"אפילו הברזילאים עצמם רוצים שמסי ייקח גביע"

לקראת גמר הקופה אמריקה בין ברזיל לארגנטינה, יהודה ארם דיבר ב-103FM, הזדהה עם האמירה שלפיה כדי לנצח את הסלסאו "צריך גם לנצח את השופטים וה-VAR" והבהיר לגבי הכוכב: "טעות לטעון שהוא לא מגיע למאני טיים"

(גודל טקסט)

קופה אמריקה 2021 סיפק לנו את הגמר שכולם חיכו לו: מארחת הטורניר והאלופה המכהנת, ברזיל של ניימאר, תארח את ארגנטינה של ליאו מסי בלילה שבין שבת לראשון (2:50, שידור ישיר בספורט1), כאשר השתיים תיפגשנה במעמד הגדול בפעם הרביעית בהיסטוריה. לקראת הקרב המרתק, פרשן ספורט1 יהודה ארם, המתמחה בכדורגל הארגנטיני, דיבר בתכנית הספורט של 103FM וניתח כיצד מגיעה האלביסלסטה למשחק שבו מסי יוכל סוף סוף להניף גביע במדים הלאומיים.

האזינו לראיון

"ברזיל מעולם לא הפסידה בגמר על אדמתה בקופה אמריקה", הדגיש ארם בפתיחת דבריו. "היא פייבוריטית, אבל ארגנטינה משחקת לא רע בסך הכל, בהתחשב בזה שהמאמן די חסר ניסיון. כל הוותיקים עזבו חוץ ממסי, שלדעתי אלה המשחקים הגדולים ביותר שלו בנבחרת. זה לא אותו מסי שהיינו רגילים שהוא מוותר. היום זה לא מסי ועוד 10, זה 10 ועוד מסי. אם ניקח בחשבון את מה שקרה עם אנגליה אתמול, אז בדרום אמריקה, שכולם חושדים בכולם, אין ספק שיהיה קשה מאוד לנצח את ברזיל. כמו שאמר אולי גדול השוערים בדרום אמריקה בכל הזמנים, (חוסה לואיס) צ'ילאברט, 'צריך לנצח את ברזיל, את ניימאר, את השופטים ואת ה-VAR".

הבצורת הארוכה ללא תארים: "אם ארגנטינה מנצחת, זה חשוב מאוד על מנת להוריד את השק הזה שיש על הגב כבר 28 שנה. דור שלם לא ראה אותם מניפים איזשהו גביע. שום דבר לא קרה. אפילו הברזילאים עצמם רוצים שמסי ייקח גביע".

פערי הרמות: "ההבדל ביכולת האישית ובאיזה מועדונים משחקים הברזילאים לעומת הארגנטינאים, הוא ענק. גם בכסף שהם שווים וגם ביכולת. הארגנטינאים שחקנים טובים, אבל חוץ ממסי, די מריה ואולי פארדס, אגוארו זה כבר לא אגוארו. היתר מצוינים בקבוצות שלהם, אבל לא בדרג של הברזילאים – בזה אין שום ספק".

"צריך לנצח את ברזיל, את ניימאר, את השופטים וה-VAR" | Wagner Meier/Getty Images

התהליך שעבר מסי: "הוא התבגר. הוא מרגיש נוח עם החבר'ה שיש לו היום, קודם כל. ראיתם איך הוא אפילו הקניט שחקנים של קולומביה, דבר שלא מתאים לו בדרך כלל. גם הוא יודע שזו אולי ההזדמנות האחרונה. במונדיאל, אני לא חושב שארגנטינה נמצאת ברמה של הנבחרות הגדולות מאירופה וקשה לי מאוד להגיד את זה, כי תמיד חשבנו שאנחנו הכי טובים. לא נראה לי שאפשר להתמודד היום עם צרפת או אפילו פורטוגל. אני רואה את הבדלי הרמות, אין מה לעשות".

מסי עושה את ההבדל: "ברור שיש לנו גאון, אני מעולם לא אמרתי מילה רעה עליו. עד היום יש מעטים בארגנטינה שטוענים שהוא לא מגיע למשחקים הגדולים והם טועים בעניין הזה. אבל הוא בן 34 ואני לא יודע אם בגיל 36 הוא יגיע לרמה שהוא מראה עכשיו".

לסיום, ארם הוסיף לקראת הגמר הגדול: "ארגנטינה משחקת טוב 30 דקות ואחר כך הולכת אחורה ונותנת את הכדור ליריב, אבל כמעט בכל המשחקים הם הבקיעו גול לפני הדקה ה-15".

מסי. אפילו הברזילאים רוצים שהוא יזכה | DOUGLAS MAGNO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי