סטיין לא מרים ידיים: "אפשר לזכות באליפות"

קיקה סטיין באימון
קיקה סטיין באימון | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מאמן ברצלונה דיבר לקראת הדרבי, בו האלופה תוכל להוריד את אספניול ליגה, ובנוסף למרוץ על התואר התייחס לטענות על שיפוט לטובת ריאל: "כולנו מופתעים לפעמים מאופן השימוש ב-VAR"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

אחרי שהציגה את משחקה הטוב ביותר בעידן קיקה סטיין והביסה 1:4 את ויאריאל בחוץ, ברצלונה תנסה לצמצם לפחות זמנית את הפער מריאל מדריד לנקודה בלבד כשתארח מחר (רביעי) את אספניול בדרבי של קטלוניה, במסגרת המחזור ה-35 בליגה הספרדית. מעבר לרצון להתקרב לבלאנקוס, לאלופה המכהנת תהיה הזדמנות להוריד את היריבה העירונית ליגה, שכן הפסד של אספניול משמעותו פרידה שלה מה"לה ליגה" לראשונה מאז 1994. אוהדי ברצלונה משתוקקים לראות את קבוצתם שולחת את ה"פריקוס" לליגת המשנה, במה שכבר זכה לכינוי ברשתות החברתיות ונושא את ההשטאג Segundazo#.

סטיין חשף היום את רשימת המוזמנים להתמודדות ומטבע הדברים, מי שנותרו בחוץ הם הפצועים סמואל אומטיטי, פרנקי דה יונג, ג'וניור פירפו ועוסמאן דמבלה. מעניין יהיה לראות אם המאמן יעניק שוב את הקרדיט לריקי פוץ' הצעיר, אחרי שהקשר בן ה-20 עלה מהספסל נגד ויאריאל למרות שהרשים בשני המחזורים שלפני כן. אנטואן גריזמן צפוי להמשיך לצד ליאו מסי ולואיס סוארס בחלק ההתקפי, אחרי שסוף סוף סיפק משחק מצוין והרגיע את הרחשים סביבו בברצלונה.

סטיין התייצב היום למסיבת העיתונאים לקראת הדרבי, התייחס לאפשרות לשלוח את אספניול לליגה השנייה והדגיש כי מרוץ האליפות עדיין פתוח לחלוטין: "לא חושב שזו ברצלונה שתשלח אותם לשם. זה תהליך ארוך ואלה הנסיבות, אלה ההשלכות של תהליך שמגיע כעת לסופו. בוודאי שאנחנו עוד יכולים לזכות, המציאות והמספרים מראים זאת. זה לא יהיה קל, אבל צריך לשמור על התקווה עד היום האחרון, להתרכז בעצמנו ולנצח את כל המשחקים".

מרוץ האליפות עדיין פתוח? | Octavio Passos/Getty Images

בספרד בכלל ובקטלוניה בפרט עוסקים רבות לאחרונה בשריקות השנויות במחלוקת לטובת ריאל מדריד, שניצחה 0:1 בכל אחד משני המחזורים האחרונים בזכות שערים של סרחיו ראמוס בפנדל, כאשר ביום ראשון האחרון נשמעו טענות רבות על כך שלבלאנקוס לא הגיעה בעיטת עונשין במפגש עם אתלטיק בילבאו. אפילו נשיא ברצלונה תקף את שופטי ה-VAR וטען כי הם "עוזרים תמיד לאותה קבוצה", אך סטיין סירב להוסיף אש למדורה.

"כל אחד יכול להביע את דעתו וזה בסדר", טען המאמן, "כולנו מופתעים לפעמים מאופן השימוש בשופטי המסך. מהלכים זהים לפעמים נבדקים ולפעמים לא. לפעמים השריקות באות לטובת קבוצה מסוימת ולעיתים לטובת קבוצה אחרת. כך היה תמיד וכך זה יישאר".

ג'וזפ מריה ברתומאו
תקף את השופטים | BEHROUZ MEHRI/AFP via Getty Images

על שיתוף הפעולה בין חברי הטריו הקדמי אמר סטיין: "לכם נדמה שהם התחברו אחד לשני, אני חושב שהם התחברו עוד קודם. במשחק האחרון זה עבד בצורה מבריקה כי המהלכים הסתיימו בשער, אבל אני לא בוחן על פי משחק בודד. בכל משחק יש הרבה משתנים וגם איכות היריבה משפיעה".

לסיום, האיש על הקווים דיבר על אנסו פאטי, שנתן לאוהדים סיבות לפנטז על העתיד פעם נוספת, כשהבקיע את שער הליגה השישי שלו העונה בניצחון על ויאריאל: "אני חושב שהוא מתקדם מצוין. הוא ילד שמשקיע המון ופתוח לביקורת. כל החיים לפניו ובכל פעם הוא עושה עוד צעד קטן, מבחינה מנטלית הוא מתפקד טוב מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי