שבעה מאנשי הצוות הרפואי של מראדונה מואשמים במותו

דייגו מראדונה
דייגו מראדונה | Marcelo Endelli/Getty Images

ב-AFP פורסם כי כתבי אישום הוגשו, בין השאר, נגד רופאו האישי, הפסיכיאטרית והפסיכולוג של כדורגלן העבר, בטענה לרצח בכוונה תחילה. ועדת מומחים קבעה כי מספר 10 "הושאר לגורלו" בשבועות האחרונים לחייו

(גודל טקסט)

נסיבות מותו של דייגו ארמנדו מראדונה ממשיכות להסעיר את ארגנטינה גם חצי שנה אחרי לכתו של הכדורגלן האגדי לשעבר. הבוקר (חמישי) פורסם דיווח מטלטל: שבעה כתבי אישום הוגשו נגד אנשי הצוות הרפואי שטיפל במראדונה, בטענה לרצח בכוונה תחילה.

על פי הדיווח שעלה בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, ומבוסס על מידע שהגיע ממקור במערכת המשפט המנהלת את החקירה בארגנטינה, רשימת הנאשמים כוללת את רופאו הפרטי של מראדונה, לאופולדו לוקה, בנוסף לפסיכיאטרית אגוסטינה קוסאצ'וב והפסיכולוג קרלוס דיאס, כאשר על השלושה ייגזר עונש מאסר של בין שמונה ל-25 שנים במקרה שיורשעו. על הנאשמים נאסרה היציאה מארגנטינה והם מחויבים להופיע לחקירה בין התאריכים 31 במאי עד ה-14 ביוני.

המקור הסביר כי כתב האישום מבוסס על מסקנות של ועדת מומחים שבחנה את מותו של מראדונה מהתקף לב בחודש נובמבר האחרון. חברי הוועדה הגישו דו"ח ובו המסקנה היא שאגדת הכדורגל קיבל טיפול רפואי לא מספק והושאר לגורלו במשך "תקופה ממושכת ומייסרת", לפני מותו שאירע שבועות ספורים אחרי שעבר ניתוח להסרת קריש דם במוחו. "אחרי כל כך הרבה עוולות, הגיעה סגירה המעגל במקרה", מסר המקור ל-AFP.

החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגישו שתיים מתוך חמש בנותיו של מראדונה נגד לוקה, שהואשם בהידרדרות מצבו של מספר 10 המנוח אחרי הניתוח המדובר. התובעות השיגו מספר הודעות וקבצי אודיו המוכיחים כי הצוות הרפואי היה מודע לכך שמראדונה צרך אלכוהול, תרופות פסיכיאטריות ומריחואנה בחודשים האחרונים לחייו. בדו"ח הוועדה הרפואית צוין כי חלה "התעלמות מסימנים מסכני חיים" וכי בטיפול במראדונה היו "ליקויים ואי סדרים".

דייגו מראדונה | Gustavo Garello/Jam Media/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי