בעולם מתמוגגים מרונאלדו: "הולך על המים". קוקה-קולה בצרות

"היורו רק התחיל והאגדה מתעצמת", "אין גדול ממנו" ו"מי יהמר נגד זה שיעבור כבר הטורניר את דאי?", היו חלק מהכותרות אחרי הצמד של הכוכב ב-0:3 על הונגריה. וגם: פאסוס מתבדחת, המסר של החלוץ והנזק שספגה החברה

(גודל טקסט)

ביורו שעבר במהלכו עשתה היסטוריה, נבחרת פורטוגל התקשתה מאוד נגד נבחרת הונגריה וסיימה רק בתיקו 3:3 בשלב הבתים. החניכים של פרננדו סנטוס שוב התקשו וכריסטיאנו רונאלדו שוב כבש צמד. הפעם, בזכות בליץ בדקות האחרונות (הראשונה שכובשת שלושה שערים בעשר הדקות האחרונות), זה נגמר עם ניצחון 0:3 ולראשונה מאז 2008 הפורטוגלים פתחו עם ניצחון במשחק הראשון. רונאלדו, שהפך לגדול המבקיעים בטורניר איי פעם ושבר רשימת שיאים ענפה, רעב מתמיד וישמח לשפר את שיאו שעומד על שלושה שערים בטורניר באליפות אירופה – ב-2016.

בתקשורת המקומית היו מרוצים, כמובן. "עשר דקות של אלופה", נכתב בשער "אה בולה". "פורטוגל נאלצה לסבול הרבה משחשבה אך התחילה ברגל ימין למרות הכל. רונאלדו שבר שיאים ומתקרב מאוד-מאוד לעלי דאי". "החיה התעוררה", נכתב בשער עיתון "רקורד". "הוא שבר את שיא השערים והגיע ל-106 כיבושים בנבחרת". בעיתון הדגישו את השער השלישי שהגיע אחרי מבצע נהדר שכלל 33 מסירות – "מופע של כדורגל קולקטיבי. רונאלדו כבש, כמה סמלי, בסיום מהלך נהדר של הסלסאו".

גם ברחבי העולם פרגנו. "כריס שבר את כל שיאי היורו. היורו רק התחיל והאגדה שלו ממשיכה לגדול", נכתב ב"מארקה". "עקף אפילו את מישל פלאטיני. אף אחד לא גדול כמו רונאלדו בטורנירי היורו", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". " "הוא הולך על המים", שיבחו באנגליה. ב-"BBC" נכתב: "רונאלדו שובר השיאים עזר לפורטוגל לגבור על הונגריה מלאת הלב. עוד שיא אחד באופק מבחינתו. מי יהמר נגד זה שיעבור את עלי דאי כבר בטורניר הנוכחי?".

לאחר המשחק רונאלדו העלה פוסט לאינסטגרם כמיטב המסורת והתמונה הראשונה הייתה דווקא קבוצתית. הוא לא התייחס לפן האישי: "צריך לדעת לסבול, להילחם עד הסוף ותמיד להאמין בכל הכוח. אין יריבות קלות אף פעם ואין ניצחונות קלים באליפות אירופה. זה טורניר יוקרתי בו נמצאות רק הטובות ביותר. ניצחון גדול של הקבוצה, בואו נרדוף אחרי המטרה שלנו. קדימה פורטוגל! אנחנו רוצים לשמח את כל האוהדים שתמכו בנו כל כך".

קבוצת פאסוס פריירה המקומית התבדחה כשהעלה בחשבון הטוויטר שלה ווידאו סאטירי עם בובה מפנה בקבוק קולה משולחן מסיבת עיתונאים בדומה למה שעשה כוכב פורטוגל במסיבת העיתונאים לפני המשחק נגד הונגריה, שכן השווי של חברת קוקה-קולה צנח בארבעה מיליארד דולר בשל מה שקרה.

סנטוס הודה שהיה חשש והביט קדימה למשחק הבא: "רצינו להתחיל עם ניצחון אבל אלה רק שלוש נקודות ויש עוד שני משחקים חשובים מאוד. בסוף היינו קצת מודאגים כי השעון תקתק ורצינו לנצח, אבל הניצחון היה הוגן למדי. אחרי השער הראשון הכל השתחרר והוא היה יכול להגיע עוד לפניכן, התחלנו את המחצית השנייה טוב יותר ודחפנו קדימה שוב ושוב ושוב. אנחנו מצפים לגרמניה שהיא יריבה נהדרת עם מאמן נהדר. אני בטוח שיהיה משחק קשה מאוד. יש כבוד גדול בלי פחד משני הצדדים".

חלוץ העבר נונו גומש שידע ימים יפים בנבחרת, ניתח: "הניצחון של פורטוגל הוגן, היא שלטה בצורה מוחלטת לאורך כל המשחק. סוף סוף הם השיגו את השערים שהגיעו להם. הונגריה הייתה יריבה קשה מאוד. כריסטיאנו, כמובן, פנומנלי אבל אני רוצה להחמיא גם לרפא סילבה שעזר להתמודד עם המערך הצפוף של הונגריה".

פרננדו סנטוס | ATTILA KISBENEDEK/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי