סאות'גייט השיב לביקורות הקשות: "אני החלטתי מי יבעט בפנדלים"

בבוקר שאחרי ההפסד בגמר, מאמן נבחרת אנגליה התייצב למסיבת עיתונאים, סיפר שימשיך עם שלושת האריות גם בקטאר והבהיר: "מרגיש כאילו נקרעה לי הבטן. סאקה הוכיח שהוא כוכב כדורגל, אין קשר לחוסר ניסיון"

(גודל טקסט)

55 שנה חיכתה אנגליה להגיע לגמר של טורניר גדול, אבל אמש (ראשון) בוומבלי הסתיים עבורה גמר יורו 2020 במפח נפש. לוק שואו כבש את השער המהיר בהיסטוריית משחקי גמר אליפות אירופה, אבל איטליה חזרה למשחק באמצע המחצית השנייה, ה-1:1 נשמר עד תום ההארכה ובסיומו של דו קרב פנדלים הגביע חזר לרומא ולא נשאר לראשונה בהיסטוריה בממלכה.

באנגליה, כמיטב המסורת, הביקורות נגד גארת' סאות'גייט היו קשות במיוחד, בעיקר לאור בחירת חמשת הבועטים של שלושת האריות בדו קרב מהנקודה הלבנה. זה לא רק ששחקני מפתח לא בעטו, אלא שהמאמן הכניס בדקה ה-119 את ג'יידון סאנצ'ו ומרקוס ראשפורד במיוחד לקרב מהנקודה הלבנה והם היו שניים מתוך שלושה שלא הצליחו להכניע את ג'יאנלואיג'י דונארומה, יחד עם בוקאיו סאקה בן ה-19 שהיה הבועט החמישי והאחרון. השלושה אף ספגו קללות גזעניות קשות בעקבות ההחטאות ובאנגליה נפתחה חקירה בנושא.

סאות'גייט התייצב הבוקר למסיבת עיתונאים באמצעות אפליקציית "זום" וסיפר על התחושות בבוקר שאחרי הגמר, 25 שנה אחרי שבעצמו החטיא פנדל גורלי שעלה לאנגליה בהדחה מיורו 1996: "מרגיש כאילו נקרעה לי הבטן הבוקר, אבל גם שמח שהמשכנו להתקדם ואחרי שסיימנו במקום השלישי במונדיאל, הגענו לגמר היורו וזה צעד נוסף בדרך. הקללות שספגו שחקנים הלילה הן בלתי נסלחות, כי הנבחרת הזו היא נקודת אור. אני והצוות נמצאים שם עבור השחקנים, זו נבחרת שעשתה דברים נהדרים ואני יודע שגם 99 אחוז מהציבור נמצא שם עבור השחקנים".

כיצד התקבלה החלטה על רשימת הבועטים: "אני החלטתי מי יבעט, זה לא קשור לשחקנים ואין כאן שום עניין של התנדבות או חשיבות של שחקנים מנוסים. בוקאיו במיוחד הוכיח עד כמה הוא כוכב כדורגל ביורו הזה, הוא הראה המון בגרות והעלה חיוכים על פניהם של כל כך הרבה אנשים. הוא הפך לפופולרי מאוד ואני יודע שכולם תומכים בו וסומכים עליו".

גארת' סאות'גייט מנחם את בוקאיו סאקה | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

הטענות הקשות שהופנו נגדו: "כמאמן, אתה צריך לדעת לקבל ביקורות כאלה. במהלך טורניר אתה מקבל מדי יום מאות החלטות, חלקן טובות וחלקן לא. אתה צריך לקבל יותר החלטות טובות מלא טובות ואני מקבל על עצמי את האחריות ואת הביקורות. אם לא קיבלתי את ההחלטה הנכונה אתמול, אז זה המצב. אני צריך לדעת לחיות עם זה".

סאות'גייט גם אישר כי הוא מתכוון לעמוד על הקווים במונדיאל בקטאר בעוד קצת יותר משנה, אולם סירב להתחייב על הישארותו גם מעבר לכך על אף שבהתאחדות האנגלית אישרו כי ישמחו להאריך את חוזהו עד אחרי יורו 2024: "יש לי חוזה ואני מתכוון לכבד אותו, אבל לא אדבר על מה יכול לקרות מעבר לזה. עברנו חוויה מדהימה ביורו, הגענו רחוק וזה מדהים להוביל את המדינה שלך בדרך כזו. אני מרגיש שגם ביורו הזה המשכנו במגמת ההתקדמות בה אנחנו נמצאים בארבע השנים האחרונות, לסיים במקום השלישי במונדיאל ואז במקום השני ביורו".

ראחים סטרלינג ושחקני נבחרת אנגליה בפנדלים | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

אגב, ג'ק גריליש, אחד מכוכבי אנגליה ששוב עלה מהספסל רק בהארכה ולא זכה לבעוט פנדל, הגיב לביקורת הקשה לפיה הוא פחד לבעוט: "אמרתי שאני רוצה לבעוט!!! לא אתן לאנשים לומר שלא רציתי לבעוט בזמן שאמרתי אחרת. המאמן קיבל החלטות נכונות לכל אורך הטורניר וגם במשחק הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי