"תירגעו, אלקאסר יעשה סדר": בספרד התלהבו מחלוץ ויאריאל

הסקורר עלה מהספסל וירה צמד בזק שהכריע את ה-3:5 של יריבת מכבי ת"א על סיבאספור בליגה האירופית, אך צינן: "מאוכזב שלא כבשתי שלושער". קובו כיכב בבכורה בהרכב: "לא אני קובע מי ישחק, אלא המאמן"

קבוצות: ויאריאל
(גודל טקסט)

ויאריאל איבדה שני כוכבים לפציעות במהלך השבועות האחרונים, אך אם מישהו חשב שפתיחת העונה מוצלחת שלה בליגה הספרדית הגיעה במקרה, אתמול (חמישי) יריבתה של מכבי תל אביב בליגה האירופית הוכיחה אחרת כשהסתדרה ללא ג'רארד מורנו ודני פארחו וניצחה 3:5 את סיבאספור בתום משחק מטורף.

בהיעדרם של הקשר ומלך השערים בעונה הקודמת, מי שלקחו אחריות היו טאקה קובו ופאקו אלקאסר. לא מעט טענו נשמעו לאחרונה בספרד על כך שהיפני לא קיבל מספיק הזדמנויות מאז הצטרפותו ל"צוללת הצהובה", אז אתמול, קובו המושאל מריאל מדריד ניצל את הצבתו בהרכב הפותח של ויאריאל לראשונה והחזיר עם שער ושני בישולים.

אלא שגם היכולת המצוינת של קובו לא הספיקה לקבוצה של אונאי אמרי, ששמטה יתרון כפול במהלך המחצית הראשונה ובהמשך אפשרה לסיבאספור להשוות פעם נוספת ל-3:3. למזלה של ויאריאל, על הספסל היה לה את אלקאסר, שעלה בדקה ה-70 במקומו של קרלוס באקה (שכבש, אך גם החמיץ פנדל) ותוך שמונה דקות בלבד ירה צמד גדול, שהבטיח לקבוצה שלו את הניצחון. "תהיו רגועים, אלקאסר יעשה סדר", הייתה הכותרת ב"מארקה" בסיום המשחק, כאשר בעיתון המזוהה עם ריאל מדריד התלהבו כמובן גם מההצגה של קובו.

כוכבי הניצחון של ויאריאל חוגגים | Aitor Alcalde Colomer/Getty Images

אחרי צמד השערים שהבקיע, בספרד מיהרו לתהות מדוע אלקאסר לא זומן לנבחרת הלאומית בחלון האחרון, אך החלוץ הרגיע: "אני מתרכז בלכבוש שערים בקבוצה שלי ולתרום את גרגיר החול שלי. בתור חלוץ אתה תמיד רוצה לתרום שערים והיום כבשתי שניים, אבל הייתה לי הזדמנות להוסיף את השלישי ואני יוצא בטעם מר על כך שלא השלמתי שלושער", אמר אלקאסר והוסיף על המשחק עצמו: "כשעלינו ל-0:2 היה נדמה שאנחנו שולטים, אך הם השוו תוך שני מהלכים. אחר כך הם איזנו שוב, אבל בישורת האחרונים מצאנו שטחים והכרענו את המשחק. אולי חטאנו קצת ביהירות בגלל ששלטנו, אבל הכי חשוב שהתחלנו את המפעל עם ניצחון".

קובו נשאל על מעט הקרדיט שהוא מקבל מאמרי מתחילת העונה והשיב: "אני לא קובע מי ישחק, המאמן הוא זה שמחליט. כל שחקן רוצה לפתוח בהרכב, הצלחתי לעשות דברים טובים ונראה מה יקרה בהמשך. אני שמח ברמה האישית ורוצה להמשיך להתקדם".

אמרי עצמו סיכם את הניצחון: "קרו המון דברים ב-90 דקות. הם גרמו לנו די הרבה נזק בלי שנתנו להם יותר מדי חופש, אבל הכי חשוב שניצחנו כי המפעל הזה קשה. עוד לפני כן אמרנו שיהיה משחק פתוח וכך היה". על אלקאסר הוסיף המאמן: "רצינו שבאקה יצבור ביטחון. במצב של תיקו, הכנסנו את אלקאסר המנוסה כשחקן מטרה. הוא צריך למצוא אתגרים אישיים וקבוצתיים, כמו כל שחקן. הנבחרת היא אתגר כזה. הוא היה שם בעבר והוכיח שהוא ראוי לחזור. הוא מוכיח את זה במשחק שלו ובשערים שלו. אנחנו צריכים לעזור לו עם יכולת קבוצתית טובה כדי שהוא יצליח".

קובו. הוכיח למאמן שהוא ראוי לקרדיט | David Aliaga/MB Media/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי