היורש של ראמוס: פאו טורס מוכן למשחק חייו, אולי דווקא מול קבוצתו הבאה

פאו טורס | David Ramos/Getty Images

פאו טורס ינסה להוביל את ויאריאל לניצחון על מנצ'סטר יונייטד ולזכייה בתואר משמעותי ראשון בתולדותיה (החל מ-21:50 בספורט1), בתקווה שכך תיסלל דרכו לשדים האדומים, לברצלונה או אולי לריאל מדריד

(גודל טקסט)

לליברפול וצ'לסי היה פרננדו טורס. מנצ'סטר סיטי קנתה לפני שנה את פראן טורס, והנער עשה עונת בכורה לא רעה בכלל. עכשיו גם מנצ'סטר יונייטד רוצה טורס משלה, אבל לעורף. גם אם ויקטור לינדלוף סיים עונה מעודדת מאוד, מסומן פאו טורס בן ה-24 כשותף חלומי עבור הארי מגוויר במרכז ההגנה.

העסק פשוט – בחוזה עליו חתום הבלם בן ה-24 עם ויאריאל הוכנס סעיף שחרור סביר במונחי השוק הנוכחי בגובה 50 מיליון יורו, ולפי הדיווחים בממלכה הוא מעוניין להצטרף לשדים האדומים. אם ישולם הסכום, אם כך, יעשה טורס את דרכו לאולד טראפורד בקיץ, אחרי אליפות אירופה. ואם כך יהיה, הרי שגמר הליגה האירופית יהיה משחקו האחרון במדי מועדונו הביתי – דווקא נגד קבוצתו לעתיד, כאשר הערב (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט1) יונייטד ו-ויאריאל ייפגשו לקרב לוהט על התואר.

ההגדרה "מועדון ביתי" אינה מוגזמת במקרה של פאו טורס, כי ויאריאל היא בית עבורו במלוא מובן המילה. הוא נולד בעיר, פרבר ולנסיה צנוע של כ-50 אלף תושבים, ב-1997 – בדיוק השנה בה רכש פרננדו רויג את השליטה בקבוצה המקומית. ההשקעה הגדולה וניהול המקצועי של הנשיא אפשרו לוויאריאל לעלות לראשונה בהיסטוריה לליגה הבכירה ולתקוע בה יתד. ההתלהבות הייתה עצומה, וגם האקדמיה זכתה לתקציבי עתק בהשוואה לעבר.

פאו טורס | David Ramos/Getty Images

פאו הצטרף אליה כבר בגיל 5, ובמהרה התבלט כאחד החניכים המוכשרים. הוא גם הפך, באופן טבעי, לאוהד שרוף של הקבוצה מאז שהוא זוכר את עצמו. הוא היה בעננים כאשר הצוללת הצהובה סיימה במקום השלישי ב-2005, ודייגו פורלאן הוכתר למלך שערי הליגה הספרדית. הוא בכה כאשר פנדל מוחמץ של חואן רומן ריקלמה מול ארסנל מנע מוויאריאל העפלה סנסציונית לגמר ליגת האלופות ב-2006. הוא מזדהה עם המועדון באופן אבסולוטי, וגאה מאוד לייצג אותו. כעת יש לו הזדמנות להיות שותף לזכיה בתואר המשמעותי הראשון בתולדות ויאריאל. יהיה זה ערב מכונן עבור כל שחקני הסגל, אך מבחינת פאו טורס הוא חשוב פי מיליון. זהו משחק חייו.

גם במועדון גאים בו מאוד. הם מעריצים את הנער שצמח מלמטה והתכבד להיות יליד ויאריאל הראשון בסגל נבחרת ספרד. את הבכורה הוא ערך בנובמבר 2019, כאשר החליף באופן סמלי מאוד את סרחיו ראמוס במהלך המחצית השנייה במשחק קליל מול מלטה – והבקיע מיד, אחרי 59 שניות בלבד על הדשא. בחלוף שנה, הוא כבר ביסס את עצמו כבאנקר לצדו של קפטן ריאל מדריד הוותיק במשחקי ליגת האומות, והיה שותף, בין היתר, לניצחון 0:6 המפואר על גרמניה. בששת המשחקים בהם פתח בהרכב, ספגו הספרדים שלושה שערים בלבד.

שיתוף הפעולה עם ראמוס מזכיר במידה לא מבוטלת את ההבנה ההדדית המצוינת עם ראול אלביול במדי הצוללת הצהובה. אלביול, שהיה חלק מסגל ספרד בזכיות ביורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012, הוא שחקן פיזי מאוד שנהנה להיכנס למאבקים צמודים עם חלוצים. כיום הוא כבר בן 35, אבל ויאריאל נהנית מאוד משירותיו בשנתיים האחרונות. כאשר הוחתם הבלם המנוסה בקיץ 2019, בדיוק חזר פאו טורס מעונת השאלה מוצלחת במלאגה. אחרי שהתחשל בליגה השנייה, הוא מצא באלביול פרטנר מושלם ומורה דרך, כי הם משלימים זה את זה. הכוכב הצעיר מתקל פחות, אך אלגנטי הרבה יותר. הוא ניחן בראיית משחק משובחת, מחפה על שותפו בזכות מיקום נכון, וגם אוהב מאוד לבנות את המשחק מאחור עם מסירות מדויקות. ג'רארד פיקה היווה עבורו תמיד מודל לחיקוי.

פאו טורס במדי נבחרת ספרד | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

ההכרה הגיעה אליו במהירות. עד לפני שנתיים, מעטים בספרד שמעו עליו, אבל כבר בעונה שעברה הוא ביסס את מעמדו כאחד הבלמים האיכותיים ביותר בליגה. העונה הוא כבר השתדרג למעמד של מנהיג פוטנציאלי בנבחרת – קל וחומר אחרי ניפויו המפתיע של ראמוס מהסגל ליורו 2020. לפתע, הפך פאו טורס לבלם המנוסה והמוביל של המאמן לואיס אנריקה, וסביבו תיבנה ההגנה. לצדו ישחק כנראה אמריק לאפורט הצרפתי שקיבל זה עתה אזרחות ספרדית וטרם הספיק לערוך בכורה, כאשר שני הבלמים הנוספים בסגל מיעטו לשחק העונה בפרמיירליג – אריק גרסיה ממנצ'סטר סיטי ודייגו יורנטה מלידס יונייטד.

פרשנים כבר רואים בו כוכב מוכח, ופאו טורס הפך לאחד השמות הלוהטים ביותר בשוק בזכות העונה המזהירה בליגה הספרדית ובליגה האירופית. מאמן ויאריאל אונאי אמרי העיר: "אנחנו תמיד גאים כאשר קבוצות גדולות מגלות עניין בשחקנים שלנו, וזה נכון במיוחד לגבי פאו טורס, כי הוא צמח כאן. אם הוא יעזוב את המועדון שגידל אותו, הוא חייב ללכת לברצלונה או לריאל מדריד".

ואכן, שתי הענקיות רוצות אותו מאוד. בארסה זקוקה נואשות לבלמים צעירים איכותיים, וכך גם ריאל שמחפשת יורש לראמוס ולרפאל וראן שקרוב לעזיבה. האופציות האלה עשויות להיות רלוונטיות מבחינת טורס, אבל נכון לעכשיו נתפסת מנצ'סטר יונייטד כמובילה במרוץ. היא יציבה יותר כלכלית לעומת ריאל ובארסה מוכות החובות, ומסוגלת להרשות לעצמה לשלם את סעיף השחרור של "פיקה החדש".

אז בגמר הליגה האירופית בגדנסק יהיו לבלם שתי מטרות – לנצח כדי להביא תואר היסטורי למועדונו האהוב, וגם לשווק את עצמו לרוכשת הפוטנציאלית. גם למנצ'סטר יונייטד יהיו שתי מטרות – להבקיע נגד הקבוצה של פאו טורס ולנצח אותה, אך על הדרך גם לבחון מקרוב אם כדאי להשקיע בו 50 מיליון יורו.

פאו טורס, סרחיו ראמוס | Fran Santiago/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי