זהבי כבש צמד במחצית, פ.ס.וו הפסידה 4:2 לאולימפיאקוס

צפו: הישראלי כבש פעמיים במחצית הראשונה והיה נהדר לפני שהוחלף בדקה ה-84, אך זה לא הספיק לאיינדהובן שהציגה משחק הגנה נוראי והסתבכה לקראת הגומלין בהולנד

(גודל טקסט)

שלב 32 הגדולות בליגה האירופית נפתח הערב (חמישי) עם מבול של משחקים. במשחק המוקדם, דינמו קייב וקלאב ברוז' נפרדו בתיקו 1:1, לאחר מכן, גארת' בייל התפוצץ על וולפסברגר, מנצ'סטר יונייטד פירקה את ריאל סוסידאד בספרד ממופע של ברונו פרננדש, ויאנג בויז השיגה 3:4 פסיכי לחלוטין על יאנג בויז. במקביל, ערן זהבי וקבוצתו ההולנדית, פ.ס.וו איינדהובן, התארחו אצל אולימפיאקוס ביוון לםמשחק שסיפק שישה שערים ודרמה אדירה במחצית הראשונה. כעת (ישיר בערוץ ספורט1) מכבי תל אביב מארחת באצטדיון בלומפילד את שחטאר דונייצק ומנור סולומון.

שתי הקבוצות עלו למשחק כמו מלוע של תותח, ובדקה התשיעית, בוכלאקיס העלה את המארחת ליתרון מבישול נפלא של מתאו לבואנה. 0:1 לאולימפיאקוס. חמש דקות לאחר מכן, הגיעה התגובה של הישראלי. זהבי התנער משחקן הגנה על קצה הרחבה, שלח בעיטה חזקה ושטוחה מ-16 מטרים, הכדור פגע באחד משחקני ההגנה של היוונים והתגלגל לרשת. 1:1, שער ראשון לישראלי.

בדקה ה-37, אולימפיאקוס חזרה ליתרון עם שער אדיר של יאן אמבילה, אך בדקה ה-40, זהבי שוב הגיב. כדור קרן נפלא של פיליפ מקס נחת על ראשו של הישראלי, שהתגנב לרחבה ונגח נגיחה חזקה ומדויקת לפינה הרחוקה. 2:2, צמד לזהבי במחצית. ובזמן שפ.ס.וו חשבה על ההפסקה, עמוק בתוספת הזמן של המחצית, טעות ענקית בהגנה השאירה את אל אראבי פנוי לחלוטין מול מבוגו. החלוץ זרק את השוער בקלות ושלח בעיטה חזקה לרשת חשופה. 2:3 לאולימפיאקוס במחצית.

נגד אולימפיאקוס | ARIS MESSINIS/AFP via Getty Images

במחצית השנייה הקצב נרגע, זהבי היה ללא ספק המצטיין בשורות איינדהובן, אך זה לא הספיק ולמרות שיזם מספר מצבים, לא הצליח לסכן את השער של היוונים. בדקה ה-83, מסוראס ניצל טעות נוספת בהגנה של ההולנדים, הפעם באשמת פיליפ מקס, ושלח בעיטה חזקה מקצה הרחבה היישר לרשת. 2:4 לאולימפיאקוס, שמשיגה יתרון משמעותי לקראת הגומלין בסיום. זהבי הוחלף בדקה ה-84, וזכה לכמה דקות מנוחה לקראת המשחק נגד ויטסה ואלי דסה ביום ראשון (17:40 ערוץ ספורט4).

שערים של ערן זהבי במסגרות אירופאיות

גביע אופ"א: 1
מוקדמות הליגה האירופית: 1
שלב הבתים של ליגת האלופות: 4
שלב הבתים של הליגה האירופית: 7
מוקדמות ליגת האלופות: 12

מהלך המשחק

הישראלי עלה בהתקפה של רוג'ר שמידט לצד דוניל מאלן ומריו גצה, מנגד, אל אראבי, ולבואנה , קאמארה וברומה פתחו בחלק הקדמי של היוונים. בדקה ה-9 כדור חופשי של ואלבואנה הגיע לבוכלאקיס, שניצל בלבול בהגנה ההולנדית ודחק את הכדור לרשת. 0:1 לאולימפיאקוס.

בדקה ה-14, ערן זהבי קיבל כדור מסנגרה על קצה הרחבה, התנער משחקן הגנה, כדרר למרכז הרחבה ושלח בעיטה חזקה ונמוכה שפגעה בשחקן והתגלגלה אל הרשת היוונית. 1:1! שער שלישי לזהבי העונה בליגה האירופית, ו-25 בקריירה במסגרת אירופית.

השער הראשון של זהבי נגד אולימפיאקוס

בדקה ה-37, אולימפיאקוס חזרה ליתרון עם שער אדיר של יאן אמבילה! כדור קפץ לעבר הקשר הצרפתי, ששחרר בעיטה נהדרת מהאוויר לפינה הרחוקה ולא השאיר לשוער שום סיכוי. 1:2 לאולימפיאקוס בדקה ה-37! אחרי שלוש דקות, כדור קרן מושלם של פיליפ מקס נחת היישר על ראשו של זהבי, הישראלי התגנב בערמומיות, הגיע לכדור ונגח מדויק לפינה הרחוקה. צמד נפלא במחצית, 2:2 בין איינדהובן לאולימפיאקוס.

רגע לפני הירידה המחצית, אל אראבי ניצל טעות ענקית בהגנה ההולנדית, זרק בקלות את השוער מבוגו ושלח בעיטה חזקה לרשת החשופה. 2:3 לאולימפיאקוס במחצית מטורפת ביוון.

השער השני של זהבי נגד אולימפיאקוס

מחצית שנייה

אולימפיאקוס ואיינדהובן הורידו הילוך במחצית השנייה. זהבי ללא ספק השחקן הפעיל ביותר אצל ההולנדים. בדקה ה-66, הישראלי היה קרוב להשלים שלושער כשקיבל כדור נהדר על קצה הרחבה והיה פנוי להפליא, אך הבעיטה לא הייתה מוצלחת. שתי דקות לאחר מכן, זהבי שוב ניסה את מזלו, הפעם מחוץ לרחבה אך הכדור פגע בבה והגיע לידיו של השוער.

בדקה ה-82, בניגוד למהלך המשחק ולמרות דקות נהדרות של איינדהובן, כדור רוחב פגע ברגלו של מקס והגיע לרגליו של מסוראס. היווני שלח בעיטה חזקה מחוץ לרחבה וכבש את הרביעי לאולימפיאקוס, 2:4 על איינדהובן, ההולנדים מסתבכים לקראת הגומלין. בדקה ה-84, שמידט עורך חילוף כפול ומוציא את ערן זהבי מהמשחק, דקות מנוחה יקרות לישראלי שיפגוש ביום ראשון את ויטסה ואלי דסה. 2:4 לאולימפיאקוס בסיום.

זהבי חוגג. צמד לא הספיק | Photo Pestige/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי