מאמן דנמרק נגד אופ"א: "במקרה של קורונה היו דוחים, באירוע לב לא"

קספר הג'ולמנד טוען שלנבחרתו נעשה עוול על כך שלא הוצעה להם אפשרות נוספת מלבד חידוש המשחק מידית או למחרת: "לא רצינו לחזור לשחק, הופעל עלינו לחץ. לא מבין איך לא דחו את המשחק"

(גודל טקסט)

כריסטיאן אריקסן מתאושש מאירוע הלב שעבר ביום שבת ואף פרסם לראשונה פוסט באינסטגרם, אך בנבחרת דנמרק עדיין לא נרגעו ממה שקרה. בנבחרת בטוחים שהאירוע המצער השפיע על השחקנים ועל כן הנבחרת נכנעה 1:0 לפינלנד. כזכור, המשחק חודש לקצת יותר ממחצית לאחר הפסקה ארוכה. היום (שלישי), המאמן קספר הג'ולמנד מתח ביקורת קשה על אופ"א וטוען שחידוש המשחק נכפה עליו ועל השחקנים.

האפשרויות שניצבו בפני דנמרק, כזכור, הן לחדש את המשחק באותו ערב או כבר למחרת בשעת צהריים מוקדמת ובנבחרת מרגישים נבגדים מאופ"א, שלטענתם הפגינה חוסר חמלה והעמידה את השחקנים במצב קשה מאוד. הג'ולמנד אף השווה בין המקרה הזה לבין הנחיית הפרוטוקול במקרה של קורונה.

"הדבר היחיד שהיה צריך לעשות הוא להכניס את השחקנים לאוטובוס ולשלוח אותם הביתה ולהתמודד עם הכל לאחר מכן. הרי כשיש מקרי קורונה רבים בנבחרת אפשר לדחות משחק ב-48 שעות, אבל עם דום לב – כנראה שלא. אני חושב שזה לא בסדר. אתה לא בהכרח מפגין מנהיגות טובה לפי פרוטוקול, אלא בחמלה".

שחקני נבחרת דנמרק מגנים על אריקסן | Friedemann Vogel – Pool/Getty Images

באופ"א טענו כי התייחסו לעניין בכבוד רב ובכובד ראש, "הוחלט לחדש את המשחק רק לאחר ששחקני שתי הנבחרות ביקשו לעשות זאת". עם זאת, בדנמרק מתעקשים שזה היה גרוע יותר לחזור לכר הדשא למחרת אחרי לילה ללא שינה ושהיו חייבים להציג בפניהם אופציה נוספת. "זה לגמרי לא נכון להציג את זה כאילו רצינו לחזור לשחק וזו האופציה הראשונה שלנו. זו הייתה בחירה בין שני תרחישים. הרגשתי שהשחקנים סובלים מלחץ ולכן הכריעו ככה בידלמה הזו. זו הייתה סיטואציה קשה מאוד להיות בה".

מאמן הנבחרת סיכם: "במבט לאחור אני לא מרגיש בסדר עם זה שחזרנו למגרש אחרי האירוע. אמנם הראינו הרבה כוח ואחדות, הצגנו אופי ואני גאה בשחקנים אבל זה לא היה הדבר הנכון לעשות. אולי זה שיעור למידה לקראת העתיד". מרטין בריית'ווייט אמר כזכור דברים ברוח דומה והצהיר כי חידוש המשחק הייתה האופציה הפחות גרועה. בכל מקרה, דנמרק תצטרך לשים את הכל בצד. ביום חמישי מצפה לה המשחק הקשה ביותר בשלב הבתים כשתפגוש את בלגיה החזקה (החל מ-18:50 בספורט1).

קספר היולמנד, קספר שמייכל | HANNAH MCKAY/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי