בספרד נרגשים: הדו קרב הנצחי חוזר – מסי שוב פוגש את רונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי | Urbanandsport/NurPhoto via Getty Images

ברצלונה ויובנטוס כבר העפילו לשמינית הגמר, אך השניים יתעמתו לראשונה מאז מאי 2018. קומאן: "אמרתי לשחקנים שאני כועס". עוזר המאמן לשעבר הסביר כיצד קרה שהקבוצה הושפלה עם שמינייה נגד באיירן מינכן

(גודל טקסט)

לפני כחודש וחצי התוכניות של אוהדי הכדורגל לראות דו קרב ראשון ביו כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי מאז מאי 2018 – נהרסו. הכוכב הפורטוגלי אובחן כחיובי לנגיף הקורונה והחמיץ את המשחק. ברצלונה ניצחה 0:2 את יובנטוס בטורינו ללא כל בעיות. מחר (שלישי) השתיים נפגשות בספרד כשכבר הבטיחו את המקום בשמינית הגמר. הביאנקונרי יסיימו כאלופי הבית רק אם יבקיעו לפחות פעמיים וינצחו בהפרש של שני שערים.

"הדו קרב הנצחי", נכתב בתקשורת הספרדית לקראת המשחק. רונאלדו עדיין לא כבש באף משחק נגד מסי בליגת האלופות – בשני חצאי הגמר ב-2007/08 במדי מנצ'סטר יונייטד, בגמר כעבור שנה וכן בשני חצאי הגמר במדי ריאל מדריד בקלאסיקו ב-2010/11. מנגד, רונאלדו כבש 11 מ-18 שעריו נגד ברצלונה דווקא בקאמפ נואו.

ברצלונה מגיעה למשחק במצב רוח רע מאוד אחרי הפסד מאכזב 2:1 לקאדיס, הרביעי שלה העונה בליגה בעשרה משחקים בלבד, כשסגל השחקנים מתקצר. בספרד דווח כי קומאן ייתן למסי לשחק אחרי שנח בשני משחקי ליגת האלופות הקודמים. פדרי יקבל דקות לאור פציעתו של עוסמאן דמבלה. גם אנסו פאטי, סרג'י רוברטו וג'רארד פיקה ייעדרו כאמור. הספק של המאמן הוא האם לבחור בפיליפה קוטיניו או אנטואן גריזמן. מיראלם פיאניץ' ורונאלד ארואחו הבלם בתמונת ההרכב.

רונאלדו. ישמח לכבוש נגד ברצלונה בפעם הראשונה בליגת האלופות | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

בשורות יובנטוס, אלברו מוראטה שהיה מושעה מהדרבי בשבת בו יובנטוס ניצחה 1:2, יפתח בחוד לצד רונאלדו כמובן בזמן שפאולו דיבאלה יירד לספסל שוב. רונאלדו כבש העונה כבר עשרה שערים אבל רק פעמיים בליגת האלופות. הקפטן ג'ורג'יו קייליני עדיין פצוע. חואן קוואדראדו ורודריגו בנטקור צריכים להיזהר מכרטיס צהוב שיימנע מהם לשחק במשחק הראשון בשמינית הגמר.

קוטיניו הגיע למסיבת העיתונאים לצד קומאן ואמר: "אנחנו רוצים לנצח מחר, בטח אחרי מה שקרה נגד קאדיס. זה משחק גדול. "בכל פעם שאתה מפסיד זה קשה, האווירה מתסכלת אבל אנחנו להוטים לשנות אותה. הקבוצה מאוד רוצה לעשות את זה. אנחנו בתהליך של התחדשות, מאמנים התחלפו, שחקנים חשובים עזבו. עלינו להיות סבלני, זה תהליך". ברמה האישית אמר: "כמובן שאני הראשון שכועס", אמר כשנשאל על היכולת שלו. "אני יודע שהיכולת שלי בתקופה הקודמת שלי כאן לא הייתה כפי שציפו. אני יכול להגיד שעבדתי הרבה גם בפן הנפשי כדי להיות טוב יותר ואני הרבה יותר חזק".

על האפשרות שליאו מסי וניימאר ישחקו יחד: "אני לא יודע מה יקרה בשנה הבאה. אני יכול לדבר רק על עכשיו ועל עצמי. כמובן שאני רוצה לשחק עם הטובים ביותר בעולם, פה".

שחקני ברצלונה מאוכזבים | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

קומאן: "המטרה שלנו היא לנצח בכל משחק ולסיים במקום הראשון בשלב הבתים. יש לנו יתרון שלוש נקודות ו-0:2 מהמשחק באיטליה כך שהסיכויים שלנו טובים". המאמן לא רמוצה, כאמור: "ההפסדים האחרונים? אנחנו מרגישים רע. האחריות היא תמיד של המאמן כי הוא מקבל את ההחלטות, אבל גם לשחקנים יש אחריות. עלינו לנתח את ההפסדים. זה שונה להפסיד כמו בשבת מאשר להפסיד במגרשה של אתלטיקו מדריד. צריך לנתח את ההגנה שלנו ואת ההתקפה.. אמרתי לשחקנים שאני כועס ואסור לנו לספוג את השערים האלה כל הזמן. ובכל זאת אנחנו מייצרים 5-6 מצבים מעולים בכל משחק. לכל מי שכאן יש אחריות".

על דמבלה: "חבל לאבד שחקנים בפציעות. הוא הרגיש משהו כשעלה מהספסל אבל חשב שזה לא רציני. הוא חייב להתאושש ולהיות בריא. זו עוד סיבה להתלונן על לוח הזמנים. צריך להגן על השחקנים שלי. שיחקנו בכל משחק חוץ בספרד בשעה תשע בערב וזה לא עוזר".

האם השמועות על עזיבתו של מסי משפיעות: "אני רוצה לקיים תקשורת איתו, כמו שצריך להיות עם הקפטן שלי וגם עם שאר השחקנים. אין לנו השפעה על מה שקורה בחוץ. אני צריך להוציא את המקסימום מכל שחקן, ממסי ומאחרים".

רונאלד קומאן | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

בתוך כך, אדר סראביה, עוזר המאמן השנוי במחלוקת של קיקה סטיין, שבר שתיקה והתראיין ל"מארקה" שם נזכר בימיו בקאמפ נואו. "נכון שהייתה חסרה לנו המשכיות אבל שיחקנו טוב. לצערי אחרי שהכדורגל חזר עמדנו מול ריאל מדריד מאוד איתנה שלא נכשלה ולכן לא זכינו באליפות". על יחסיו עם השחקנים:"עם מסי לא דיברתי אבל עם כמה אחרים בהחלט כן. שלחתי לשחקנים הודעות. אני בקשר טוב עם חלקם. היינו עם שחקנים שזכו בכל התארים. רצינו לתרום את מה שאנחנו מסוגלים".

על ההשפלה נגד באיירן: "שיחקנו נהדר בגומלין נגד נאפולי. התבוסה נגד באיירן הייתה למעשה השלכות של שנים רבות בהן דברים לא נעשו בצורה טובה. ג'רארד פיקה אמר זאת בכבודו ובעצמו. לא יכולנו להציג את הגרסה הטובה ביותר שלנו. למרות זאת אנחנו גאים בעבודה שלנו. לעתים צריך להגיע לתחתית כדי להרים את הראש. לדעתי היו הרבה דברים שלא בשליטתנו. אז אין לי 'סיוטי באיירן'. אני זוכר שהיו לנו גם מצבים כמו זה של לואיס סוארס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי