רוביאלס התפטר: "ברור שהעובדות ימנעו את חזרתי לתפקיד"

play
נשיא התאחדות הכדורגל הספרדית לואיס רוביאלס | אימג'בנק GettyImages, Marc Atkins
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.9 04:37

על רקע סערת הנשיקה, נשיא ההתאחדות הספרדית הכריז על עזיבתו בריאיון לפירס מורגן ובמכתב רשמי: "לחכות לא יתרום דבר. איני רוצה לפגוע בחלום מונדיאל 2030. קרוביי נפגעו מהמרדף המוגזם אחריי, האמת תנצח"

(גודל טקסט)

לואיס רוביאלס נכנע. נשיא ההתאחדות הספרדית שהושעה על ידי פיפ"א בעקבות סערת הנשיקה הכריז על התפטרותו בריאיון עם פירס מורגן, כאשר במקביל שיגר מכתב רשמי לכלי התקשורת בספרד. מורגן, כזכור, הוא העיתונאי שדרכו כריסטיאנו רונאלדו יצא נגד מנצ'סטר יונייטד מעט לפני המונדיאל האחרון.

למרות שטען תחילה בתקיפות שאינו מתכוון לעזוב את תפקידו, רוביאלס ענה כך כשמורגן שאל אותו אם בכוונתו להתפטר: "אני עומד לעשות את זה, כמובן שאני לא יכול להמשיך בעבודה שלי". הנשיא היוצא הסביר שקיבל את ההחלטה אחרי שיחה עם הוריו ובנותיו: "הם יודעים שאני כבר לא הנושא כאן. כמה חברים קרובים אמרו לי 'לואיס, עכשיו אתה חייב להתרכז בכבוד העצמי שלך ולהמשיך בחייך, אחרת תפגע באהוביך ובספורט שאתה אוהב'".

סערת הנשיקה של לואיס רוביאלס

טבאס שוב יצא נגד רוביאלס: "בושה שבוס מבקש נשיקה מעובדת" שחקני נבחרת ספרד גינו את התנהגות רוביאלס: "בלתי מתקבלת" מאמן הנבחרת "התהפך" על רוביאלס: "צר לי שההישג הוכתם"

רוביאלס, שנישק את שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו בחגיגות הזכייה במונדיאל הנשים, התנצל יום אחרי האירוע אבל בהמשך טען במסיבת עיתונאים שהדבר קרה בהסכמה הדדית והוא לא יתפטר. בעקבות כך פיפ"א השעתה אותו מהתפקיד, ולאחר מכן הוגשו תלונות על הטרדה מינית וכפייה הן מצד הרמוסו והן על ידי התובע הכללי בספרד, כאשר גם חקירה פלילית צפויה להיפתח.

במכתבו מסר רוביאלס: "ערב טוב, הערב הגשתי את התפטרותו לממלא מקום הנשיא וכך עשיתי גם בפני אופ"א, כדי שתפקידי שם כסגן נשיא יוכל להיות מאויש. אחרי ההשעיה המהירה על ידי פיפ"א וההליכים שפתחו נגדי, זה ברור שלא אוכל לחזור לתפקידי. להתעקש לחכות ולהיאחז בכך לא יתרום דבר להתאחדות ולכדורגל הספרדי, כי יש עובדות שימנעו את חזרתי".

מכתבו של רוביאלס

לטענתו, גם המועמדות של ספרד ומרוקו לאירוח משותף של מונדיאל 2030 שיחקה תפקיד מבחינתו: "איני רוצה שהכדורגל הספרדי ייפגע מהקמפיין חסר הפרופורציות הזה ומעל הכל, קיבלתי החלטה זו אחרי שווידאתי שעזיבתי תתרום לכך שאירופה ואפריקה יישארו מאוחדות סביב חלום 2030, שיאפשר להביא למדינה שלנו את האירוע הגדול ביותר בעולם".

רוביאלס הוסיף: "עליי להביט קדימה. אני מאמין באמת ואעשה כל שביכולתי כדי שזו תנצח. בנותיי, משפחתי והאנשים שאוהבים אותי סבלו מהשפעת המרדף המוגזם אחריי ומהשקרים הרבים, אבל מנגד נכון לומר שהאמת הולכת ומנצחת ברחוב. מוסר לכל העובדים, חברי ההנהלה ואנשי הכדורגל בכלל חיבוק חזק ומאחל להם הצלחה גדולה. תודה לכל מי שתמך בי בזמנים אלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי