לאופ"א הפתרונים: שיטת הדירוג באלופות צריכה להשתנות

הגרלה
הגרלה | Gettyimages

הגרלת הבתים תיערך הערב, אבל אייאקס, מי שנעצרה בעונה שעברה בחצי הגמר, הבטיחה את מקומה במפעל רק לפני פחות מ-24 שעות. וגם: שקלש על השימוש הבעייתי בפרמיירליג במערכת ה-VAR והצ'אנס האחרון של אלכסיס סאנצ'ס

(גודל טקסט)

1. אלי חכמון ספג בתחילת השבוע קיתונות של ביקורת על העובדה שניגש למסכי ה-VAR במשחק בין בני יהודה להפועל קריית שמונה ואף שראה שההחלטה להרחיק את אמיר בן שמעון הייתה שגויה, הותיר אותה על כנה. ברשת עלו השערות לגבי המניעים של השופט לדבוק בהחלטתו המקורית. חלקם טענו שמדובר באינטריגות בינו לבין שופט ה-VAR אוראל גרינפלד, אחרים סברו שלא רצה לשנות את ההחלטה כדי למנוע הורדה של חמש נקודות בציון המשחק שלו ובכל מקרה נראה שהטכנולוגיה החדשה לא סיימה את ההתפלמסות בנושאי שיפוט, אלא רק העבירה אותה מכר הדשא לחדר הממוזג.

גם בפרמיירליג, שם התחילו החודש את השימוש במערכת אחרי שנוסתה בהצלחה בשנה שעברה במשחקי הגביע, קיים דיון בימים אלה אחרי שטוטנהאם ומנצ'סטר סיטי היו זכאיות לפנדלים לזכותן במשחקים ביום ראשון האחרון ולא קיבלו אותם גם אחרי צפייה חוזרת בהילוכים החוזרים. גם השער הפסול של גבריאל ז'סוס לזכות סיטי מול טוטנהאם במחזור שלפני כן היה טעון פרשנות – וגם במקרה ההוא ההחלטה של השופט במגרש נמסרה לו דרך האוזנייה.
כעת צפויים ראשי המועדונים הבכירים לדרוש בחודש הבא משופטי המשחקים לבדוק בעצמם את האירועים השנויים במחלוקת על גבי המסכים שבצדי המגרש, אלא שבשלב זה איגוד השופטים האנגלי מביע התנגדות נחרצת. באיגוד טוענים שעצירת המשחק לטובת בדיקה של השופט תאט אותו מאוד ובטוחים שעדיף לקבל ביקורות על שימוש חסר במערכת ולא על שימוש יתר.

המדיניות הזו מעלה שאלות בנוגע להיררכיה הנוכחית של השופטים בפרמיירליג. מהי חשיבותו של שופט המשחק, אם כל תפקידו הוא לקבל החלטות טריוויאליות, בשעה ששופט הטלוויזיה מורה לו קטגורית מה להחליט במקרה של החלטה גורלית? האם יש ממש בטענה ששופטים באנגליה מחויבים זה לזה בהסכם ג'נטלמני ולכן משנים החלטות של שופט המשחק רק כשממש אין ברירה אחרת? ואם זה המצב, האם המערכת שאמורה הייתה לבשר על עידן העובדות ולשים מאחור את תקופת הפרשנות לא חוטאת לעצם קיומה ופשוט מעבירה את הפרשנות מהשופט על כר הדשא לשופט המסך? ומדוע דריכה ברחבה שדינה פנדל היא אירוע הנתון לפרשנות, בשעה שנבדל נסרק כמה וכמה פעמים ונקבע גם על בסיס סנטימטרים ספורים של כתף או כף יד? תשובות, ככל הנראה, לא יתקבלו בקרוב.


(LINDSEY PARNABY / Contributor)

2. הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות תיערך הערב (19:00, שעון ישראל) במונאקו ותבטיח ככל הנראה בית מוות אחד לכל היותר. למעט ריאל ואתלטיקו מדריד, שנמצאות בדרג השני, ואינטר שנמצאת בדרג השלישי וביחד יכולות להרכיב בית אטרקטיבי, נראה שההיררכיה אמורה להישמר לפחות בשלב הראשון של המפעל.

מי שרק אתמול הבטיחה את מקומה במפעל אחרי שעברה את אפואל ניקוסיה בפלייאוף היא אייאקס, הדאבליסטית ההולנדית שהגיעה בעונה שעברה עד חצי הגמר והייתה רחוקה שניות מעלייה לגמר, אך נאלצה לעבור העונה שני סיבובי מוקדמות בגלל שדירוג הנקודות של הליגה ההולנדית, שנצברות לאורך חמש השנים שלפני העונה האחרונה, לא הספיקו ליותר מכך.

ההצלחה של איאקס מבטיחה כבר כעת לאלופה ההולנדית שתוכתר השנה לפתוח את העונה הבאה (20/21) בשלב הפלייאוף ולא בסיבוב המוקדמות השלישי. סיטואציה הפוכה ממתינה לאלופת שווייץ, שתצטרך להתחיל בעונה הבאה את קמפיין ליגת האלופות בסיבוב המוקדמות השני ולא בשלב הפלייאוף כפי שעשתה העונה יאנג בויז, רק משום שהצלחתה האירופית של באזל בעונת 13/14 לא תילקח יותר בחשבון. האם הגיעה העת לעבור מדירוג שנקבע על פי התאחדות לכזה שנקבע בלעדית על פי הישגי המועדון? לאופ"א הפתרונים.


שחקני אייאקס בעונה שעברה. למרות מסע אדיר, הם התחילו במוקדמות (Gettyimages)

3. זוהי קריאה אחרונה להחייאת הקריירה של אלכסיס סאנצ'ס בן ה-30. שחקן האגף הצ'יליאני, שלא לקח חלק בעונה הנוכחית של מנצ'סטר יונייטד אחרי שנפצע במשחק על המקום השלישי בקופה אמריקה, שנחת אתמול במילאנו לקראת חתימה לעונת השאלה אחת באינטר. המועדון האיטלקי ישלם כ-175 אלף ליש"ט משכרו השבועי, האנגלים ישלימו את הפער מהשכר האסטרונומי שקיבל באולד טראפורד (390 אלף ליש"ט בשבוע). זאת מבלי שהם יהיו בטוחים שיצליחו להיפתר ממנו סופית בקיץ הבא, אחרי שאינטר סירבה להכניס להסכם חובת רכישה בסיום העונה.

מה קרה לאחד השחקנים הפוריים בברצלונה ובארסנל, מאז שהגיע לפני עונה וחצי למנצ'סטר וכבש מאז שלושה שערים ב-32 הופעות פרמיירליג? הנטייה הטקטית היא להאשים את התפקיד שקיבל. בברצלונה הוא שיחק בקבוצה התקפית שמתבססת על משחק מסירות, שבסיומן הוא ומסי היו אמורים לכבוש את השערים. גם בארסנל הוא קיבל תפקיד של סקורר, שנשען על המסירות של אוזיל והורדות הכדור של ז'ירו. במנצ'סטר יונייטד ניסו מוריניו וסולשיאר להפוך את סאנצ'ס משחקן כובש לשחקן שיוצר מצבים עבור לוקאקו, אבל לא בטוח שבשלב כזה בקריירה עוד אפשר להשתנות.

ההנחה הזו מעלה שאלות לגבי שיתוף הפעולה שצפוי לו העונה עם לוקאקו, אותו רכשו המילאנזים תמורת 73 מיליון ליש"ט. האם השיטה שכשלה באנגליה תצליח דווקא תחת קונטה? או שאולי סאנצ'ס הוא בכלל המחליף של מאורו איקרדי המוגלה וישחק כחלוץ שני? ומה כל זה אומר על מנצ'סטר יונייטד, שמיהרה להעזיב שחקן מנוסה ולהישאר עם סגל שכולל בחוד רק את מרכוס ראשפורד, אנתוני מרסיאל ומייסון גרינווד הצעיר? נראה שלא רק סאנצ'ס יצטרך לתת לעצמו דין וחשבון בסוף העונה, אלא גם שני המאמנים שעשו הכל כדי שהמעבר הזה ייצא אל הפועל.


סאנצ'ס. קריאה אחרונה להחייאת הקריירה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי