היולמנד: "הראיתי לשחקנים תמונה מוומבלי ואמרתי שנחזור לשם"

מאמן נבחרת דנמרק נזכר במשחק הידידות באוקטובר נגד אנגליה, היריבה בשלב חצי הגמר. הוא הקדיש את הניצחון לאריקסן: "חושבים עליו בכל יום, הוא היה צריך להיות כאן". בריית'וויט ריגש: "מדינה קטנה, חלומות גדולים"

(גודל טקסט)

נבחרת דנמרק איבדה במחזור הפתיחה של היורו את הכוכב הגדול ביותר שלה, כריסטיאן אריקסן, שהתמוטט על כר הדשא. כל זה לא הפריע לה לטפס שלב אחר שלב עד לחצי גמר היורו לראשונה מאז 1992. אתמול (שבת) גברה הנבחרת 1:2 על צ'כיה ברבע הגמר והמשיכה גם לשבור שיאים. במשחק הפתיחה היא לא הצליחה לכבוש אך מאז הבקיעה 11 שערים. אי שם בחודש אוקטובר האחרון, דנמרק גברה 0:1 על אנגליה בוומבלי בזכות של אריקסן בפנדל וביום רביעי היא שוב תגיע לאותו המקום בתקווה להשיג את אותה התוצאה נגד אותה היריבה.

המאמן קספר היולמנד, שחתום על הישג ענק על אף שהוא עדיין לא שנה בתפקיד, זוכר את הערב הזה היטב: "זה קסום. הדבר הראשון שעשיתי כשנפגשתי עם השחקנים היה להראות להם תמונה של וומבלי כשהיינו שם בסתיו (ב-14 באוקטובר ניצחה הנבחרת 0:1 את אנגליה בליגת האומות בזכות שער של אריקסן). אמרתי שאנחנו הולכים לחזור לשם. זה הרגיש כאילו שיחקנו שוב בבית שלנו בדנמרק בגלל התמיכה האדירה של האוהדין, אנחנו אסירי תודה".

הוא כמובן לא שוכח את אריקסן: "כל עולם הכדורגל הבין בשנייה את חשיבות החיים. אני עדיין חושב עליו בכל יום ויום, הוא היה צריך להיות כאן. אנחנו שמחים שהוא שרד. אנחנו נושאים אותו כל הדרך למשחק הזה וכל הדרך לוומבלי. התגובה של הנבחרת למה שקרה הייתה מדהימה. אנחנו אולי הסמל של ערכי הכדורגל. אנחנו פשוט שמחים וגאים שאנחנו פשוט יכולים להזכיר לעצמנו למה אנחנו אוהבים כדורגל ומה הוא יכול לעשות בעולם". היולמנד הוסיף: "לא היה כדורגל ממש יפה היום אבל זה היה קרב פנטסטי. הסוללות שלנו כמעט התרוקנו לחלוטין אך נמצא את הכוחות, להעפיל לחצי גמר היורו זה ענק".

קספר היולמנד | NAOMI BAKER/POOL/AFP via Getty Images

השוער קספר שמייכל: "ידענו שזה יהיה מבחן קשה בטירוף ועמדנו בו כמו נבחרת גדולה עם עוצמות מדהימות. במחצית הראשונה שיחקנו טוב מאוד. לאחר מכן זה נעשה קשה כי השער המצמק המוקדם שלהם הכניס אותנו ללחץ. אבל זה מה שמאפיין קבוצה חזקה – אפשר לשחק טוב, ואפשר גם להילחם כשקשה לץ וללחוץ וזה מה שעשינו".

סימון קר, שבלט במרכז ההגנה, השתווה, אגב, ליון דאל תומאסון במקום השלישי בטבלת שיאני ההופעות עם 112 משחקים. "תודה על התמיכה של כולם, אנחנו כל כך שמחים וגאים. התחנה הבאה: וומבלי!", כתב הבלם בהתלהבות ברשתות החברתיות. "מדינה קטנה, חלומות גדולים, התקרבנו עוד צעד", כתב מרטין בריית'ווייט.

באנגליה שיבחו גם כן: "הקמפיין המרשים והמרגש של דנמרק ממשיך אחרי ניצחון מרשים. הם בתהליך של כתיבת אגדה נוספת בתחרות הזו, כמעט שלושה עשורים אחרי ההישג ב-1992, הרגע הספורטיבי הגדול ביותר במדינה. המשחק מהווה עוד עדות לא רק ליכולת ולאינטיליגנציה הטקטית אלא גם לחיבור שנוצר בעת מצוקה". הכתב שמסקר את דנמרק סיכם: "המחצית השנייה הרגישה ארוכה מאוד, אך היתרון מהמחצית הראשונה הוכיח את עצמו כמספק. דנמרק יודעת לשרוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי