מהפך ו-1:3 לדורטמונד, לייפציג ניצחה את לברקוזן

אחרי שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון, הצהובים-שחורים חגגו נגד אאוגסבורג. רויס סידר לדילייני את השוויון, סאנצ'ו ועצמי של אודוקאי מחקו יתרון של האן. אנקונקו העניק לקבוצה של נגלסמן 0:1 על שחקניו של בוס

(גודל טקסט)

מלבד המשחק המרתק בין באיירן מינכן להופנהיים של מואנס דאבור, המחזור ה-19 בבונדסליגה הגרמנית נמשך הערב (שבת) עם מספר משחקים מסקרנים. בורוסיה דורטמונד התאוששה מרצף ההפסדים עם 1:3 על אאוגסבורג, כאשר במקביל מנשנגלדבאך ואוניון ברלין נפרדו ב-1:1. בנוסף, פרנקפורט ניצחה 1:3 את הרטה ברלין, בעוד ורדר ברמן ושאלקה סיימו ב-1:1. בקרב הצמרת שנעל את הערב, ר.ב לייפציג השיגה 0:1 חשוב על באייר לברקוזן.

דורטמונד – אאוגסבורג 1:3

אחרי שלושה משחקים רעים, הכוללים הפסדים מאכזבים לגלדבאך ולברקוזן, דורטמונד חזרה הערב לחייך אחרי מהפך וניצחון חשוב נגד אאוגסבורג. הקפטן מרקו רויס ציין הערב את משחקו ה-200 במדי הצהובים-שחורים ובהחלט היה חלק מרכזי בהתמודדות הערב. אל מול יציעים ריקים ב"זיגנל אידונה פארק" המפורסם, האורחת הייתה הראשונה לעלות על לוח התוצאות כאשר אנדרה האן כבש בדקה העשירית.

דורטמונד לא נלחצה, המשיכה בלחץ המפורסם ובדקה ה-21 גם זכתה לכדור עונשין מ-11 מטרים, אך ארלינג הולאנד בעט למשקוף ולמעשה החמיץ פנדל ראשון בקריירה. חמש דקות בלבד חלפו מההחמצה של הנורבגי, ורויס סידר לתומאס דילייני נגיחה ממצב נוח והדני קבע שוויון במשחק.

במחצית השנייה, שום דבר לא עצר את המקומיים בדרך לניצחון. בדקה ה-63 רפאל גררו סיפק בישול נהדר לעברו של ג'יידון סאנצ'ו שהשלים את המהפך עם שערו השלישי העונה. הניצחון הובטח סופית בדקה ה-75 כאשר פליקס אודוקאי כבש שער עצמי ולמעשה חתם את המשחק.

רויס וסאנצ'ו חוגגים. דורטמונד חזרה לחייך | Sascha Steinbach – Pool/Getty Images

ר.ב לייפציג – באייר לברקוזן 0:1

שתי הקבוצות שהיו צמודות לבאיירן מינכן בחלק העליון של הטבלה, והגיעו אחרי הפסדים מאכזבים במחזור הקודם, נפגשו ברד בול ארנה ובתום 90 הדקות, רק החבורה של יוליאן נגלסמן יצאה מרוצה. לייפציג שמרה על פער של שבע נקודות מהאלופה, הפרש שאמנם יהיה לה לא פשוט בכלל למחוק, אך היא תתנחם בכך שחזרה למסלול הניצחונות. לברקוזן, מנגד, רשמה הפסד רביעי בששת המחזורים האחרונים ואיבדה את המקום השלישי לפרנקפורט.

בדקה ה-51, כריסטופר אנקונקו חיפש את השער של לוקאס הרדצקי ונבלם על ידי ההגנה בניסיון הראשון, אך את הכדור החוזר הוא ירה בין ארבעה שחקנים יריבים ישירות לפינה העליונה, כדי להבקיע את שער הניצחון לזכות המארחת.

אנקונקו חוגג עם אופמקאנו | Mario Hommes/DeFodi Images via Getty Images

אוניון ברלין – מנשנגלדבאך 1:1

מצד אחד, הקבוצה של מרקו רוזה נמצאת בתקופה נהדרת מבחינתה, כאשר היא בלתי מנוצחת בחמשת המחזורים האחרונים בליגה, כולל 2:4 מרשים על דורטמונד במשחק האחרון. מן העבר השני, אוניון התברגה העונה בין קבוצות הצמרת, אך הגיעה למשחק היום אחרי שני הפסדים מאכזבים נגד לייפציג ואאוגסבורג.

שלוש נקודות בלבד הפרידו בין הקבוצות לפני שריקת הפתיחה והמשחק שנערך הערב בברלין היה צמוד בכל דקותיו. רובין קנוכה היה הראשון למצוא את הרשת לאחר כחצי שעה של כדורגל ועזר למארחת לרדת להפסקה ביתרון. לחצי השני גלדבאך עלתה כבר יותר חדה, ובדקה ה-59 אלסאן פלאה איזן בין הצדדים וקבע חלוקת נקודות צודקת.

חלוקת נקודות בין אוניון לגלדבאך | Pool/Filip Singer – Pool/Getty Images

איינרכט פרנקפורט – הרטה ברלין 1:3

המארחת שנתנה חמישייה במחזור שעבר לארמיניה בילפלד חזרה לביתה והצליחה להמשיך במומנטום החיובי בדרך למקום השלישי בטבלה, אך זה הלך קשה יותר הפעם מול היריבה העיקשת ממרכז הטבלה. הרטה עלתה ליתרון מוקדם משערו של קשישטוף פיונטק שחגג את שערו החמישי העונה בגרמניה, אך היתרון החזיק דקה בלבדלפני שאנדרה סילבה הנהדר המשיך ביכולת הפנומנלית שלו וקבע שוויון.

כשנדמה היה שהקבוצות הולכות לחלוקת נקודות הוגנת בקומברצבנק ארנה של פרנקפורט, מרטין הינטרגר האוסטרי קבע 1:2 לפרנקפורט בדקה ה-85. סילבה השלים צמד בתוספת הזמן של המשחק והעלה את קבוצתו זמנית למקום השלישי.

סילבה חוגג. פרנקפורט במקום השלישי | Alex Grimm/Getty Images

שאלקה – ורדר ברמן 1:1

נועלת הטבלה קיוותה לרשום ניצחון נדיר ושני העונה בלבד בליגה, אך כשלה בדקות הסיום וחוזרת עם נקודה בלבד שלא עוזרת לה במאבקי ההישרדות. למרות שקלאס יאן הונטלאר חזר לעונת פרישה מאייאקס וערך בכורה מחודשת בקבוצה, דווקא קשרה האחורי של הכחולים, עומר מסקרל הספרדי רשם את שערו הראשון העונה והעניק תקוות מחודשות בשאלקה.

לצערם של הונטלאר ומסקרל, הקבוצה שלהם לא הצליחה לעמוד בלחץ של ברמן, ספגה מרגליו של קווין מולד, ואף כמעט והפסידה את המשחק משער שספגה בדקה ה-95, אך ה-VAR התערב, קבע חלוקת נקודות והמרחק מחוף מבטחים הולך ומתרחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי