בצרפת מצפים לשער בכורה של אמבפה, דשאן שוקל לשנות מערך

הכוכב עדיין לא כבש ביורו ובמדינה מצפים שזה יקרה בשמינית הגמר נגד שווייץ בשני (21:50, ספורט3). "זה ישנה הכל", נכתב. המאמן מתלבט לגבי 3:5:2, לנגלה בתמונת ה-11. קימפבה הפתיע, היריבה תשבור את "הקללה"?

(גודל טקסט)

נבחרת צרפת סומנה על ידי רבים כפייבוריטית לזכייה ביורו 2020 אך היא לא מרשימה בינתיים. לאחר שתי תוצאות תיקו רצופות – 1:1 נגד הונגריה ו-2:2 נגד פורטוגל, אלופת העולם תפגוש מחר (שני) את שווייץ (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט3) במטרה להפעיל לרבע הגמר. הנבחרות לא נפגשו מאז שלב הבתים ביורו 2016, אז במחזור השלישי היריבה כפתה 0:0 על הטריקולור. ביורו 2014, מנגד, הביסה צרפת 2:5 את שווייץ כשקארים בנזמה ואוליבייה ז'ירו היו מבין הכובשים.

ואם כבר שערים, בצרפת מחכים לשער הבכורה של קיליאן אמבפה בטורניר. בתקשורת המקומית מנסים להפחית לחץ מכוכב פריז סן ז'רמן. "כל מה שחסר לו זה שער" – נכתב ב"לאקיפ". "הוא היה מעורב בשלושה מארבעת הכיבושים אך גם היחיד מבין הטריו הקדמי שלא כבש. אם הרשת תזוז זה ייתן תחושה שונה במידה ניכרת ליורו שלו".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1054912

מי שספג ביקורת הוא המאמן דידייה דשאן שנאלץ גם להתמודד עם מכת פציעות. לוקה דין, ז'ול קונדה ומרקוס תוראם ייעדרו בוודאות ולוקה הרננדסף המגן השמאלי הבכיר, בספק גדול, כמו גם תומא למאר. ב"לה פריזיאן" נכתב על המאמן: "הוא מונה לתפקיד לפני תשע שנים והיה נאמן לסגנונו הן בניהול והן על המגרש, מה שהביא להצלחות. עם זאת, השנה הוא הפך את המשימה לקשה מאוד עבורו משום שהוא מפגין יותר מדי עקשנות ואגו גדול".

כעת נראה שדשאן עשוי לשנות. בכלי התקשורת בצרפת מדווחים כי ישנו 'פיתוי גדול' – מערך 3-5-2 שמותנה בכשירותו של הרננדס. אם מגן באיירן מינכן לא ישחק, נראה כי קלמון לנגלה יהיה הבלם השלישי ואדריאן ראביו ישחק בצד שמאל. החלק הקדמי יישאר ללא שינוי. אם בנזמה יכבוש שער אחד הוא ישתווה לז'יסט פונטיין, חלוץ העבר האגדי, ואם יכבוש פעמיים כמו נגד פורטוגל – ישתווה לזינדין זידאן שכבש 31 שערים בנבחרת והוא מדורג במקום השישי בטבלת הכיבושים.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1054911

דשאן לא מזלזל: "שווייץ נבחרת קומפקטית שיש לה פוטנציאל להתקפה מסוכנת מאוד עם האריס ספרוביץ', שרדאן שאקירי ובריל אמבולו", ניתח המאמן. "זה משחק נוקאאוט. עלינו להיות במיטבנו כדי שאנחנו נהיה אלה שנחייך בסיום המשחק ואנחנו חייבים להעריך אותם נכון". המאמן הוסיף: "חם כאן מאוד בבודפשט וליריבות שלנו היה יותר זמן לנוח אבל אנחנו מסתדרים". הטריקלור קיימו את האימון האחרון בחום של 38 מעלות ומחכים לשעות הערב כדי לקיים את האימון המסכם.

הבלם פרנסל קימפמבה אמר: "אנחנו לא רואים את עצמנו כפייבוריטים לזכות בטורניר, יש נבחרות נהדרות, כולן הצליחו להראות את האיכויות שלהן. ניקח את המשחק ברצינות רבה. אנחנו יודעים שהיורו קשה מאוד וכעת זה כמו טורניר חדש, אין מקום לטעויות. ברור שלכולם יש תשוקה וציפייה אך אנחנו גם מאוד מרוכזים ומודעים למה שיקרה". הבלם סיפר שכדי להפחית לחץ הוא לוקד פיקוד יחד עם פול פוגבה ואנטואן גריזמן לגבי המוסיקה בנבחרת. "אנחנו משחקים בקלפים, חלק קוראים או צופים בנטפליקס ומשחקים בפליסטיישן וגם צופים ביריבות שלנו", הוסיף.

שווייץ מגיעה למשחק נטולת לחץ. היא חולמת לחולל סנסציה ולהשוות את ההישג שלה מהיורו הקודם אז העפילה לשמינית הגמר והודחה נגד פולין לאחר דו-קרב פנדלים אכזרי. ב"rsi.ch" המקומי נכתב כי בנבחרת "רוצים לשבור את הקללה" שכן 67 שנים עברו מאז ניצחה במשחק נוקאאוט בטורניר גדול. ההערכות הן כי המאמן ולדימיר פטקוביץ' ישמור על מערך שלושת הבלמים.

שאקירי שירשום את הופעתו ה-95 בנבחרת ימשיך להיות אולי השחקן המסוכן ביותר. לקשר יש שבעה שערים בטורנירים גדולים עד עתה ובמשחק המכריע נגד טורקיה כבש צמד בניצחון 1:3. קווין מבאבו עשוי לחזור לכנף ימין. גם גרניט ג'אקה יפתח. בחוד יעלו האריס ספרוביץ' ובריל אמבולו להם שער אחד כל אחד בטורניר. המאמן פטקוביץ' העדיף שלא להתראיין השבוע. השוער גרגור קובל אמר: "זה ממש נחמד לפגוש יריבה גדולה כמו צרפת, זו חוויה. יש לצרפת איכות רבה, במיוחד בהתקפה. זה יהיה אתגר גדול ואנחנו מצפים לו".

שאקירי. ה'אס' של שווייץ | Naomi Baker/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי