המרדף אחר רונאלדו: לבנדובסקי מפחיד את בארסה ומחפש שיא במפעל

רוברט לבנדובסקי, כריסטיאנו רונאלדו
רוברט לבנדובסקי, כריסטיאנו רונאלדו | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

בספרד עשו כבוד לחלוץ שנמצא בעונת חייו וכבש 13 שערים במפעל בשבעה משחקים בלבד. הוא זקוק לעוד חמישה כדי להאפיל על הרקורד של הפורטוגלי מ-2014. וגם: ההשוואה למסי ו"הניצחון" על אימובילה

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

רוברט לבנדובסקי היה אחד השחקנים הכי מאוכזבים, ככל הנראה, מההחלטה לבטל את פרס "כדור הזהב" העונה. בהמשך הוא ראה את צ'ירו אימובילה חולף על פניו ו'גונב לו' את תואר מלך השערים. כעת, החלוץ של באיירן מינכן ירצה לעזור לקבוצתו להדיח את ברצלונה בשלב רבע הגמר, ולדאוג לזה שאת הגביע עם האזניים הגדולות, בו לא זכה מעולם (הפסיד בגמר ב-2013 במדי בורוסיה דורטמונד נגד אותה באיירן) – אף אחד לא יוכל לקחת לו. בספרד עשו כבוד לחלוץ שמחפש שיא ייחודי.

לבנדובסקי, שכבש פעמיים ובישל שני שערים נוספים ב-1:4 על צ'לסי, הבקיע העונה כבר 13 שערים במפעל. הוא לא יסתפק בזכייה במלכות השערים. הוא חולם לנשל את כריסטיאנו רונאלדו מהכתר ולהפוך לשחקן שכבש הכי הרבה שערים בעונה בודדת במפעל. רונאלדו עצמו כבש 17 שערים במדי ריאל מדריד בעונת 2013/14 ב-11 משחקים.

עד היום, רונאלדו עצמו אחראי לשלושת השיאים הכי גדולים, כשכבש גם 16 שערים ב-2015/16 ו-15 בעונת 2017/18. העונה הנוכחית של לבנדובסקי מדורגת במקום החמישי, ורחוק מליאו מסי שכבש 14 שערים ב-2011-12. לצערו של החלוץ, מגיפת הקורונה צמצמה את מספר המשחקים, כשרבע וחצי הגמר יהיו במשחק בודד ולא מפגש כפול, אך הוא בטוח שיוכל להתגבר על כך. יש לו 1.85 שערים בממוצע למשחק העונה – 13 שערים בשבעה משחקים, לעומת רונאלדו שכבש 1.55 שערים למשחק ב-2014.

רוברט לבנדובסקי. שיא שערים בעונה? | A. Hassenstein/Getty Images for FC Bayern

למעשה, אם מדובר בממוצע היבש, הרי שהחלוץ של באיירן מחזיק בממוצע הטוב באירופה. הוא נעדר משלושה משחקי ליגה בגלל פציעה וכבש 34 שערים ב-31 משחקים – ממוצע של 1.09, בעוד אימובילה כבש 36 שערים ב-37 משחקים (0.97 שערים בממוצע למשחק), והרי בסרייה א' מספר המשחקים גבוה בארבעה. ובחזרה לליגת האלופות: עד היום החלוץ לא ממש הסתדר בשלב רבע הגמר וכבש ארבעה שערים בלבד.

בתקשורת הספרדית רוחשים כבוד גדול ליריבה הגרמנית. "זו לא הגזמה להגיד שמדובר בקבוצה הטובה ביותר בעונה המוזרה הזו", נכתב על הדאבליסטית הגרמנית שניצחה ב-26 מ-27 משחקיה האחרונים שלה וכבשה 84 שערים. "באיירן הזו מפחידה, לבנדובסקי מרגיש שוב את הנעורים בגיל 31", נכתב ב"מונדו דפורטיבו". בשלוש הפעמים האחרונות בהן השתיים נפגשו – אחת מהן המשיכה עד הסוף לזכייה בתואר והשלמת הטרבל. ברצלונה עשתה זאת פעמיים, ב-2009 ו-2015, ובאיירן ב-2013. בזמן ששתי הקבוצות שומרות על ריספקט אדיר זו לזו, כוכב העבר לותר מתיאוס כבר חימם את האווירה.

ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי