0:2 חשוב לאספניול נגד אלאבס, 0:1 דרמטי לוויאריאל על סלטה ויגו

וו לי
וו לי | Eric Alonso/Getty Images

האחרונה בטבלה עדיין לא הרימה ידיים וניצלה הרחקה ביזארית של פאצ'קו, שקלט את הכדור מחוץ לרחבה וספג אדום ישיר. הצוללת נהנתה משער של טריגרוס בתוספת הזמן וקטעה רצף שלילי, ויאדוליד ניצחה בלגאנס

(גודל טקסט)

הליגה הספרדית שבה מפגרה של כשלושה חודשים כבר ביום חמישי עם הדרבי האנדלוסי בין סביליה לבטיס, נמשכה אמש עם שני מפגשים שכללו דרמות גדולות והיום (שבת) ייערכו ארבעה משחקים נוספים, ביניהם המשחק המרכזי בו תעלה המוליכה ברצלונה לכר הדשא במאיורקה (23:00). עוד קודם לכן, נועלת הטבלה אספניול חזרה לליגה עם 0:2 יקר מאוד על אלאבס הודות לטעות הזויה לחלוטין של שוער האורחת. ויאריאל השיגה 0:1 סופר-דרמטי על סלטה ויגו במשחק בו שלטה ללא עוררין, וקטעה את רצף ההפסדים. במשחק השלישי שנערך ריאל ויאדוליד ניצחה בחוץ 1:2 את לגאנס ובמשחק שנעל את היום פגשה מאיורקה את ברצלונה (ראו ידיעה נפרדת).

אספניול – אלאבס 0:2
כשהליגה הספרדית נעצרה בשבוע השני של מרץ בעקבות התפשטות נגיף קורונה, אספניול הייתה ברצף של ארבעה משחקי ליגה ללא ניצחון. בכלל, לכחולים-לבנים מברצלונה, שמדורגים במקום האחרון, יש העונה בסך הכל ארבעה ניצחונות ורק אחד מהם הושג בבית וזה קרה ב-0:1 על מאיורקה ב-9.2.2020. היום אבלרדו ושחקניו שבו מהפגרה בסערה עם 0:2 על אלאבס, ניצחון ביתי שני בבית וחמישי בסך הכל שבזכותו הם השתוו לפחות זמנית ללגאנס עם 23 נקודות ובעיקר פתח את מאבק ההישרדות, כי כעת אספניול בסך הכל במרחק שלוש נקודות מסלטה ויגו שמעל לקו האדום ובמרחק ארבע נקודות בלבד מאייבר שתתמודד מול ריאל מדריד מחר.

אבל עם כל הכבוד לאספניול ולניצחון, סיפור המשחק הוא הכרטיס האדום שהותיר את אלאבס בעשרה שחקנים כבר אחרי 19 דקות. כדור ארוך שנשלח לעבר וו לי, נקלט על ידי השוער פרננדו פאצ'קו – שקשה להסביר מה עבר עליו באותו הרגע, אבל הוא פשוט יצא מהשער בניסיון להשיג את החלוץ וקלט את הכדור בידיו כשהוא מחוץ לרחבה. לשופט פבלו גונסאלס לא נותרה ברירה והוא שלף כרטיס אדום ישיר לשוער.

אספניול ניצלה את יתרונה המספרי עמוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אז אדרי אמברבה הגביה לרחבה, הבלם ברנרדו אספינוסה עלה גבוה מעל כולם ונגח כדור חזק לרשת של השוער המחליף רוברטו חימנס, שהגיע באמצע העונה מווסטהאם. המארחת עלתה למחצית השנייה בהילוך מאוד גבוה והכריעה את המפגש שתי דקות לאחר חידוש המשחק, ושוב היה זה אמברבה עם הבישול, הפעם לוו לי שלא התקשה באחד על אחד וקבע את תוצאת הסיום. אלאבס, אגב, נותרה במקום ה-14 וביתרון של שבע נקודות בלבד מהקו האדום.


אספינוסה עולה מעל כולם (Eric Alonso/Getty Images)

סלטה ויגו – ויאריאל 1:0
שתי קבוצות עם מטרות הפוכות לחלוטין נפגשו בבלאידוס. המארחת סלטה ויגו רצתה לברוח מהתחתית ולהמשיך את המומנטום הטוב לפני הפגרה הכפויה, בעוד ויאריאל קיוותה לנצח אחרי שלושה הפסדים רצופים שהרחיקו אותה משמעותית מהמאבק על אירופה. הצוללת השיגה 0:1 סופר-קשה וסופר-מוצדק בצורה הכי דרמטית שיש.

הצוללת הייתה טובה יותר לאורך כל המשחק ושלטה ללא עוררין. בדקה ה-21 שיתוף פעולה נפלא בין צמד החלוצים ג'רארד מורנו ופאקו אלקאסר הסתיים בהחמצה גדולה של האחרון. שני המאמנים ניסו לרענן את השורות. קרלוס באקה וסמואל צ'וקווזה נכנסו בשורות ויאריאל בדקה ה-58. שחקן הכנף פרץ נפלא לתוך הרחבה אבל בעט היישר למרכז השער. קרלוס באקה היה קרוב גם כן לכבוש אך בלחץ של שחקן הגנה גלגל את הכדור ליד הקורה.

בתוספת הזמן הגיע השער המיוחל: קרלוס באקה נכנס לרחבה ונבלם על ידי השוער, צ'וקווזה לא הצליח לכבוש גם הוא ואז הגיע מנו טריגרוס המחליף, 0:1 ענק. יאגו אספס מנגד לא הורגש ועל כן סלטה סיימה משחק שלישי ברציפות בלי אף שער. ויאריאל העפילה למקום השמיני והיא רחוקה ארבע נקודות מהליגה האירופית. במחזור הבא תפגוש סלטה ויגו את ויאדוליד בחוץ במשחק תחתית קריטי,  וגם לוויאריאל יש משחק נוח נגד מאיורקה מהתחתית.

ויאריאל. ניצחון דרמטי (Octavio Passos/Getty Images)

לגאנס – ריאל ויאדוליד 2:1
מוקדם יותר היום אספניול ניצחה ונצמדה ללגאנס, לאחר מכן גם סלטה ויגו שנמצאת רק נקודה מעל הקו האדום נכנעה לוויאריאל, אבל המדורגת הלפני אחרונה בטבלה לא ניצלה את הסיטואציה ונקלעה לפיגור סופר מהיר בדרך להפסד לריאל ויאדוליד. למעשה, כבר בדקה השנייה החלוץ הטורקי אנס אונאל הכניע את פיצ'ו קוויאר והעלה את ויאדוליד ל-0:1. רובן אלקארס הכפיל את יתרון האורחת בדקה ה-54 ואילו לבאנטה הצליחה רק לצמק מכדור עונשין מ-11 מטר שבעט אוסקר רודריגס בדקה ה-84, אולם זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

כאמור, בעקבות ההפסד לגאנס נותרה במקום ה-19 והלפני אחרון עם 23 נקודות במאזנה, בדיוק כמו אספניול, ולמזלה עדיין מרחק שלוש נקודות מסלטה ויגו שמעל לקו. ויאדוליד, לעומת זאת, עם ניצחון יקר מאוד מבחינתה, כזה שהגדיל את יתרונה ממאיורקה לשבע נקודות והיא עשתה צעד חשוב לעבר הישארות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי