רוביאלס קיבל צו הרחקה מהרמוסו, שחקניות הנבחרת ממשיכות בחרם

play
נשיא התאחדות הכדורגל הספרדית לואיס רוביאלס | אימג'בנק GettyImages, Marc Atkins
היסטוריה בסידני: ספרד ניצחה 0:1 את אנגליה וזכתה לראשונה במונדיאל הנשים 03:32

הנשיא לשעבר של ההתאחדות הספרדית התייצב לראשונה בבית המשפט העליון ודחה את ההאשמות מפרשת הנשיקה. המחאה תעלה לאלופת העולם במקום באולימפיאדה?

(גודל טקסט)

לואיס רוביאלס, שהתפטר השבוע מתפקידו כנשיא ההתאחדות לכדורגל בספרד, התייצב היום (שישי) לראשונה בבית המשפט העליון במדריד בעקבות פרשת הנשיקה. כזכור, התובע הכללי בספרד הגיש תלונה נגדו לאחר שנישק את שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו, לדבריה ללא הסכמה, במהלך טקס המדליות של גמר מונדיאל הנשים.

במהלך הדיון בבית המשפט רוביאלס התבצר בעמדתו ודחה את ההאשמות על כפייה מינית ואי הסכמה. בינתיים ממשרד התובע הוחלט להוציא נגדו צו הרחקה של 500 מטר מהכדורגלנית, ובנוסף נאסר עליו ליצור קשר כלשהו עימה לכל אורך שלבי החקירה.

לואיס רוביאלס, לשעבר נשיא ההתאחדות לכדורגל הספרדית
לראשונה מול שופט. רוביאלס בדרכו לבית המשפט | רויטרס

נשיא ההתאחדות כאמור התפטר וגם מאמן נבחרת הנשים חורחה וילדה סיים את תפקידו, אך גם זה לא מספק את שחקניות הנבחרת שממשיכות בחרם. נבחרת ספרד תתחיל בשבוע הבא את משחקי ליגת האומות מול שבדיה ושוויץ, אך נכון לעכשיו השחקניות שהובילו לזכייה ההיסטורית מתעקשות כי הן לא התייצבו למשחקים.

לטענתן, העזיבה של וילדה ורוביאלס עדיין לא מספיקות כדי להצביע על שינויים מבניים בהתאחדות. הן טוענות כי עדיין יש בעיות ביחס אל כדורגל הנשים, והשינויים הנחוצים לא יכולים לצאת לפועל כל עוד שותפיו של רוביאלס בהתאחדות עדיין נמצאים בתפקידם. להיעדרות של השחקניות מהמשחקים הקרובים עלולה להיות משמעות גורלית, שכן ליגת האומות היא הדרך היחידה של הנבחרות האירופאיות להשיג את הכרטיס לטורניר האולימפי בקיץ הבא בפריז.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי