ברצלונה לא פורשת מהסופרליג, גונדואן ביקר את אופ"א

מסי, זלאטן, לוקאקו, ראשפורד, ורנר, ראמוס, רונאלדו
מסי, זלאטן, לוקאקו, ראשפורד, ורנר, ראמוס, רונאלדו | ספורט1

הקטלונים חששו מ"טעות היסטורית", קשר סיטי יצא נגד שינוי הפורמט בליגת האלופות: "אף אחד לא חושב על השחקנים". וגם: ריאל ויובנטוס עלולות להיענש בהרחקה מהמפעל הבכיר עקב הקמת הליגה הסגורה וביונייטד המצב סוער

(גודל טקסט)

לאחר שהחזיק מעמד קצת יותר מ-48 שעות, מיזם הסופרליג שאיים לשנות את מפת הכדורגל האירופי קרס כמו מגדל קלפים, בעיקר עקב לחץ אדיר מצד גופים רבים ברחבי העולם. כצפוי, המהלך גרר לא מעט תגובות משחקנים, אנשי מקצוע, גופי תקשורת, ובעיקר אוהדי הכדורגל הפשוטים, שניכר כי הם אלו שגרמו לתפנית המפתיעה בנושא.

לפניכם כל התגובות וההתפתחויות החדשות סביב מה שנראה כמו קריסתה של הסופרליג באופן סופי:

21:05: בזמן שרוב תשומת הלב והתגובות של השחקנים הלכו לסופרליג, קשר מנצ'סטר סיטי אילקאי גונדואן ביקש להעלות את המודעות לשינוי שהכניסה אופ"א לשיטת ליגת האלופות השבוע. גונדואן צייץ בטוויטר: "עם כל ענייני הסופרליג שקורים עכשיו, אפשר בבקשה שנדבר על הפורמט החדש בליגת האלופות? יותר ויותר ויותר משחקים, אף אחד לא חושב עלינו השחקנים? הפורמט החדש הוא הרע במיעוטו בהשוואה לסופרליג. הפורמט הקיים עובד בצורה נהדרת וזו הסיבה שליגת האלופות היא מפעל המועדונים הפופולרי ביותר בעולם – עבורנו השחקנים ועבור האוהדים".

19:50: בהמשך לדברי לאפורטה מוקדם יותר היום שהבהיר כי הקמת סופרליג היא הכרחית, באיחור ניכר החליטה ברצלונה לפרסם הודעה רשמית ובה טענה כי אם לא הייתה מצטרפת זו הייתה יכולה להיות טעות היסטורית וכלל לא הכריזה על פרישה כמו חברותיה: "אנחנו ושאר המועדונים ביצענו ניתוח סוציו-אקונומי למצב הנוכחי ואנחנו משוכנעים שיש צורך בשינויים שיבטיחו את הקיימות הפיננסית של עולם הכדורגל ואת שיפור החוויה עבור האוהדים. לכן הצטרפנו לליגה שמטרתה לשפר את האיכות והאטרקטיביות של נף הכדורגל, במקביל לחיפוש נוסחאות חדשות שיובילו לסולידריות בענף הכדורגל. כמועדון ידענו שאם לא נצטרף זו תהיה טעות היסטורית, אך ברצלונה תמיד תהיה נחלתה של כל אחד ואחת מהשותפים וחברי המועדון והחלטה כזו הייתה מתקבלת רק לאחר אישורם".

ז'ואן לאפורטה וליאו מסי | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

18:25: לפי העיתון האיטלקי "גאזטה", ראשי אופ"א ישוחחו מחר על אירועי השבוע האחרון ויבחנו אפשרות להעניש את 12 המועדונים שהכריזו על הקמת הליגה ומיהרו לפרוש ובעיקר את ריאל מדריד ויובנטוס, היחידות שלא הכו על חטא או הצהירו כי מבחינתן לא מדובר ברעיון פרקטי גם היום ורק הבהירו שהוא מושהה כרגע. נטען כי בכירים באופ"א רוצים להדיח את ריאל מדריד מליגת האלופות העונה ובעונה הבאה להרחיק גם את הבלאנקוס וגם את יובנטוס, כעונש על התנהלות ראשיהם – פלורנטינו פרס ואנדראה אניילי, שמשתמשים כנשיא וסגן נשיא הסופרליגה.

רונאלדו וסרחיו ראמוס. ישלמו על התנהגות הנשיאים? | XIN LI/Getty Images

18:20: אחד המועדונים שהיו אמורים להיפגע יותר מכל מהקמת סופרליגה הוא אברטון, שמשקיעה בשנים האחרונות סכומי עתק בניסיון להיות חלק מחבורת הצמרת באנגליה ובעתיד גם באירופה. מאמן הקבוצה, קרלו אנצ'לוטי שהוא כידוע אחד המוערכים והטובים בעולם, אמר היום בנושא: "כששמעתי על הקמת הליגה, חשבתי שזו בדיחה, אבל ממש בדיחה".

18:00: ב"סקיי" האנגלי פורסם שבניגוד לפרסומים, הסיבה להתפטרות של מנכ"ל מנצ'סטר יונייטד, אד וודוורד, היא הצטרפות הקבוצה לסופרליג ולא בעקבות הפרישה ממנה. לפי הדיווח, וודוורד התנגד לדרך והחליט לעזוב בסוף השנה לאור ההתפתחויות האחרונות וחוסר ההסכמה עם בעלי המועדון.

17:00: חאבייר טבאס, יו"ר מנהלת הליגה בספרד, עקץ את ריאל מדריד וברצלונה: "לא שוחחתי עם נשיאי הקבוצות הרבה זמן, אבל הם צריכים להתמקד כרגע בבעיות הכלכליות של המועדונים. לסופרליגה אין תקווה, אבל באופ"א הבינו שיש לבצע שינויים בכל הנוגע לזכויות השידור".

16:27: נשיא ברצלונה, ז'ואן לאפורטה, מספק ציטוט מעניין ולא סותם את הגולל על הליגה החדשה: "פרויקט הסופרליג עדיין קיים. אנחנו פתוחים לדיאלוג עם אופ"א. צריכה להיות תחרות אטרקטיבית שמתבססת גם על הישגים. אני חושב שתהיה הסכמה".

15:40: על פי דיווח ב"טלגראף" הבריטי, באופ"א מתכננים להגדיל את כמות המשחקים אשר ישוחקו באנגליה במסגרת היורו שייערך בקיץ הקרוב. בעיתון הבריטי נטען כי בזכות מאמצי התאחדות הכדורגל האנגלית שהביאו לפרישת הקבוצות מהסופרליג, נשקלת האופציה להעניק לוומבלי משחקים נוספים לאירוח בטורניר הנבחרות הגדול כ"פרס" על המעשה האמיץ שבו נקטו.

15:00: מנג'ר ארסנל, מיקל ארטטה, היה הראשון לשבור שתיקה אצל התותחנים ונתן את נקודת מבטו כשדיבר על הנושא במסיבת העיתונאים לקראת משחק קבוצתו נגד אברטון (לחצו כאן לידיעה המלאה).

מיקל ארטטה | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

14:24: אגדת צ'לסי, דידייה דרוגבה, יוצא נגד מה שהסופרליג מייצגת וחוגג את נפילתה: "ירידת ועליית ליגה, תוצאות בלתי צפויות הם הדברים שמעוררים את הרגשות במשחק. זה מה שהופך אותו למשחק היפה. כשיוון 'הקטנה' מנצחת את פורטוגל 'הגדולה' בגמר היורו, כשהכוכב האדום בלגרד מנצחת את מארסיי שלי בגמר אליפות אירופה, או כשלסטר עובדת קשה כדי לזכות באליפות אנגליה על חשבון ארבע הגדולות. תדמיינו שאתם משקיעים כל כך הרבה ולא מורשים להתחרות נגד קבוצות אחרות. זו רדיפה".

12:15: דרמה במנצ'סטר יונייטד. אוהדים הגיעו למתחם האימונים של הקבוצה והפגינו נגד הגלייזרים, תלו שלטים והתעמתו עם אנשי המועדון. לפי דיווח בממלכה, מנג'ר הקבוצה אולה גונאר סולשיאר אף ניהל עם כמה מהם עימות חזיתי.

10:30: ג'רארד פיקה, בלמה הוותיק של ברצלונה, התראיין בתוכניתו של חורחה ולדאנו והביע את דעתו על הסופרליג: "יש בעיה במודל הנוכחי והוא צריך להשתנות, אבל חייבים למצוא את האיזון בין הקבוצות הגדולות לבין הקטנות ושגם הן יוכלו להתקיים. למרות זאת, אי אפשר לשבור את כל המערכות בבת אחת. האם זה מה שאנחנו רוצים שיקרה? שסביליה, ולנסיה, אברטון, לסטר ונאפולי ייעלמו? לכאן זה הלך. זה עלול היה לסיים את המערכת האקולוגית הרגילה של הכדורגל ולסכן את הליגות הרגילות".

ג'רארד פיקה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

09:30: נשיא אופ"א אלכסנדר צפרין התראיין בסלובניה וביקר בחריפות את המיזם שהושעה: "מבחינתי הסופרליג מעולם לא הייתה קיימת. אמרתי לנציגים שלי בקונגרס 'תנו לי 24 שעות והליגה הזו תחדל מלהתקיים'. ניסו ליצור ליגה שמנוגדת למסורת ולערכים של הכדורגל".

אלכסנדר צ'פרין | Paul Murphy – UEFA/UEFA via Getty Images

8:12: באנגליה מדווחים כי לאחר כישלון הקמת הסופרליג האירופי, בהתאחדות הכדורגל המקומית מנסים לקדם "סופרליג בריטי" אשר יכלול בתוכו גם את שתי הקבוצות הגדולות בסקוטלנד, סלטיק וריינג'רס, במסגרת ליגה בת 18 קבוצות בלבד.

6:30: פראן סוריאנו, מנכ"ל מנצ'סטר סיטי שהודיעה על פרישתה מהסופרליג, מפרסם מכתב לאוהדים בו הוא מביע התנצלות בשם המועדון: "כידוע לכולם, המועדון היה מהראשונים שהחליטו לסגת מרעיון הקמת הסופרליג. כמו תמיד, ההחלטות שאנחנו מקבלים הן תמיד לטובת הארגון ואנחנו מאמינים שהיותנו חלק מיוזמה זו עשויה להיות חיובית עבורנו בעתיד. עם זאת, הבחירה להצטרף לסופרליג הזכירה לנו את המחויבות כלפי אוהדינו ואת התשוקה שלהם לקבוצה. הדירקטוריון של מנצ'סטר סיטי מצטער מאוד על קבלת ההחלטה שפגעה בערכים ההיסטוריים של המועדון. טעינו ואנו מתנצלים בפני אוהדינו על האכזבה, התסכול והכעס שנגרמו על ידינו במספר הימים האחרונים."

פראן סוריאנו | LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images

00:30: פלורטינו פרס בתגובה ראשונה לאחר שהקמת הסופרליג שלו נכשלה כשהקבוצות הגדולות פרשו מהרעיון זה לאחר זה. נשיא ריאל מדריד התראיין בתוכנית הלילית של "El Larguero" ושפך עאור על כל הפרטים (לחצו כאן לידיעה המלאה).

00:00: לידס יונייטד מהפרמיירליג בעקיצה לעבר התרנגולים: "המחזורים בחודש הבא נגד ברייטון וקבוצת הסופרליג לשעבר טוטנהאם ישודרו ב-BT ספורט ובאמזון פריים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי