סערה סביב לירוי סאנה בגרמניה: "בגלל זה פפ ויתר עליו"

הכוכב של באיירן נכנס בדקה ה-32 והוחלף בדקה ה-68, פליק טוען: "לא הייתה דרך אחרת". מולר תומך: "בקרוב נדבר עליו אחרת, הוא קרוב לפריצה". מתיאוס תקף: "הוא לא משחק הגנה"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

אלופת אירופה, באיירן מינכן השיגה אמש (שבת) ניצחון 1:2 בשיניים במשחק העונה נגד באייר לברקוזן, בעיקר בזכות צמד נהדר של רוברט לבנדובסקי, שסגר שבוע מושלם עם זכייה בפרס THE BEST של פיפא, ושני צמדים רצופים שהעלו את מאזנו בבונדסליגה ל-253 שערים.

אך מי שתפס את כל הכותרות הבוקר בבבוואריה, הוא לירוי סאנה, הכוכב שהגיע ממנצ'סטר סיטי לאלופת גרמניה בקיץ תמורת 50 מיליון יורו, הפך לחלק זניח במכונה המשומנת של האנזי פליק, ואמש היה הרגע המביך ביותר כנראה.

סאנה נכנס אמש כמחליף בדקה ה-32, במקומו של קינגסלי קומאן שנפצע ובפיגור 1:0. לבנדובסקי השווה לפני המחצית, אך פליק לא היה מרוצה מהיכולת של קבוצתו במחצית השנייה וסאנה הוחלף כבר בדקה ה-68, ומי שתפס את מקומו היה ג'אמל מוסיאלה. ההחלטה גרמה להרמת גבות בגרמניה, אבל פליק מרגיש שלא הייתה לו דרך אחרת

פליק טוען: "לא הייתה דרך אחרת" | Lukas Barth-Tuttas – Pool/Getty Images

"כשאנחנו עושים חילופים, אנחנו מתאימים את עצמנו למצב. זה לא היה עונש. אם ראיתם את המחצית השנייה, מולר היה הכרחי וחשוב לשיטה שלנו, גנאברי התחמם ולכן החלפתי את סאנה. הייתי חייב לעשות את זה כי לא הייתה דרך אחרת. כמובן שההצלחה של הקבוצה יותר חשובה מהצלחה של יחידים, ואנחנו תומכים בלירוי בכל דרך אפשרית".

נזכיר כי רק בחודש שעבר, פליק יצא נגד סאנה בפומבי ופקפק בהשקעה שלו במשחק נגד רד בול זלצבורג בליגת האלופות: "אנחנו מרוצים ממנו, אבל חשוב שהוא ייתן 100% כשהוא פותח את המשחק. אנחנו עובדים איתו על זה". אמר אז.

למרות זאת, כוכבי באיירן יצאו להגנתו של סאנה. מולר אמר לאחר המשחק: "להאנזי היו את הסיבות שלו. באופן אישי, אני מאוד נהנה לשחק עם לירוי ואני חושב שברגע שהוא נכנס למשחק שיחקנו יותר טוב בהתקפה. אני חושב שבקרוב מאוד כולנו נדבר עליו בדרך אחרת. הוא מאוד קרוב לפריצה". אמר הקשר האגדי. "הוא לא צריך להיות מתוסכל מזה אלא לקבל מוטיבציה. זה לא עוזר לו שאנחנו מתקשים כקבוצה כרגע".

לבנדובסקי חוגג שער ניצחון. יצא להגנת סאנה | Alexander Scheuber/Bundesliga/Bundesliga Collection via Getty Images

גם רוברט לבנ'גול'סקי תמך: "הוא צריך עוד זמן. אני בטוח שבשנה הבאה הוא יראה את האיכויות שלו. אני מחזיק בשבילו אצבעות, הוא בחור נפלא. הוא זקוק לפגרה קצרה והוא יוכל להרוויח ממנה המון לקראת המשך העונה".

מנגד, כלי התקשורת בגרמניה היו קצת פחות עדינים עם סאנה. לותר מתיאוס אמר ל'בילד' הגרמני נכתב: "הוא חייב להתרגל למערכת והשיטה של באיירן, לקצב הגבוה והאגרסיבי. הוא מתקשה בהגנה בכל מקרה, הוא חייב לעבוד על זה. זו כנראה הסיבה שבגללה פפ ויתר עליו, הוא לא משחק הגנה כפי שכולם מצפים". אמר שחקן העבר.

מתיאוס עם פפ: "בגלל זה הוא ויתר עליו" | FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images

באיירן יצאה לפגרת חורף קצרה מהמקום הראשון בפער של שתי נקודות מלברקוזן ושמונה נקודות מבורוסיה דורטמונד. היא תחזור למגרשים ב-3 בינואר, כשתפגוש את מיינץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי