אורן חסון: "נגוז החלום של קבוצה ישראלית להעפיל לטורניר גדול"

אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

יו"ר ההתאחדות לכדורגל בראיון לרדיו 103FM: מדובר בצעד אגרסיבי ובוטה, יש לזה השלכות מרחיקות לכת גם על הכדורגל הישראלי. כל 55 ההתאחדויות באופ"א מאוחדות כמו אגרוף. העיתוי הוא אומלל, במיוחד בעת הזו"

(גודל טקסט)

אורן חסון שוהה כעת בשוויץ, שם הוא מתכונן לכנס אופ"א. יו"ר ההתאחדות לכדורגל נחת במקביל לפצצה שנחתה הבוקר על הכדורגל האירופי – הקמת הסופרליג. לספורט1 הוא אמר: "יש לדבר הזה השלכות רוחב על כל הכדורגל האירופאי, השלכות מרחיקות לכת וגם על הכדורגל הישראלי. מדובר בצעד אגרסיבי ובוטה שמסכן לטווח הארוך את הכדורגל האירופי ולא יפסח מאיתנו".

לבנות עתיד חדש: ההזדמנות לנצל את הכאוס כדי להבריא את הכדורגל
סופרליג: קבוצה ענקית ויתרה על השתתפותה, נחשף מקור המימון
לא הוזמנו למסיבה: הקבוצות הגדולות שלא נכללו בסופרליג

חסון אף התראיין לתכנית הספורט של 103FM ותקף: "נגוז החלום של קבוצה ישראלית להעפיל לטורניר גדול. אז נכון שהעפלנו מספר פעמים, נכון שהלכנו והתרחקנו אבל החלום נגוז. מיטש גולדהאר מכוון מאוד גבוה כדי להביא את מכבי תל אביב ולהשתתף במפעלים היוקרתיים וברגע שיש מועדון סגור זה פוגע בפוטנציאל המשקיעים ובכדורגל שלנו".

האזינו לראיון המלא

עוד הוסיף: "אני רוצה להזכיר לך שקבוצה ישראלית משתתפת, כל הקבוצות נהנות מזה, משום שהכסף מגיע לכל הקבוצות בסוף. ככל שהמפעלים האירופים האלה לא יהיו תחת אופ"א, ברור שהכספים שהיא מקבלת, לא יגיע ליעדם. אין ספק שהולך להיות כאן קרב מאוד קשה. כל 55 ההתאחדויות באופ"א מאוחדות כמו אגרוף. כל המנהלות מאוחדות עם אופ"א. הימים והשבועות הקרובים יהיו מכריעים, אני מקווה שנמצא פתרון ביניים".

אורן חסון
אורן חסון | באדיבות ההתאחדות לכדורגל

"באופ"א אנחנו מרגישים מאוד מתוסכלים, אולי אפילו נבגדים", הוסיף חסון. "הרעיון של הסופרליג עלה לפני שנתיים. במהלך החודשים האחרונים ישבו והגיעו למתווה שבו ישופרו הרצונות והשאיפות של הקבוצות הגדולות ומצד שני שמר על הסולידריות של הכדורגל והערכים שיהיו. 24 שעות לפני שיאושר המתווה החדש, מישהו בא מאחורי הגב ועשה מהלך מאוד אגרסיבי ומאוד קפיטליסטי. הכדורגל בעשרות השנים האחרונות התקדם מאוד. בכדורגל הרכב מנצח לא מחליפים, אבל אפשר לעשות התאמות. אופ"א ידעה לעשות את זה. לצערי הרב, הם לקחו את זה רחוק מדי.

התערבות ראשי המדינות: "אני יכול להגיד שגם הנציגים האנגליים וגם הצרפתים נמצאים בקשר רציף עם הממשלות שלהם. גם אופ"א וגם פיפ"א דואגות שלא תהיה התערבות פוליטית, אבל כאשר מדובר על ליגה נפרדת, עם השלכות על הליגה המקומית כולל אלה הספורטיביות והחברתיות, התמונה תהיה טיפה שונה. מעבר לכך, זה משבר שהכדורגל מעולם לא התמודד איתו והחוקים מעט התרופפו עקב כך. יש אנדרלמוסיה, כאשר הערפל יתפוגג נהיה יותר חכמים".

חסון סיכם: "דווקא בתקופה שבה כל העולם מגלה סולידריות לנוכח המאבק בנגיף הקורונה, בחרה קבוצה מצומצמת של מועדונים להקים מועדון סגור לבעלי אמצעים בלבד בעיתוי הכי אומלל שיכול להיות. ההתאחדות הישראלית עומדת לצד אופ"א ותומכת בהנהגת הארגון אל מול הצעד הבוטה, נעדר כל אלמנט ספורטיבי. הסכנה לכדורגל הישראלי מהמהלך הזה עצומה – החל מצמצום השקעות של בעלים לנוכח חוסר התקווה להשתתף במפעל אירופי יוקרתי, קיצוץ דרמטי בכספים המועברים על ידי אופ"א להתאחדויות ולקבוצות, כספים באמצעותם הוקמו אקדמיות, מרכזי פיתוח, תחרויות פיתוח, מועדוני נוער, תמיכה בקבוצות מליגות שונות ועוד".

מסי, זלאטן, לוקאקו, ראשפורד, ורנר, ראמוס, רונאלדו
מסי, זלאטן, לוקאקו, ראשפורד, ורנר, ראמוס, רונאלדו | ספורט1

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות לכדורגל מביעה תמיכה מלאה בעמדת אופ"א והתאחדויות הכדורגל של גרמניה, אנגליה, איטליה וספרד, כמו גם התאחדויות ומנהלות ליגה רבות אחרות, כנגד המהלך הציני להקמת סופרליג, מועדון סגור שכל קשר בינו לבין סולידריות וערכי הספורט לא קיים.

"המהלך נגדו פועלות אופ"א, פיפ"א, התאחדויות ומנהלות ליגה רבות, הוא בעל פוטנציאל הרס רוחבי על הכדורגל האירופי וכמובן גם על הכדורגל הישראלי. כל פרמטר של תחרותיות, הישגיות, השקעה מצד בעלים בזירה המקומית יימחה לנוכח המועדון הסגור אליו אין לאף גורם כניסה, לא משנה עד כמה הוא מצליח על כר הדשא".

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות, אמר: "אנחנו עדיין לומדים את הנושא. זה עדיין מוקדם מדי, קיבלנו את החדשות הלילה וכולם היו מופתעים. כפי שאמרתי, נלמד את הנושא ולא נאפשר פגיעה בקבוצות הישראליות. נקבל את הנתונים בקרוב וברגע שנלמד את החומר, נוכל להרחיב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי