"התחרות הגדולה בהיסטוריה": רונאלדו ומסי נפגשים בפעם ה-36

ליאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו
ליאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו | SIU WU/AFP/Getty Images

בספרד סופרים את הדקות למשחק בין ברצלונה ויובנטוס והציגו גרף ענק עם כל המספרים המפלצתיים של הכוכבים: השערים, התארים והמאזן זה נגד זה. קומאן: לא צריך לבחור, נהנה משניהם. פירלו: מודה על תרומתם לכדורגל

(גודל טקסט)

חצי מתמונת העולות לשלב שמינית גמר ליגת האלופות תושלם הערב (שלישי). לצד "בית המוות" הכולל את פריז סן ז'רמן, מנצ'סטר יונייטד ולייפציג, ייפגשו ברצלונה ויובנטוס בקאמפ נואו. על הנייר מדובר במשחק די משני כששתיהן כבר הבטיחו את מקומן בשמינית הגמר (ובארסה שניצחה 0:2 בטורינו תעפיל מהמקום הראשון), אך ברחבי העולם נרגשים לקראת הקרב המרגש בין כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי לראשונה מאז הקלאסיקו השני בליגה בעונת 2017/18. בחודש מאי באותה עונה שניהם כבשו והמשחק בין ברצלונה לריאל מדריד הסתיים ב-2:2. עם נחיתתה של יובנטוס בספרד והגעתה למלון, המתינו כמאה אוהדים, חלקם עם דגלי פורטוגל ששאגו לעברו את ה-"siuuuhh!" המפורסם. הכוכב השיב בחיוך. ברצלונה העלתה תמונה מיוחדת של שני הכוכבים בחשבון הטוויטר שלה באקט מאוד לא שגרתי.

"כמו בזמנים הישנים", נכתב בשער "מארקה". "רונאלדו ומסי נפגשו שוב אחרי שנתיים וחצי של הפסקה. "הקרב הגדול חוזר", נכתב בשער "מונדו דפורטיבו" על רקע מקבץ התארים האישיים בהם זכו שני כוכבי הענק. "שני הכוכבים האימתניים של הכדורגל ייפגשו בפעם ה-36 לאחר שנתיים וחצי". בינתיים ב-35 משחקים ביניהם גם בקבוצות וגם בנבחרות, מסי ניצח 16 פעמים, רונאלדו עשר ותשעה משחקים הסתיימו בתיקו.

"היריבות שמתעלה מהכדורגל, הקרב לו מצפים יותר מכל", נכתב ב"אס". "התחרות העצומה ביניהם שהתקררה מעט לאחר עזיבתו של רונאלדו ליובנטוס, מיוחדת מאוד, עידן חסר תקדים שחושף את גדולתם של השניים. ההגמוניה שלהם מתבטא במספרים שלא יחזרו". בגרף ענקי הציגו את כל מספרי הקריירה של השנייים. רונאלדו כבש 750 שערים ובישל עוד 211 ב-1,029 משחקים בעוד מסי רשם 712 שערים ובישל עוד 300 ב-886 הופעות. לרונאלדו 32 תארים לעומת 34 של הארגנטינאי שזכה בכולם בברצלונה.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1020900

כמובן שאלה לא רק התארים הקבוצתיים אלא גם הפרסים האישיים. ב-15 השנה האחרונות, מסי זכה שש פעמים בנעל הזהב (40%) ורונאלדו ארבע פעמים (27%). למסי גם שש זכיות בכדור הזהב בפרק הזמן הזה – שיא כל הזמנים, אחד יותר מרונאלדו.

ובליגת האלופות? לרונאלדו חמש זכיות במפעל לעומת ארבע של מסי. הפורטוגלי עם 173 משחקים, הוא שיאן השערים בכל הזמנים עם 132 כיבושים ומחזיק גם בשיא הבישולים (41). למסי 118 שערים ו-35 בישולים ב-146 משחקים. בנוקאאוט גם כן יש לשניים מספרים מטורפים. רונאלדו כבש 67 שערים ובישל עוד 14 ב-77 הופעות משמינית הגמר ואילך, בעוד מסי כבש 47 שערים ובישל עוד 12 ב-71 משחקים.

לקראת המשחק, שני הכוכבים זכו למחמאות משני הצדדים. רונאלד קומאן התעקש שלא לקחת צד ולא לבחור. "גם רונאלדו וגם מסי הם הטובים ביותר ב-15 השנים האחרונות, אבל הם שונים מאוד. זה לא מעניין להגיד מי הכי טוב. יהיה כיף מחר, בואו נהנה משניהם". אנדראה פירלו אמר במסיבת העיתונאים של יובנטוס: "אני מסכים איתו, זה לא הוגן לבחור מי טוב יותר. הם נותנים הצגה ונמצאים ברמה הכי גבוהה כבר 15 שנה. הם חלקו כמעט את כל כדורי הזהב. מדובר בתופעות טבע, שחקנים שגורמים למילינוי אוהדים לשמוח בכל פעם שהם עולים לכר הדשא. אני רוצה להגיד להם תודה כי הם חשובים לכדורגל".

לאונרדו בונוצ'י: "הם שני חייזרים, תמיד באור הזרקורים. שניים מהשחקנים הטובים מההיסטוריה. מסי יכול לנצח משחקים לבדו וכך גם רונאלדו. זה תענוג להיות חלק ממאבק היסטורי כזה בכדורגל וכמובן שצריך לזכור ששתי קבוצות מעולות נפגשות". מיראלם פיאניץ' ששיחק עם שניהם: "רק כשיחלוף זמן נוכל להעריך את מה שהם השיגו בקריירה שלהם ונתנו. הם שחקנים מדהימים. רונאלדו מרהיב כשחקן וגם כאדם. הוא אתלט אמיתי שדואג להכל. מסי? הוא חייזר, תופעה מוחלטת שמסוגל לעשות הכל עם הכדור".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי