סאות'גייט הסביר את ההחלטה המוזרה, השחקן שהפתיע הושווה לפירלו

אחרי ה-0:1 על קרואטיה במשחק הראשון ביורו 2020, מאמן נבחרת אנגליה ניסה להסביר מדוע טריפייר פתח כמגן שמאלי ולא שואו או צ'ילוול. פיליפס הנפלא קיבל מחמאות ואת תואר איש המשחק. ולמה סאנצ'ו נותר מחוץ לסגל?

(גודל טקסט)

הפעם זה יחזור הביתה? כרגיל, אנגליה הגיעה לטורניר גדול עם ציפיות ענקיות שרק גודלות מפעם לפעם – ואתמול (ראשון) היא סימנה וי גדול כאשר ניצחה 0:1 את קרואטיה במחזור הראשון של שלב הבתים של יורו 2020, במשחק שהיווה שחזור לחצי גמר מונדיאל 2018.

אין ספק שזה ציון דרך חשוב עבור נבחרת שלושת האריות, שגברו על היריבה החזקה ביותר שלהם בבית, הכולל גם את צ'כיה וסקוטלנד -היריבה הבאה, אותה האנגלים יפגשו ביום שישי לדרבי בריטי, וניצחון יבטיח להם מקום בשלב הבתים.

המאמן גארת' סאות'גייט קיבל הרבה מאוד ביקורות לאחר שפורסם ההרכב למשחק. באופן מעט מוזר, קיירן טריפייר, מגן ימני במקור, הועדף בעמדת המגן השמאלי על שניים מהשחקנים הבולטים ביותר בעולם בעמדה זו – לוק שואו ובן צ'ילוול. צ'ילוול עצמו נותר מחוץ לסגל, כמו גם ג'יידון סאנצ'ו, וההחלטות הללו גררו ביקורות.

סאנצ'ו מאוכזב ביציע | Vincent Mignott/DeFodi Images via Getty Images

סאות'גייט ניסה להסביר מדוע מגן צ'לסי וקשר דורטמונד לא התלבשו וסיפר: "מצער שאנחנו יכולים להלביש רק 23 שחקנים למשחק, והיינו צריכים להשאיר גיבוי לכל מיני עמדות מסוימות. אני לא אוהב את העובדה שצריך להשאיר שחקנים מחוץ לסגל בטורניר גדול".

כמו כן, סאות'גייט נשאל מדוע טריפייר, מגן אתלטיקו מדריד, קיבל עדיפות על שואו וצ'ילוול בעמדת המגן השמאלי: "אני מרגיש שלקיירן יש המון ניסיון ושהוא מגן טוב באחד על אחד שיודע למנוע מכדורי רוחב להיכנס לרחבה. התקשורת, הניסיון והמנהיגות שלו עזרו לנו".

את שער הניצחון כבש ראחים סטרלינג, שרשם נתון יוצא דופן. בנוסף, השער של חלוץ מנצ'סטר סיטי השלים מהלך של 17 מסירות – הכי הרבה מסירות לפני גול שכבשה נבחרת אנגליה ביורו מאז שסטיבן ג'רארד כבש לאחר 19 מסירות מול שווייץ ביורו 2004.

גארת' סאות'גייט | Robin Jones/Getty Images

אבל עם כל הכבוד לסטרלינג, העיניים הלכו לאיש אחד – המבשל, קלווין פיליפס. הקשר האחורי של לידס קיבל את תואר השחקן המצטיין בתקשורת האנגלית, ב'מירור' אבל זכה לציון 9, ומעבר לאסיסט – שלט ביד רמה במרכז השדה והציג יכולת פנטסטית. סאות'גייט תיאר את ההופעה שלו כ'עצומה'.

באנגליה שיבחו והשוו את פיליפס לאגדה: "פירלו של יורקשייר. הוא כנראה לא היה פותח בהרכב אם ג'ורדן הנדרסון היה כשיר לחלוטין, אבל לקח את ההזדמנות שלו בשתי ידיים. הוא מילא תפקיד מרכזי לצד דקלן רייס ומייסון מאונט בשליטה על הכוח הכי חזק של קרואטיה – שלישיית הקישור של לוקה מודריץ', מרסלו ברוזוביץ' ומתאו קובאצ'יץ'. הוא סיים עם אחוז המסירות המוצלחות הגבוה בנבחרת (93.9%)".

פיליפס בן ה-25, עבורו הייתה זו בסך הכל ההופעה התשיעית במדים הלאומיים, אמר בסיום: "זו הרגשה נהדרת לבשל והרגשת נהדרת לקחת שלוש נקודות. אני רגוע, זה סוג האדם שאני, לא משנה מה 'נזרק' עליי. אני מנסה לעשות דברים בדרך שלי".

קלווין פיליפס | Eddie Keogh – The FA/The FA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי