פליק: "אשמח אם לבה יכבוש צמד ויזכה בפרס". דאבור יחזור ל-11

רביעי בגרמניה: באיירן רוצה לחזור לנצח מול וולפסבורג אחרי שתי תוצאות תיקו. המאמן שהחמיא לפולני העביר מסר לסאנה: "עליו להשתפר, הוא מבין את זה". גורצקה ייעדר. החלוץ ישוב להרכב הופנהיים שתפגוש את לייפציג

(גודל טקסט)

הבונדסליגה, כהרגלה, לפחות בשלבים הראשונים של העונה – רותחת. המחזור ה-12 ייצא לדרך כבר הערב (שלישי) עם ארבעה משחקים ומחר יושלם המחזור עם משחקיהן של המוליכות. בין באייר לברקוזן, המוליכה הגאה, ללייפציג השלישית בטבלה – מפרידה נקודה בלבד.

באיירן מינכן – וולפסבורג (21:30, שידור ישיר בספורט4)

אלופת אירופה לא רגילה לא לנצח פעמיים ברציפות בליגה, זה לא קרה לה מאז דצמבר שעבר. בסך הכל, קשה לפספס את הירידה בכושרה של באיירן מינכן שניצחה רק פעמיים בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אישר האנזי פליק את היעדרותו של לאון גורצקה. מנגד, הגיעו חדשות טובות, שכן בגרמניה מדווחים שג'ושוע קימיך עתיד לחזור לסגל כבר ביום שבת למשחק נגד באייר לברקוזן אם הכל יתנהל כשורה.

פליק התייחס לרוברט לבנדובסקי שעשוי לזכות בפרס "דה בסט" ביום חמישי הקרוב, אחרי שכבר נבחר לשחקן השנה על ידי "טוטוספורט" האיטלקי: "נשמח אם לפניכן הוא יכבוש שער או שניים", אמר בחיוך. "אין מי שראוי לזכות בתואר יותר ממנו. אנחנו מחזיקים לו אצבעות". ברמה האישית אמר: "פרס המאמן הטוב ביותר הוא ממש משני מבחינתי".

על קשרי הכנף: "כשקינגסלי קומאן נהנה מכדורגל, יש לו איכות מדהימה. יש לו אופי טוב והוא פתוח להקשיב. הוא תמיד שם בשביל חבריו לקבוצה. הוא ראוי לשבחים שהוא מקבל. לירוי? (סאנה) הוא רואה את הדברים כמוני. עליו להשתפר אך אנחנו מאמינים בו וניתן לו את הזמן הדרוש לכך. ברור שהוא עבר פציעה קשה, הגיע לקבוצה חדשה, נפצע שוב. זה לא קל".

הבווארים ניצחו בכל חמשת משחקי הליגה האחרונים נגד וולפסבורג, כולל 0:6 ענק בעונת 2018/19. הפעם האחרונה בה וולפסבורג ניצחה את האלופה במסגרת הליגה הייתה בינואר 2015.

ובכל זאת, הקבוצה של אוליבגר גלסנר היא היחידה יחד עם באייר לברקוזן שלא הפסידה העונה והיא בכושר מצוין עם חמישה ניצחונות משבעת המשחקים האחרונים, מה שהקפיץ אותה למקום הרביעי בטבלה.
ואוט וחהורסט, שכבש העונה תשעה שערי ליגה, שלישי רק ללבנדובסקי (13) וארלינג הולאנד (עשרה) – ינסה למצוא את הרשת של מנואל נוייר שספג העונה כבר 17 שערים.

לירוי סאנה | Roland Krivec/DeFodi Images via Getty Images

הופנהיים – לייפציג (21:30, שידור ישיר בספורט3)

הקבוצה של מואנס דאבור חולמת על משחק גדול כפי שהציגה ב-1:4 על באיירן מינכן בחודש ספטמבר. הבעיה – מאז היא ניצחה רק פעם אחת בלבד בתשעה משחקים והובסה 4:1 על ידי באייר לברקוזן במשחק האחרון. הופנהיים רחוק חמש נקודות מהמקום השישי המוליך לאירופה.

פלוריאן גריליש וסטפן פוש שהורחקו במהלך ההפסד האחרון, ייעדרו וכך גם הקשר דניס גייגר שמרצה את המשחק האחרון מההשעייה שספג. מואנס דאבור, ששותף ל-13 דקות בלבד בחודש האחרו – נותר על הספסל בשני המשחקים האחרונים בין היתר – יחזור להרכב על פי ההערכות לצדו של אנדריי קראמריץ' שלא כבש בשלושת המשחקים האחרונים אך יש לו כבר שבעה במסגרת הבונדסליגה.

מואנס דאבור | Harry Langer/DeFodi Images via Getty Images

האורחת, מצידה, בתקופה טובה, מציגה את ההגנה הטובה בליגה עם תשעה שערי חובה בלבד. המאמן יוליאן נגלסמן ימשיך לבצע רוטציות בחלק הקדמי. כריסטופר אנקונקו שהבריא מהפציעה עשוי להשתלב בהרכב על חשבונו של ג'וסטין קלייברט וגם אמיל פרסוברג שהבריק נגד באיירן אך פתח על הספסל במשחק האחרון, נמצא בתמונת ה-11.

קלן – באייר לברקוזן (21:30)

הקבוצה של פטר בוס כבשה את הפסגה בזכות ה-1:4 על הופנהיים אחרי למעלה מ-2,000 ימים. היא מגיעה למגרשה של קלן פייבוריטית ברורה מצד אחד, אך עם סגל קצר מצד שני כאשר הפצועים עדיין לא התאוששו. קרם דמירביי עדיין לא התאושש מהקורונה וגם סוון בנדר, פאוליניו, סנטיאגו אריאס וצ'ארלס ארגוניז ייעדרו. לוקאס אלריו מתחרה עם פטריק שיר על המקום בחוד. כמו כן, לברקוזן הפסידה בשני ביקוריה האחרונים בקלן וניצחה שם רק פעם אחת בחמשת משחקיה האחרונים.

המארחת רשמה ניצחון מפתיע במיוחד 1:2 על בורוסיה דורטמונד לפני כשבועיים וחצי ופיתחה מומנטום נהדר עם שבע נקודות מתשע האחרונות מה שהקפיץ אותה מעל לקו האדום למקום ה-15. הקשר ההתקפי אונדריי דודה יחמיץ את המשחק בשל הכרטיס האדום שספג בניצחון 0:1 על מיינץ.

פטר בוס ושחקני באייר לברקוזן | Lars Baron/Getty Images

במשחקים נוספים: שאלקה, האחרונה בטבלה והיחידה שטרם ניצחה העונה בליגה (רחוקה כבר שש נקודות מהקו האדום), תארח את פרייבורג מהמקום ה-14; ארמניה בילפלד מהמקום ה-16 בטבלה תפגוש את אאוגסבורג העשירית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי