו ההגנה הגבוה, זה היה כך גם הולנד".


על כריסטיאנו רונאלדו: "הוא כוכב גדול אבל לא רק הוא. הוא משוחח איתי הרבה ומראה לי מה עליי לשפר, כיצד לדאוג לעצמי ברמה הגופנית. הוא צריך להתמודד עם טירוף יוצא דופן, זה פי אלף ממה שאני חווה. כשנסענו לאסיה, אנשים קפצו עליו ועשו הכל כדי להתגבר על האבטחה במלון ורק להסתכל עליו ולראות אותו. למרות זאת הוא מקדיש זמן לאוהדים. אסור לך לחשוב "לא עכשיו". זה מאמץ קטן שמעניק הנאה לאנשים".


מסתגל לאיטליה: "אני לומד איטלקית חמש פעמים בשבוע. לחברה שלי יש שיעור של שלוש שעות בכל יום עבודה. אנחנו רוצים להסתגל למדינה החדשה כמה שיותר מהר. בת הזוג שלי עוזרת לי הרבה, זה מבטיח לך שלום ויציבות".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי