דפאי לקראת צ'כיה: "יש לנו חלומות גדולים". מאלן ישוב לספסל

הולנד, עם ההתקפה שכבשה הכי הרבה ביורו - תקווה להעפיל בראשון (18:50, ספורט1) לרבע הגמר לראשונה מ-2008. על ווינאלדום: "יש לו יכולת כיבוש נהדרת". אצל היריבה נזכרו ב-2004. המאמן העלה את הציפיות משיק

(גודל טקסט)

נבחרת הולנד של פרנק דה בור מחזיקה במאזן מושלם משלב הבתים וכן בהתקפה הטובה ביותר ביורו 2020 – כזו שכבשה שמונה שערים. מחר (ראשון) היא תפגוש את צ'כיה (החל מ-18:50, שידור ישיר בספורט1) ותקווה להעפיל לרבע גמר היורו, מה שלא עשתה מאז 2008. בשני המשחקים האחרונים בין הנבחרות, איי שם במוקדמות יורו 2016 אותו החמיצה נבחרת האורנג' – ניצחה היריבה הצ'כית – 1:2 במשחק אותו אירחו ו-2:3 במשחק בהולנד.

במהלך הניצחון 0:3 על צפון מקדוניה ביצע המאמן דה בור מספר שינויים הרכב. על פי ההערכות, על אף שבלט, דוניל מאלן ייפנה את מקומו שלב לוואוט וחהורסט. חלוצה של פ.ס.וו איינדהובן בישל במהלך המשחק והוא השחקן שיצר הכי הרבה מצבים בטוחים לכיבוש למעט גארת' בייל ביורו (ארבעה). גם מארטן דה רון ישוב להרכב.

אחד משחקני המפתח של הולנד הוא החלוץ ממפיס דפאי שכבש פעמיים. הוא נשאל על רגע השיא שלו ותפקידו בנבחרת: "משחק הפתיחה נגד אוקראינה היה הרגע הגדול, ניצחנו בטורניר גדול לעיני הקהל והאווירה באצטדיון, אחרי זמן רב שלא היה קהל – הייתה נהדרת. ההרגשה היא שהתחלנו לצמוח. אני מנסה להשתמש באיכויות שלי כדי לייצר מצבים. לפעמים אתה בעצמך לא מגיע למצבים. עלייך להיות חשוב עבור הנבחרת.

שחקני נבחרת הולנד | Andre Weening/BSR Agency/Getty Images

"אתה רואה למשל שדנזל דומפרייס מסוכן מאוד ומשחק פנטסטי. יש לי מערכת יחסים טובים עם השחקנים הצעירים. האמת שאני מרגיש די באמצע, כי אני בסך הכל בן 27 ובכל זאת יש לנו הרבה מאוד צעירים כמו יוריין טימבר, ריאן גראבנברץ' ועוד".

מלך שערי הנבחרת ביורו עד עתה הוא ג'ורג'יניו ווינאלדום עם שלושה. הוא נשאל על כך ששניהם יחד הבקיעו 53 שערים לאורנג'. "יש לג'וני יכולת כיבוש נהדרת, הוא שחקן שרץ הרבה ויודע מתי להגיע לרחבה, הוא חשוב מאוד. שיחקתי איתו בעבר באיינדהובן ואנחנו מכירים זה את זה מצוין".

על צ'כיה: "אני יודע שזו נבחרת אינטנסיבית. מעולם לא היה קל לשחק נגדם. יהיה קשה ועלינו לתת 100% כדי לנצח". כשנשאל האם הוא מרגיש שזו יכולה להיות השנה שלו, ענה: "זה הגיוני שאומרים את זה כאשר התוצאות טובות, אבל אני כל הזמן אומר שנלך משחק אחר משחק. יש לנו חלומות גדולים וזה בסדר אבל אנחנו מתמקדים רק במשחק הבא".

ווינאלדום. שלושה שערים בטורניר | Olaf Kraak – Pool/Getty Images

ומה קורה אצל היריבה? צ'כיה מגיעה למשחק בלי לחץ, היא יודעת שהיא האנדרדוג בהתמודדות הזו. הנבחרת קיבלה חדשות לא טובות כאשר הקפטן ולדימיר דארידה נעדר מהאימון ביומיים האחרונים והוא בספק גדול להתמודדות. פטריק שיק שכבש במחזור הפתיחה ממחצית המגרש ומעמדו עומד על שלושה שערים – מחפש שער נוסף אחרי שנעצר בהפסד 1:0 לאנגליה. מקומו בחוד מובטח כמובן.

בנבחרת כמובן לא שוכחים משחק מהעבר נגד ההולנדים, אז ביורו 2004 הם פיגרו 2:0 אך ניצחו 2:3. "הצכים כבר יודעים איך להשמיד את הולנד", נכתב בעיתון המקומי "Právo" בכתבה על ניצחונות העבר הגדולים ותמונה של הצ'כים חוגגים. "הנשק החזק ביותר של הנבחרת? אומץ והתקפות מתפרצות", ניתחו בעיתון אחר. דארידה אמר: "אני זוכר את המשחק הזה היטב, הייתי תלמיד בבית ספר. לא האמינו לפני המשחק אבל כבשנו שלישייה נפלאה"

ולדימיר שמיצ'ר, קשר הנבחרת לשעבר, ששיחק גם בליברפול וכבש את שער הניצחון באותו ערב, אמר: "אנחנו לא פייבוריטים כפי שלא היינו באותו היורו. אני חושב שאנחנו אוהבים להיות אנרדוג. בשלב הנוקאאוט, כל טעות קטנה עלולה לשבש הכל ולהכריע את המשחק. אסור להיכנס לפאניקה גם אם נספוג. נהיה חייבים להיות במיטבנו". באותו טורניר הגיעו הצ'כים עד לחצי הגמר שם נעצרו על ידי יוון.

שיק חוגג את השער הגדול ממחצית המגרש. הנבחרת זקוקה לו | ROBERT PERRY/POOL/AFP via Getty Images

המאמן ירוסלב שילהאבי: "ידענו שיהו קבוצות חזקות והולנד היא אחת מאלה ללא ספק. אנחנו נרגשים לראות את האוהדים שלנו שוב. יש ליריבה הרבה איכות והם גם רעבים. למדנו אותם. עלינו לתת 150% ונצטרך להיות בשיא שלנו". המאמן הבהיר כי הנבחרת תזדקק ליכולת שיא של השוער תומאש ואצ'ליק וכן של שיק: "הם נתנו הופעה מבריקה נגד סוקטלנד, אם זה יקרב שוב אז יש לנו סיכוי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי