מסתמן: ראקיטיץ' ומלקום יעזבו את ברצלונה, קוטיניו יישאר

פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו | AFP

הקרואטי, שרצה לקבל עוד הזדמנות באלופת ספרד, ייאלץ לבחור בין מנצ'סטר יונייטד לאינטר. זניט סנט פטרסבורג החלה במשא ומתן על הצעיר. על החלוץ הברזילאי, שכמעט וחזר לליברפול, לא התקבלו הצעות ממשיות

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה ממשיכה בסבב משחקי ההכנה שלה לקראת פתיחה העונה ב-16 באוגוסט, ובשבוע וחצי הקרובים תפגוש את ארסנל ונאפולי (פעמיים) לניסוי כלים אחרון של הסגל הנוכחי. אלא שכלל לא בטוח שהסגל הנוכחי יישאר עד שריקת הפתיחה של הליגה הספרדית. חרושת השמועות על עזיבה של שחקני מפתח נמשכת, עם דיווחים בכל רחבי אירופה על היעדים הבאים של שחקני ברצלונה.

הקרוב ביותר לעזיבה הוא מלקום. החלוץ הברזילאי שהגיע לברצלונה לפני שנה זכור בעיקר בגלל המחטף שביצעה עליו אלופת ספרד כשכבר היה בדרכו לחתום ברומא, אבל למרות ההגעה המתוקשרת לבארסה לא מצא את מקומו בהרכב הקבוצה ולא זכה להרבה דקות משחק אצל ואלוורדה. הוא פתח רק בשישה משחקים ועלה מהספסל בתשעה נוספים, כובש רק שער ליגה אחד.

למלקום חוזה בברצלונה עד 2023, אך נראה שבעקבות הגעתו של אנטואן גריזמן שתפחית עוד יותר את מספר הדקות שלו הוא צפוי לעזוב למועדון אחר בו יקבל הזדמנות משמעותית יותר. על פי "בליצ'ר", הקבוצה שהכי קרובה לקבל אותו לשורותיה היא אלופת רוסיה זניט סנט פטרסבורג. נשיא הקבוצה אלכסנדר מטבדב אמר כי: "אנחנו במשא ומתן מתקדם עם ברצלונה על מלקום, וכרגע אנחנו נמצאים בשלב קבלת ההחלטות". המחיר שבארסה קבעה על הברזילאי עומד על 40 מיליון יורו, אך הוא צפוי לרדת בהמשך השיחות.

ראקיטיץ. פרמייר ליג או סרייה A? (Gettyimages)
ראקיטיץ. פרמייר ליג או סרייה א' (Gettyimages)

עוד חלוץ ברזילאי שלא נמצא בתוכניות של ברצלונה אך בכל זאת צפוי להישאר הוא פיליפה קוטיניו. השחקן הוא נפגע נוסף מהגעתו של גריזמן, ולמשרדים בקאמפ נואו הגיעו לא מעט הצעות עליו במהלך הקיץ – כולל מהאקסית ליברפול, מנצ'סטר יונייטד ואף מה-MLS. גם המועדון עצמו חיפש דרך להיפטר ממנו, על מנת לפנות מקום בתקציב להבאת ניימאר מפ.ס.ז'. אלא שעל פי "מונדו דפורטיבו" הספרדי, אף מועדון לא הגיש הצעה בסך 120 מיליון היורו שבארסה דורשת עבורו. בין השאר דובר גם על טרייד אפשרי שכלל אותו, עוסמאן דמבלה וסכום כסף בתמורה לניימאר, אך המשא ומתן מעולם לא יצא לפועל.

בינתיים, איבן ראקיטיץ' נמצא בדרך החוצה וכבר יש עליו הצעות. בעיתון הספרדי "ספורט" דווח כי הקשר מתלבט בין שני מועדונים שרוצים אותו – אינטר ומנצ'סטר יונייטד. הקרואטי, שהגעתו של פראנקי דה יונג דחקה אותו לקצה הרוטציה, מחזיק בחוזה לעוד שנתיים בקבוצה אך לא חידש את החוזה בזמן שרוב חבריו עשו זאת, והקטלאנים צפויים למכור אותו תמורת כ-50 מיליון יורו על מנת לפנות מקום לשחקני רכש נוספים.

ראקיטיץ' הביע את רצונו להישאר בברצלונה, אך לא נראה שוואלוורדה יישמע לו. על פי הדיווח, הוא אמור למסור את החלטתו לאיזה יעד הוא מעדיף לעבור בימים הקרובים, אך לתזמון ההחלטה יש משמעות חשובה: חלון ההעברות באנגליה ייסגר בשבוע הבא, ואם הוא יבחר ביונייטד הקבוצות ייאלצו לפתוח מהר במשא ומתן. גם האנגלים וגם האיטלקים הביעו עניין בראקיטיץ', אך השדים האדומים הם יעד סביר יותר כיוון שעל פי דיווחים באיטליה, אינטר לא מעוניינת בהוצאת סכום גדול על שחקן בודד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי