אמבפה תחת אש: "לא אכפת לו, הוא לא ראוי להיות הקפטן של צרפת"

play
קיליאן אמבפה שחקן נבחרת צרפת | רויטרס
וירץ הימם, אולמו הבריק ודמשקאן עם ביצוע מושלם: צפו בשערי השבוע 03:48

כדורגלן העבר כריסטוף דוגארי תקף את כוכב הנבחרת: "אנחנו רגילים לאמבפה שהולך ולא עושה הגנה, אבל גישה כזו? זה לא מקובל"

(גודל טקסט)

קיליאן אמבפה לא מצא את הרשת בשני משחקי הידידות של נבחרת צרפת מול גרמניה (הפסד 2:0 בליון) וצ'ילה (ניצחון 2:3 במארסיי) וספג לא מעט ביקורות על הגישה שלו בשבוע הנבחרות. בין המבקרים נמצא גם כריסטוף דוגארי, חלוץ העבר של הטריקולור, שטען כי "אמבפה לא ראוי לשמש כקפטן של נבחרת צרפת".

דוגארי דיבר בתכנית של ז'רום רוטן ברדיו מונטה קרלו ואמר: "ברור שאמבפה בוחר את המשחקים שלו. אני לא בא בטענות על זה, אלא על כך שהוא בוחר אותם בצורה גרועה. כל השחקנים מוותרים על משחקים מדי פעם ובוחרים איפה לעשות את זה, אבל לא כולם קפטנים של נבחרת צרפת. לא כולם יצאו מגדרם כדי לקבל את סרט הקפטן. אתה מסביר לנו שאתה מוכן לקחת את כל האחריות עליך גם כשאתה לא טוב כמו נגד גרמניה, ואז אתה מופיע באותה צורה גם מול צ'ילה".

מבחינת דוגארי, הבעיה היא לא היכולת אלא הגישה. "אנחנו רגילים לאמבפה שהולך, שלא יורד לעזור ולא מודאג מהצד ההגנתי, אבל כאן קיבלנו אמבפה שפשוט לא אכפת לו", הסביר כדורגלן העבר בן ה-52 שהיה שותף לזכיות של צרפת במונדיאל 1998 וביורו 2000. "כשיש לך את סרט הקפטן על הזרוע, מבחינתי זה לא מקובל. מצפים ממך למינימום גישה, גם אם אתה חווה ערב לא טוב במגרש. הגישה מכרעת. אני חושב שאמבפה לא הבין מה תפקיד הקפטן. זה להיות דוגמה ומופת, לא להופיע בגישה כזו. זה לא נורמלי. זה לא גורע דבר מהיכולות האדירות שלו, אבל כקפטן מצופה ממך להיות ללא דופי".

קיליאן אמבפה שחקן נבחרת צרפת מול איגור ליצ'נובסקי שחקן נבחרת צ'ילה
קיליאן אמבפה שחקן נבחרת צרפת מול איגור ליצ'נובסקי שחקן נבחרת צ'ילה | רויטרס

אמבפה בן ה-25 נבחר לקפטן החדש של הטריקולור במרץ אשתקד, לאחר פרישתו מהנבחרת של הוגו לוריס. מאז הספיק לשפר את מאזנו והגיע ל-46 שערים ב-77 הופעות, מה שמציב אותו במקום השלישי בטבלת הכובשים של כל הזמנים, כשלפניו רק תיירי הנרי עם 51 והשיאן אוליבייה ז'ירו עם 57. בניגוד לאמבפה, האחרון כבש ב-2:3 על צ'ילה ביום שלישי.

צרפת תחל את דרכה ביורו 2024 עם משחק מול אוסטריה ב-17 ביוני בדיסלדורף, ולאחר מכן תפגוש במסגרת בית ד' גם את הולנד ופולין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי