שלישי בספורט4: באיירן ודורטמונד בקרב על התואר הראשון של העונה

האלופה, שלא ניצחה אף משחק מתחילת ההכנה עד כה, תתארח אצל מחזיקת הגביע (21:20). נגלסמן ורוזה יוכלו לזכות בתואר ראשון, מאמן הבווארים: "רוצים לנצח סוף סוף". פבאר והרננדס ייעדרו, מכת פציעות בהגנת המארחת

(גודל טקסט)

לאחר שבשנתיים האחרונות בורוסיה דורטמונד הופיעה במשחק הסופר-קאפ הגרמני רק בזכות היותה סגנית האלופה, מחר (שלישי ב-21:20, שידור ישיר בספורט4) היא תפגוש את באיירן מינכן בתור מחזיקת הגביע כשהשתיים תילחמנה על התואר הראשון של עונת 2021/22 במשחק שייערך בזיגנל אידונה פארק.

ב-2019 הצהובים-שחורים גברו בביתם 0:2 על האלופה, שנקמה אשתקד עם 2:3 באליאנץ ארנה בתום משחק אדיר. המפגש מחר יהיה התשיעי בין הקבוצות במסגרת הסופר-קאפ הגרמני, כשכל קבוצה ניצחה בארבעה מתוך שמונת הקודמים. הן הבווארים והן סגנית האלופה החליפו מאמן בקיץ האחרון ומי שיזכה מחר בגביע, בין אם יהיה זה יוליאן נגלסמן או מרקו רוזה, ירשום ברזומה שלו תואר משמעותי ראשון בקריירה.

באיירן, שלא ניצחה ולו אחד מארבעת משחקי ההכנה שלה ואף מעדה כבר במחזור פתיחת הבונדסליגה ביום שישי האחרון עם 1:1 מול מנשנגלדבאך, תחסר את בנג'מין פבאר ולוקה הרננדס הפצועים שיחזרו רק לאחר פגרת הנבחרות בחודש הבא, כשגם קורנטין טוליסו החולה צפוי להיעדר, אך החלטה סופית לגביו עוד לא התקבלה.

נגלסמן ערך היום את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק ואמר: "יהיה נחמד אם נזכה בתואר ראשון בניצחון הראשון. זה משחק חשוב נגד יריבה שפתחה מצוין את הליגה וכמובן שנרצה סוף סוף לנצח". המאמן התייחס גם למותו של אגדת המועדון בפרט והכדורגל הגרמני בכלל, גרד מולר שהלך אתמול לעולמו בגיל 75: "אתמול היה יום עצוב לענף הכדורגל. גרד ייזכר לעד, היו לו המון משחקים גדולים. אני מחזק את המשפחה ומוסר את תנחומיי".

בצד של דורטמונד מצב הרוח חיובי יותר, כאשר עד כה שחקניו של רוזה ניצחו בשני המשחקים הרשמיים שקיימו: 0:3 על והן ויסבאדן בגביע ו-2:5 גדול על פרנקפורט בליגה, הודות לצמד ושלושה בישולים של ארלינג הולאנד שיפגוש מחר פעם נוספת את המתחרה שלו על התואר הלא רשמי "החלוץ הטוב בגרמניה": רוברט לבנדובסקי. כידוע, הפולני זכה בנעל הזהב האירופית בעונה שעברה, עם 48 שערים בכל המסגרות ושיא היסטורי של 41 בליגה, בעוד הנורבגי כבש שבעה שערים פחות בכל המפעלים.

דורטמונד סובלת ממכת חיסורים: תומא מונייה ויוליאן בראנדט נמצאו חיוביים לקורונה, מתאו מוריי ודן-אקסל זגאדו מושבתים לתקופה ארוכה, מאטס הומלס ורפאל גריירו פצועים ואמרה צ'אן בספק, כך שייתכן כי אקסל ויטסל יפתח שוב בהגנה לצד מנואל אקנג'י.

מרקו רוזה אמר במסיבת העיתונאים: "כשאתה מגיע לכאן ומכיר את ההיסטוריה של המועדון, זה גורם לך לעבוד בשביל לזכות בתארים – בשביל זה אני כאן. מחר ניאבק על התואר הזה". על הולאנד: "ארלינג רוצה להיות שחקן שלם. הוא עדיין צעיר ויש לו המון לאן להתפתח. דמיינו איזה שחקן הוא יהיה אם ימצה את מלוא הפוטנציאל שלו. אנחנו עובדים על זה ביחד".

ארלינג הולאנד | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי