בבאיירן מצפים לשיא של לבנדובסקי, פליק אישר שיאמן את הנבחרת

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | Alexander Scheuber/Bundesliga /

האלופה תארח את אאוגסבורג בשבת (16:20, ישיר בספורט3), הפולני זקוק לשער כדי לשבור את שיא הכיבושים לעונה של גרד מולר. המאמן הודיע כי יחליף את לב, רומניגה הצהיר: "לבנדובסקי לא למכירה". ווינאלדום יגיע?

(גודל טקסט)

המחזור ה-34 והאחרון העונה בליגה הגרמנית יתקיים מחר (שבת), כשבמוקד הניסיון של רוברט לבנדובסקי לשבור את שיא הכיבושים לעונה של גרד מולר. בנוסף, יתקיימו מספר משחקים נוספים בתחתית שישפיעו על זהות היורדת השנייה לצד שאלקה ועל זהות הקבוצה שתלך למשחקי המבחן, כשבמאבק נמצאות כעת ארמיניה בילפלד, ורדן ברמן וקלן.

באיירן מינכן – אאוגסבורג (16:20, ספורט3)

לאחר שכבר הבטיחה את הזכייה באליפות, תשומת הלב של באיירן מינכן מוקדשת לרוברט לבנדובסקי, שזקוק לשער אחד כדי לשבור את שיא הכיבושים לעונה. במחזור שעבר נגד פרייבורג, החלוץ הפולני כבש מהנקודה הלבנה והגיע ל-40 שערים, ובכך השתווה לשיא שקבע גרד מולר בעונת 1971/72. בנוסף, לבנדובסקי יהפוך מחר לשני בהיסטוריה (אחרי גרד מולר) שזוכה שלוש עונות ברציפות בתואר מלך השערים. המשחק בשבת יהווה יום מרגש גם עבור האנזי פליק, שיעזוב את המועדון אחרי כעונה וחצי. כמוהו, גם ג'רום בואטנג, דויד אלאבה וחאבי מרטינס יערכו הופעות פרידה, והמאמן אישר כי השלושה יפתחו בהרכב.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, פליק אישר כי יחליף את יואכים לב כמאמן נבחרת גרמניה: "דיברתי עם ההתאחדות. כולם יודעים מה אני מרגיש לגבי הנבחרת. יש דברים קטנים שצריך לסגור, ואם נגיע להסכמות, יהיה אפשר להכריז על המינוי באופן רשמי". המאמן שעוזב את באיירן שימש כעוזר המאמן של לב מ-2006 ועד לזכייה במונדיאל 2014, כאשר לאחר מכן היה המנהל הספורטיבי בהתאחדות עד 2017.

האנזי פליק | Mohamed Farag – FIFA/FIFA via Getty Images

בינתיים, רוברט לבנדובסקי מעורר עניין במספר קבוצות גדולות ברחבי אירופה, ביניהן מנצ'סטר סיטי וצ'לסי, אך יו"ר המועדון, קרל היינץ רומניגה, פסל אפשרות שהשחקן יעזוב את בוואריה: "ברור שהוא לא למכירה. הוא לא יימכר, ופיני זהבי (הסוכן שלו) יודע את זה. מי היה מוכר חלוץ שכובש 60 שערים בעונה, ושבגיל 32 הוא השחקן הטוב בעולם?".

וממי שעלול לעזוב למי שעשוי להגיע: על פי דיווח ב"ספורט1" הגרמני, באיירן נמצאת בשיחות מתקדמות עם ג'ורג'יניו ווינאלדום שמסיים חוזה בליברפול. קשר נבחרת הולנד היה על הכוונת של אלופת גרמניה עוד בעונה שעברה, ובבאיירן אף ניסו להכלילו בעסקה ששלחה את טיאגו אלקנטרה מהאליאנץ ארנה לאנפילד. בזמנו, ההולנדי העדיף לעבור לברצלונה, אך כעת המעבר לספרד נמצא בספק רב, וייתכן שבן ה-30 ינחת בגרמניה. הבווארים מעוניינים לעבות את מרכז השדה שלהם, אך התקציב שלהם מוגבל עקב הכסף הרב שהשקיעו ביוליאן נגסלמן ובדאיו אופאמקנו מר.ב. לייפציג. במצב הנוכחי, החתמה של שחקן חופשי בקליבר של ווינאלדום יהווה חיזוק משמעותי.

ג'ורג'יניו ויינאלדום | Fran Santiago/Getty Images

ורדר ברמן – מנשנגלדבאך (16:20, ישיר בספורט2)

הירוקים הסתבכו משמעותית במאבקי התחתית לאור העובדה שצברו נקודה אחת בלבד מאז ה-10 במרץ, וכעת הם מדורגים במקום ה-16 המוביל למשחקי המבחן. בתגובה, הם פיטרו את המאמן פלוריאן קוהפלדט ומינו לקראת מחזור הסיום את תומאס שאף, שבעבר הוביל את הקבוצה להישגים רבים, כולל זכייה בדאבל היסטורי ב-2004.

במאזן של ברמן 31 נקודות, כאשר מקום אחד ונקודה אחת מעליהם נמצאת ארמיניה בילפלד, שתהיה תלויה בעצמה במשחק החוץ נגד שטוטגרט. קלן נמצאת מתחת לקו האדום עם 30 נקודות, אך היא תפגוש מחר בביתה את שאלקה, שמזמן ירדה לליגת המשנה. בעונה שעברה, ברמן ניצלה בעור שיניה במשחקי המבחן נגד היידנהיים. האם הפעם הקבוצה שזכתה בארבע אליפויות תרד ליגה אחרי 40 שנה?

שחקני ורדר ברמן מאוכזבים | Martin Rose/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי