חמישי בספורט4: באיירן תשווה את השיא ההיסטורי של בארסה?

הטרבליסטית הגאה תפגוש את טיגרס ממקסיקו בתקווה לזכות בתואר שישי ב-2020, כמו שעשתה הקבוצה של פפ (2009). נוייר: "מצפים לזה". פליק: "קיבלנו יציבות מאחורה, מאמין בנו, יש לנו רגליים טריות". האיום: ז'יניאק

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

האם באיירן מינכן תשווה את השיא המטורף של ברצלונה שזכתה בששת התארים בשנת 2009? הקבוצה של האנזי פליק שנמצאת בכושר מטורף תפגוש מחר (חמישי) את טיגרס המקסיקנית בגמר גביע העולם למועדונים (20:00, שידור ישיר בספורט4). זה יהיה המשחק הראשון של באיירן איי פעם נגד יריבה ממרכז אמריקה. הבווארים זכו כבר בתואר הזה ב-2013 אחרי ניצחון על ראג'ה קזבלנקה (ממרוקו) משערים של דאנטה וטיאגו אלקנטרה.

המאמן ירשום את משחקו ה-68 בלבד על הקווים ויוכל לזכות בתואר כמעט כל 11 משחקים – הישג חסר תקדים. במצב כזה יהיו לו יותר תארים מאשר הפסדים (חמישה). הבווארים ניצחו ב-18 מ-19 המשחקים האחרונים שלהם במסגרת אירופית כאשר היוצא דופן היה ה-1:1 נגד אתלטיקו מדריד בשלב הבתים העונה. שחקן המפתח יהיה כמובן רוברט לבנדובסקי, שכבש צמד בחצי הגמר ויש לו כבר 29 שערים העונה. הוא כבש בעשרה מ-12 המשחקים האחרונים של באיירן ושבע פעמים הבקיע את השער הראשון.

פליק אמר לקראת המשחק: "אנחנו שמחים שהגענו לגמר, זו הייתה המטרה שלנו. ניתחנו את טיגרס בקפידה. הסקנו את המסקנות. זה תלוי בנו. אנחנו רוצים ללחוץ על היריבה. שיחקנו היטב בחצי הגמר. אני מאמין בקבוצה, קיבלנו יותר יציבות מאחורה ואנחנו ברמה גבוהה. אעמיד את ההרכב הטוב ביותר שיש ואז נחשוב על ארמניה בילפלד ביום שני. אשוחח עם השחקנים ונראה. יש לנו רגליים טריות". בפן המקצועי, לאון גורצקה וחאבי מארטינס הפצועים ייעדרו. ייתכן וקורנטן טוליסו יחליף את מארק רוקה במרכז השדה. ניקלאס זולה ישחק במקומו של ג'רום בואטנג ששוחרר מהמשחק בנסיבות טראגיות אחרי שבת זוגו לשעבר התאבדה. ושב לגרמניה. לירוי סאנה צפוי לפתוח על הספסל.

האנזי פליק | David Ramos – FIFA/FIFA via Getty Images

פליק התייחס למולר: "הוא מכניס את היריבה ללחץ, לצמיתות, הוא בכל מקום". יופ היינקס שזכה איתו בטרבל: "אצלו, הכל מחושב היטב, כמעט לאף אחד אין מודעות למרחב כמוהו במהלך המשחקים. הוא לא מכדרר, הוא לא מסתכל למעלה והחוצה. אסור לתת לו רגע אחד פנוי". רומניגה: "הוא לא היה במיטבו כאשר יואכים לאב החליט שלא לזמנו ב-2019. הוא כנראה עשה לנו טובה גדולה, תומאס היה נחוש להראות למה הוא מסוגל – ובגדול".

הקפטן מנואל נוייר ששמר על שער נקי בארבעה מחמשת המשחקים האחרונים: "כולנו ממש מצפים לגמר הזה נגד טיגריס. לכל מי שהיה כאן יש חלק גדול בכך שהגענו לגמר. שישה תארים בשנה? זה יהיה שיא נהדר וגם למאמנים יש חלק גדול בכך. טיגרס ראויה להיות בגמר, הם מציגים ביצועים נהדרים. הם חזקים מאוד בכנפיים ויש להם חלוץ שכובש שערים. אנחנו צריכים לשמור על קצב גבוה. המוטיבציה של כל הקבוצות גבוה. אנחנו רוצים לזכות בכדור בחצי המגרש של היריבה".

תומאס מולר | Mahmoud Hefnawy/picture alliance via Getty Images

פרנץ בקנבאואר, אגדת המועדון, נשאל האם הטרבליסטית הגאה, הקבוצה הנוכחית של פליק, חזקה יותר מבאיירן מודל 1974 שזכתה בגביע אירופה לאלופות ואמר: "מבחינת כישרון שלא תלוי בדורות – יש כאן תיקו, אבל יתרון קל לנו". אוטמאר היצפלד שהוליך את המועדון לדאבל ב-2001, אמר: "מדובר בשתי קבוצות ברמה עולמית, אני חושב שזה היה מסתיים בתיקו גם ב-120 דקות והמשחק היה מוכרע בפנדלים".

טיגריס, מצידה, היא הקבוצה הראשונה ממרכז אמריקה שהצליחה להעפיל למשחק הגמר. היא חולמת להיות זו שקוטעת את רצף שבע הזכיות של אלופות אירופה בטורניר, כאשר האחרונה שעשתה זאת הייתה קורינתיאנס שגברה על צ'לסי ב-2012. החלוץ הצרפתי אנדרה פייר ז'יניאק כבש את כל שלושת שערי הקבוצה בטורניר ויהווה את הסיכון העיקרי. הוא כבש את שער הניצחון בפנדל נגד פאלמייראס וקודם לכן הבקיע צמד נגד אולסן יונדאי הדרום קוריאנית. החלוץ כבש 17 שערים העונה ב-23 משחקים ומאז הצטרף למועדון ב-2015/16 הבקיע כמעט 150 שערים (147) ב-246 הופעות בלבד.

אנדרה פייר ז'יניאק | KARIM JAAFAR/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי