שמייכל עקץ את האנגלים: "זה חזר אי פעם הביתה? זכיתם ביורו?"

קספר שמייכל | LISELOTTE SABROE/Ritzau Scanpix/AFP via Getty Images

שוער נבחרת דנמרק העביר מסר: "אני לא חושב על להרוס להם, אלא איך לשמח את המדינה הקטנה שלנו". המאמן היולמנד: "הלחץ עליהם, הם יצטרכו לשחק ממש טוב כדי לנצח". וגם: הנתון המפתיע באשר למפגשים ביניהן בלונדון

(גודל טקסט)

רבים מתייחסים לנבחרת דנמרק כאנדרדוג של חצי גמר יורו 2020, אך הנבחרת של קספר היולמנד מגיעה ללא פחד למפגש מחר (רביעי, 22:00) נגד נבחרת אנגליה בוומבלי. הסקנדינבים עברו לא מעט בטורניר – במשחק הראשון הם חוו אירוע טראומתי עם כריסטיאן אריקסן שהתמוטט עקב אירוע לבבי והפסידו לפינלנד, במשחק השני הפסידו לבלגיה, אך במחזור הסיום של שלב הבתים הם התפוצצו עם 1:4 על רוסיה וסיימו במקום השני. אחרי שגברו 1:4 על וויילס בשמינית הגמר ו-1:2 על צ'כיה ברבע הגמר, הדנים מגיעים לחצי הגמר לראשונה מאז הזכייה ביורו 1992.

כאמור, מפגש חצי הגמר יהיה סוג של משחק חוץ, לאור העובדה שהמשחק נערך בלונדון לעיני קהל שברובו יהיה מקומי. הדנים יודעים מה מצפה להם, והם שמו לעצמם מטרה לקראת המשחק. "המוטיבציה שלנו היא להשתיק את הקהל, אבל אנחנו יודעים שזה יהיה קשה", סיפר היולמנד, "זה ירגיש כמו משחק חוץ, אבל לדבר הזה יש את הקסם שלו אז אנחנו מצפים לזה. אנחנו שמחים שהקהל חזר למגרשים, אך היינו רוצים שחצי מהאצטדיון היה מלא באוהדים לבושים בצבעים של דנמרק".

היולמנד הודה כי אנגליה כפייבוריטית למפגש: "עקבתי אחריהם במשך תקופה, וראיתי את השינויים שהם עשו, את האסטרטגיה מאחורי שיטת עבודה של סאותג'ייט בקשר לשחקנים צעירים ופיתוח כישרונות. אני מאוד מתרשם מהשחקנים הצעירים שנכנסים לנבחרת וממה שהם עושים. כולנו יודעים שזו נבחרת חזקה שמשחקת בביתה עם המון תמיכה, אך אנחנו מרגישים שאנו במקום טוב. היו לנו כמה חוויות טובות נגדם ואנחנו מאמינם בעצמנו. הם הפייבוריטים, אך הם יצטרכו לשחק ממש טוב אם הם רוצים לנצח אותנו".

שחקני נבחרת דנמרק | STUART FRANKLIN/POOL/AFP via Getty Images

עוד אמר היולמנד לסיכום במסיבת העיתונאים: "אני לא מרגיש שהשחקנים שלי בלחץ. זה דבר טוב לשחק נגד הטובים ביותר, זה מה שאנחנו רוצים ויעזור לנו להשתפר, הן כנבחרת והן כל אחד בעצמו. אנחנו צריכים להגיע בגישה שאנחנו דנמרק ומה שלא יקרה, אנחנו מגיעים לנצח. זה מה שאנחנו רוצים, מה שאנחנו חולמים עליו. נכון שהקהל יעזור להם, אבל הלחץ הוא על האנגלים".

למסיבת עיתונאים התייצבו גם השוער קספר שמייכל והקשר פייר אמיל הויביירג: "חלומו של כל ילד זה לייצג את הנבחרת ולשחק במעמדים גדולים כאלה, זה יהיה רגע עצום עבורנו אחרי מה שעברנו", אמר השוער, "אני לא מאמין שנושפע מהלחץ ונעשה את הכל כדי לא לחשוב על שום דבר אחר חוץ מאשר על המשחק. אנחנו מאוד מכבדים את שחקני נבחרת אנגליה ואת המאמן גארת' סאות'גייט, אבל אנחנו נבחרת מאוד מאוחדת ומיוחדת – ההתמוטטות של כריסטיאן אריקסן לא איחדה אותנו יותר, אלא הראתה לעולם עד כמה אנחנו מחוברים. אני גם לא חושב על להרוס לאנגליה – זו נבחרת שלא זכתה בעבר, הגביע ? אני חושב רק על להביא שמחה עצומה למדינה שלנו".

הויביירג, קשר טוטנהאם, דיבר על חברו בקבוצה ויריבו מחר, הארי קיין: "יהיה משחק מעניין מחר, זה בטוח. הארי קיין הוא מקצוען גם מחוץ למגרש, שחקן כדורגל נפלא ולדעתי הטוב ביותר בעולם בתפקידו, אבל אני בטוח שעם שחקני ההגנה שיש לנו, נוכל להילחם".

קספר היולמנד, קספר שמייכל | HANNAH MCKAY/POOL/AFP via Getty Images

למעשה, לדנים יש מאזן מצוין נגד האנגלים לאחרונה. בששת המפגשים האחרונים בין הנבחרות, אנגליה ניצחה רק פעם אחת, בעוד הדנים ניצחו פעמיים ושלושה מפגשים הסתיימו בתיקו. חצי הגמר מחר יהיה המשחק השלישי בין שתי הנבחרות בטורניר גדול: המפגש הראשון, שנערך ביורו 1992 (טורניר בו הדנים זכו) הסתיים בתיקו מאופס, בעוד המפגש השני, במונדיאל 2002, הסתיים ב-0:3 אנגלי. זו גם הייתה הפעם האחרונה שנבחרת שלושת האריות ניצחה את היריבה הסקנדינבית. עד כה, שתי הנבחרות שיחקו זו מול זו בוומבלי שבע פעמים, כאשר באופן מדהים, כל המפגשים הסתיימו ב-0:1. המארחת יצאה עם ידה על העליונה חמש פעמים, בעוד האורחת ניצחה פעמיים, כולל במפגש האחרון באוקטובר 2020 במסגרת ליגת האומות.

לאור המאזן הנאה, יוסוף פולסן מיהר לצנן את ההתלהבות האנגלית: "הם ינצחו אותנו? זו הדעה של האוהדים ושל התקשורת- לא בהכרח של השחקנים. שיחקנו נגדם פעמיים בליגת האומות וצברנו ארבע נקודות, אז לדעתי זה די מוגזם אם הם עד כדי כך בטוחים שהם ינצחו אותנו". בתקשורת הדנים התייחסו גם כן ליחסי הכוחות, ולהבדלים בין המשחק הקרוב לבין הניצחונות על וויילס וצ'כיה: " דנמרק תהיה האנדרדוג אחרי שהגיעה כפייבוריטית בשמינית הגמר וברבע הגמר. לא נופתע אם הם יתנו לאנגלים לקחת יוזמה לדקות ארוכות. הם ירדו לאחור ויסמכו על הבלמים מהרמה העולמית שיש להם – אנדראס כריסנטסן, סימון קר ויאניק וסטרגארד".

יוסוף פאולסן | DAN MULLAN/POOL/AFP via Getty Images

על פי כל ההערכות, המאמן הדני לא צפוי לערוך שינויים ב-11 לקראת המשחק. קספר שמייכל יפתח בשער, כאשר שלושת הבלמים – כריסטנסן, קר ו-וסטגארד ישחקו לצד המגן הימני ינס לארסן והמגן השמאלי יואקים מיילה. תומאס דלייני, שאמר כי בתחילת הטורניר הנבחרת "שמה לעצמה מטרה להגיע לוומבלי", יפתח לצד פייר הויביירג בקישור. מיקאל דמסגארד, מרטין בריית'ווייט וקספר דולברג צפוים לעלות בהתקפה.

תומאס דלייני חוגג | JONATHAN NACKSTRAND/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי