גם באיירן הכריזה על התנגדות לסופרליג, הקפטנים באנגליה יתכנסו

רוברט לבנדובסקי
תומאס מולר ושחקני באיירן מינכן מאוכזבים | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

אלופת העולם ופ.ס.ז' נגד הליגה החדשה, אוהדי צ'לסי מחאו. הנדרסון יזם פגישה בין שחקני הפרמיירליג. נשיא פיפ"א אינפנטינו: "לא מאשרים את המפעל". אברטון בהודעה קשה על חברותיה לליגה, שקיבלו "רגליים קרות"

(גודל טקסט)

ביום שבת בלילה הוכרז רעיון הקמת הסופרליג, מפעל אירופי נוצץ שיבוא על חשבון ליגת האלופות, ובינתיים בעולם הכדורגל מתקשים להירגע. אייאקס הגיבה לראשונה והביעה את אכזבתה, גם אברטון כועסת על חברותיה מהפרמיירליג וכעת הגיעה התגובה של נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו.

יום שלישי 20.4: עדכונים חיים

* אחרי שמנכ"ל בורוסיה דורטמונד הבהיר כי הקבוצות הגרמניות עומדות בחזית מאוחדת נגד המפעל החדש, באיירן מינכן הודיעה רשמית: "אנחנו אומרים לא לסופרליג". בינתיים, המנכ"ל שלה קרל-היינץ רומניגה מונה לחבר הוועד המנהל של אופ"א. "מבחינת באיירן, ליגת האלופות היא תחרות המועדונים הטובה ביותר בעולם", הבהיר רומנגיגה והוסיף מסר מפויס: "אני בעד שיח ואשמח לגשר בין אופ"א ל-12 המועדונים שערקו".

* לפני המשחק הביתי נגד ברייטון הערב, אוהדי צ'לסי התאספו מחוץ לסטמבורד ברידג' ומחאו נגד הליגה החדשה: "זה כבר לא כדורגל", קראו בקול אחד.

* ג'ורדן הנדרסון, קפטן ליברפול, מכנס ישיבת חירום בין כל הקפטנים של 20 קבוצות הפרמיירליג. ייתכן כי תצאה הודעה משותפת של כולם נגד הסופרליג.0

* גם פריז סן ז'רמן הצטרפה רשמית למתנגדים לסופרליג. הקבוצה ערכה מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה דיבר בין השאר הנשיא נאסר אל חלאיפי, שהכריז: "נמשיך לעבוד עם אופ"א. למועדון אמונה נחרצת שהכדורגל שייך לכולם".

* פפ גווארדיולה הצטרף גם הוא למתקפה נגד הסופרליג. מאמן מנצ'סטר סיטי, שהיא אחת מהקבוצות שכידוע נרשמו למפעל, התבטא בחריפות במסיבת עיתונאים: "זה לא ספורט אם אין חשיבות להפסד או ניצחון".

ג'ורדן הנדרסון | Visionhaus/Getty Images

* בתגובה לשלל ההאשמות הקשות וכמובן שבעילום שם, טען אחד מבכירי שש הקבוצות האנגליות שמנצ'סטר יונייטד וליברפול, שנטען כי הן השתיים שדחפו להקמת הסופרליג, דחפו אותן מאוד להצטרף ושלמעשה הן חתמו על החוזים רק כדי לא להישאר בחוץ. הוא גם אמר: "זה אפשרי שנגיע עם אופ"א לסיכום, כך אנחנו מאמינים וכך נוכל לשים את הסופרליג בצד. עם זאת, נדרשים שינויים הכרחיים במבנה הקיים של ליגת האלופות".

* מיד לאחר דברי אינפנטינו, גם נשיא אופ"א, אלכסנדר צפרין, עלה למתקפה וסימן את הקבוצות האנגליות שגם כך נמצאות תחת אש מחברותיהן לליגה ובעיקר מהאוהדים בכל רחבי המדינה: "אני רוצה לפנות לבעלי המועדונים של הקבוצות מאנגליה – גבירותיי, עשיתם טעות ענקית. חלק יגידו שזה נובע מחמדנות או מיהירות, אבל זה לא משנה – מה שמשנה הוא שיש מספיק זמן כדי לשנות את דעתכם. כולם טועים ולאוהדים באנגליה מגיע שתתקנו את הטעות שעשיתם". יש לציין שלפי "סקיי ספורט", ראשי ששת המועדונים שנרשמו לסופרליגה נפגשו וחלקם הביעו חשש מאירועי היומיים האחרונים והחלו לבחון אפשרות לסגת מהליגה. "זה לא מה שחתמנו עליו", טען בכיר באחד המועדונים ורמז על רגליים קרות מצדם. לפי הדיווחים בממלכה, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי הם המועדונים ששוקלים את צעדיהם.

* ג'יאני אינפנטינו, נשיא פיפ"א, שחרר הודעה ברורה: "פיפ"א בנויה על הערכים האמיתיים של הספורט והיא בבירור מתנגדת לסופרליג. אופ"א והכדורגל האירופי תומכים בנו. כדורגל צריך להיות מאוחד. ביליתי זמן רב באופ"א כדי לשמר את מודל הכדורגל באירופה. עלינו להגן על המודל הזה. 12 המועדונים שמתנגדים אחראים לבחירות שלהם. אי אפשר להישאר באמצע – או שאתם חלק מעולם הכדורגל או שאתם בחוץ. עליהם לכבד את הארגונים, הליגות, אופ"א, פיפ"א וההיסטוריה. כדורגל הוא תקווה. אני מבין שהמצב מסובך לאור המגיפה אבל עלינו להיות ביחד להתגבר".

* אברטון, אחת הקבוצות האנגליות שייפגעו מהקמת ה"סופרליג" יותר מכל, יצאה במתקפה נגד ששת מועדוני הפרמיירליג שישתתפו בליגה הצפויה: "אנחנו עצובים ומאוכזבים לראות מהלך כזה בתמיכת שש קבוצות פרמיירליג. שש קבוצות שדואגות רק לעצמן, שש קבוצות שהורסות את התדמית והמעמד של הליגה שלנו ושל המשחק, שש קבוצות שלא מכבדות את כל הקבוצות בפרמיירליג, שש קבוצות שמתייחסות לאוהדים כמובן מאליו וכל זאת בזמן מגפה ומשבר עולמי".

* גם וולבס הצטרפה למחאה נגד חברותיה לליגה ואף הוסיפה בתיאור עמוד הטוויטר שלה שהיא אלופת 2018/19 בפרמיירליג, כמובן עקיצה לכך שכל שש הקבוצות שסיימו מעליה ונרשמו לסופר ליגה נמצאות בסכנת הרחקה.

* אייאקס, ממועדוני הפאר שלא הוזמנו לסופרליג, הגיבה בצורה חריפה כשהמנכ"ל אדווין ואן דר סאר אמר: "אנו מאוכזבים מהתפנית הפתאומית והמאוחרת של כמה מהמועדונים הגדולים בסוף השבוע ובעיקר מכך שתקופה מאוד לא ברורה מאיימת לשבור את הכדורגל האירופי. אייאקס מופתעת ומאוכזבת מההודעה על הסופרליג האפשרית. אנחנו תומכים במבנה החדש שהציעה אופ"א בשני" (36 קבוצות בליגת האלופות).

* פלורנטינו פרס, נשיא הליגה החדשה שעתידה להתקיים, הסביר את המניעים להקמתה בריאיון ל"אל צ'ירינגיטו": "אנחנו מצילים את הכדורגל מקריסה טוטאלית. זו לא תהיה ליגה במעגל סגור" – הידיעה המלאה.

* אנטוניו קסאנו, שחקן העבר האיטלקי, בביקורת גדולה על הקבוצות הגדולות באיטליה שהסכימו למהלך: "אי אפשר לחשוב על מפעל כזה, מועדונים גדולים חייבים להבין שהכדורגל שייך לאנשים. אסור להשאיר את הקבוצות הקטנות בצד. הייתי מבקש מההתאחדות האיטלקית לסלק את אינטר, מילאן ויובנטוס מהסרייה א' – שישחקו בליגה משלהן. 12 מועדונים לא יכולים לשלוט בכדורגל". נזכיר כי קסאנו שיחק הן באינטר והן במילאן.

* דני אלבס, מגנה הימני של סאו פאולו שרשם הצלחות ענק בעבר בברצלונה, צייץ: " כדורגל היה, הוא, ותמיד יהיה ספורט שמשנה חיים. אנחנו לא מאפשרים לכל מיני 'בוסים עליוניים' לקלקל את האפשרות הזו של ילדים קטנים שחולמים להצליח בגדול".

* בכלי התקשורת ברחבי העולם ממשיכים לכעוס על מה שעתיד לקרות לכדורגל. "הכדורגל נשבר", נכתב בשער "אס" בצורה יצירתית על רקע תמונה של מגרש נחצה לשניים כמו ברעידת אדמה. ב"גאזטה דלה ספורט", העיתון הגדול באיטליה, נכתב בפשטות: "סופרליג? – סופר לא". "כולם נגד הפרויקט של 12 המועדונים האירופאיים. זו סערה לכל דבר".

כותרות העיתונים בספרד ובאיטליה | צילום מסך: "אס", "גאזטה דלה ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי